Hi,
een vriend van mij heeft volgend probleem: hij heeft XP geïnstalleerd, en daarna Windows 2000, op de tweede partitie. Bedoeling was met dual boot te werken. Hij krijgt nu wel het keuze-menu, maar XP wil niet meer opstarten, er ontbreekt een bestand, maar welk bestand wordt niet gezegd.
Heeft iemand ervaring met dergelijke situatie? Kan het nog opgelost worden zonder een reinstall?
Ik vermoed dat een repair met de XP cd voldoende moet zijn, maar hij heeft geen XP cd bij (hij zit in Kosovo, da's wat ver om een cd te brengen).
Dual boot win2000 en XP
Als je dubbel boot maakt met windows xp moet die altijd als laatste op hardeschijf worden geinstalleert
Xp plaatst iets in de root dat nieuwer is dan windows 2000
Als windows 2000 het laatst wordt geinstalleert overschrijft men dat bestand en kan xp niet meer opstarten
Xp plaatst iets in de root dat nieuwer is dan windows 2000
Als windows 2000 het laatst wordt geinstalleert overschrijft men dat bestand en kan xp niet meer opstarten
Je kan deze bestanden dmv de XP herstelconsole (of de werkende win2000) gewoon terug plaatsen op de HD, natuurlijk heb je dan de cd op één of ander medium nodig. Het zou mij verbazen, maar als hij in Kosovo over breedband beschikt, kan je mss de image doorsturen, of de desbetreffende bestanden.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
lol?trobbelke schreef:van zodra hij terug op een locatie is waar hij breedband heeft, heeft hij ook terug de XP cd in handbereik...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
daar is ni echt breedband, of redelijk duur...
misschien dat hij alsnog xp kan opstarten door middel van een 3rd party bootmanager? dat is me ooit es gelukt dacht ik...
misschien dat hij alsnog xp kan opstarten door middel van een 3rd party bootmanager? dat is me ooit es gelukt dacht ik...