Microsoft gaat productactivatie Windows XP aanpassen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Op 28 februari zal Microsoft een aanpassing in de Windows XP-productactivatie doorvoeren. Het zal vanaf dan niet meer mogelijk zijn om Windows XP-installaties die voorzien zijn van een product key die uitgegeven werd door een OEM via het internet te activeren. Grote systeembouwers werken over het algemeen met System Lock Preinstall-systeem waarbij de gebruiker enkel nog zijn besturingssysteem hoeft te activeren en enkele basisinstellingen moet selecteren. De installatie zelf is dan echter al gebeurd door de systeembouwer zelf. Vanaf volgende week zal het niet meer mogelijk zijn deze activatie via het internet uit te voeren, maar zal dit telefonisch moeten gebeuren.

Softwarepiraten maken namelijk handig misbruik van deze mogelijkheid door de licentiesleutels van dergelijke systemen te stelen om daarmee illegale installaties te activeren. Om deze illegale verspreiding te verhinderen zullen gebruikers binnenkort dus telefonisch contact moeten opnemen met Microsoft om hun besturingsssyteem te activeren. In een eerste fase van deze maatregel zal het enkel gaan om de licenties die via de twintig grootste OEM-systeembouwers verkocht worden, om later uitgebreid te worden naar alle OEM's die System Lock Preinstall-configuraties verkopen. Zowel de reeds verkochte licentiesleutels als de licenties die in de toekomst verkocht zullen worden vallen onder deze maatregel.

Bron: Tweakers.net van woensdag 23 februari 2005
Bijlagen
ms_tf_activering.jpg
(143.87 KiB) 474 keer gedownload
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

maar goed dat er corporate CD's bestaan die niet moeten geactiveerd worden :roll:
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Jaja, 'k heb ook mijn corporate CD bij de hand :-D
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Bah,

Ik snap hun kant wel van de zaak, maar dit gaat weer kut worden bij de verkoop van preinstalled workstations aan bedrijven. Als je zo'n 20 pc's koopt, kan je ongeveer 1u telefoneren.

Vraag mij af of dit er eigenlijk wel door gaat komen ... want moest ik klant zijn en ik 20 pc's koop, en de firma die ze komt leveren en configureren moet daarvoor 1u spenderen om ze enkel nog maar te activeren, dan zou ik die 1u toch terug willen van MS ... of in een andere vorm van compensatie dan.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Enneuh... als je nu 20 licenties koopt, 20 identieke PC's, eentje doen, een image van maken en dan alles overzetten. Dat zal minder lang duren dan een uur en je bent er ook vanaf.

Cheers
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Enneuh... als je nu 20 licenties koopt, 20 identieke PC's, eentje doen, een image van maken en dan alles overzetten. Dat zal minder lang duren dan een uur en je bent er ook vanaf.
Maar dat is net wat je niet kan/mag... op die manier hebben ze allen dezelfde licentie wat niet kan voor OEM, en particulier gebruik. Het is namelijk geen corporate license.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Trouwens,

Als je een PC imaged, dan moet je die terug activeren.

Mvg,

Francis
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”