antivirus

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Eddy
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 nov 2004, 19:48

Hoi,
Mijn norton antivirus loopt op zijn einde, nu had ik er aan gedacht om avg op mijn pc te zetten.
Moet ik alles van norton verwijderen alvorens ik AVG kan installeren?
Kan er mij ook iemand vertellen of AVG envengoed is als norton?
Alvast bedankt voor de reacties
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Nee, je moet norton niet verwijderen voordat je avg kunt installeren.

Euhh, ik denk wel dat norton beter is dan avg. (mooiere layout, ...)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Voor de lay out moet je het zeker niet doen, maar volgens mij is de lay out niet het belangrijkste van een virusscanner :D

AVG is niet "beter" en ook niet "slechter", het nadeel van avg is dat hij niet altijd automatisch update, je moet dit dus soms manueel doen, je krijgt wel na x aantal dagen een melding.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

°MaRtO°° schreef:Nee, je moet norton niet verwijderen voordat je avg kunt installeren.

Euhh, ik denk wel dat norton beter is dan avg. (mooiere layout, ...)


hmm dus gij kiest securityprogjes omdat ze mooier zijn dan de andere?

ik heb liever meer functionaliteit en minder tralala liefst wil ik dat het ding zen werk doet en niet heletijd om aandacht zit te spammen als em een update heeft of een virus gevonden heeft. maar mss ben ik te nerd om norton goed te vinden
de pispaal <<
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Ik doe het eigenlijk ook niet echt voor de layout, maar geef toe, norton zijn layout is toch mooier dan de layout van avg.
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Best de eerste antivirus verwijderen. Ik heb hier da probleem gehad. Oude antivirus stond er nog op toen in NAV installeerde. Resultaat, pc blokkeerde telkens bij de start. Kmoest dus via een safestart beide antivirussen verwijderen... Mss vormt het niet altijd een probleem, maar ik had dus wel degelijk een probleem

Ik installeer enkel NAV. Mooie layout, handig in gebruik en automatische updates :wink:
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Frigobox schreef:Ik installeer enkel NAV. Mooie layout, handig in gebruik en automatische updates :wink:

En het gebruikt lekker veel geheugen... 8)
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Mja, da heb ik ook al hore zegge :? Tis een feit da als em begint te scanne, da ge ni over de volledige snelheid beschikt die ge op een ander moment gewoon zijt. Ma voor de rest, geen probleem ze (Pentium 4 , 1,7 Ghz, 512mb Ram van november 2001)
Gebruikersavatar
under Control
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 jun 2003, 00:55
Locatie: Averbode

norton vertraagt uw pc geweldig en sommige virussen zijn er op getraind om norton en ook mcafee ,af te zetten inwendig en dan hun werk te doen! andere viruscanners slaan dan alarm,maar deze nie,spijtig!
doe de proef,zet in icoontje de norton op non actief en doe dan eens gewoon of just veel actie op de pc,ge ziet da vliegen dan ,de snelheid van openen ed.
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Gebruik hier Panda Titanium. Kortweg: goed en zeer eenvoudig. Krijg alle dagen automatisch updates binnen, en vindt en verwijderd alle gevonden virussen probleemloos. Panda antivirus belast ook de computer zeer weinig. :-D
Misschien iets te weinig toeters en bellen voor de meer ervaren computergebruiker, maar zeker aan te raden! Ook vanwege de zeer schappelijke aanschafprijs.
Stefan-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2004, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer

Nod32 is een zeer goede antivir :) vereist ook wijnig van je pc...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ik gebruik avast, net als avg is die gratis maar hij update zichzelf wel automatisch
zerone
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2005, 17:02

Deej_1977 schreef:ik gebruik avast, net als avg is die gratis maar hij update zichzelf wel automatisch


avg update zichzelf wel automatisch nadat je dat hebt ingesteld.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

zerone schreef:
Deej_1977 schreef:ik gebruik avast, net als avg is die gratis maar hij update zichzelf wel automatisch


avg update zichzelf wel automatisch nadat je dat hebt ingesteld.


mja, als hij zin heeft... Het valt vaak voor dat AVG het gewoon 'vergeet' te doen.
Gebruikersavatar
under Control
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 jun 2003, 00:55
Locatie: Averbode

ge moogt dan nog ne gemakkelijke hebben ,als er éne door geraakt die tem nie gezien heeft,dan hebt ge het flessen,zeker als dieje virus op uwe system 32.dll zit! Al meermaals voor gehad,vooral met post van de USA,man ,die hebben daar toch wel ne nest van zulks!
Aan ieder program scheelt er wel iets ,ook aan de antivirusscanners!
Maar het dient gezegd,den éne is beter dan den andere,maar het echte werk dient men op een tijd te zien,niet op een test.
Ik had bijv? ook f-prot,die herkende 139.000 virussen,dacht zeker veilig te zijn?! Nu toch een andere aant testen(F-secure) en bij deze scan vind tem 14 trojan! Dus vingers gekruist nu. Ziens! :P
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

http://www.f-prot.com/products/

de beste antivirus ter wereld !!!

all hail heuristieken !
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

De beste dingen in het leven kosten niets, luidt een Engels spreekwoord. Avast! houdt uw computer gratis vrij van virussen. Het fungeert bovendien als poortwachter voor P2P- en chatprogramma's die berucht zijn om hun virusgevoeligheid.

Avast! 4 biedt, ondanks dat het gratis is, alle functionaliteit die u van een volwassen virusscanner mag verwachten. Het programma doorzoekt mails en de harde schijf op ongenode gasten. Daarbij kunt u aangeven of verwisselbare media, de complete schijf of alleen bepaalde mappen moeten worden nagekeken. Gebruikers van Windows 2000 of XP kunnen telkens bij het opstarten automatisch naar virussen laten scannen.


Via een schuifknop regelt u hoe grondig Avast! te werk moet gaan. Wanneer het systeem onverhoopt een virus bevat, zal Avast! het besmette bestand verwijderen of u van het virus op de hoogte brengen, waarna u kunt bepalen wat er met het virus moet gebeuren.

Niet erg belangrijk, maar wel erg aardig is de mogelijkheid om het programma een nieuw jasje om te hangen. Er zijn diverse smaakvolle skins beschikbaar om Avast! aan te kleden.

Avast! 4 haakt automatisch aan bij Outlook, al dan niet gekoppeld met Exchange. Daarnaast kan het programma ook POP-, SMTP- en IMAP-mail scannen die in andere applicaties (bijvoorbeeld Eudora of Outlook Express) wordt verwerkt. Ook mailclients als The Bat!, Pegasus Mail en Mozilla Thunderbird worden ondersteund. Bij het installeren dient u overigens onmiddellijk aan te geven met welk pakket u werkt.

Voor thuisgebruikers is Avast! 4 gratis. Om kosteloos een licentiesleutel te ontvangen, is wel een registratie vereist. Het programma leidt u automatisch naar de daartoe bestemde webpagina. Na 60 dagen wordt een registratie verplicht, maar dat kost slechts enkele minuten.

Updates verschijnen volgens de fabrikant minstens twee keer per week. Het programma ondersteunt meerdere talen, waaronder het Nederlands. Windows 98/NT/2000/XP
Laatst gewijzigd door barco op 25 feb 2005, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

barco schreef:De beste dingen in het leven kosten niets, luidt een Engels spreekwoord.


Net zoals Norton :-)
zerone
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2005, 17:02

Ook gratis en goed:


BitDefender Free Edition v7

http://www.bitdefender.com/bd/site/down ... menu_id=21
Gast

Bleh,...wat heb je nu aan Bitdefender Free Edition.
De residente scanner kun je niet aanvinken!

Dat is zo beetje hetzelfde als een alarm op je huis zetten en ze pas aanzetten als de inbreker met je al je spullen ervan door is! :s
Nu ja, de scanner werkt wel goed en redelijk vlotjes vind ik. Wel vond ik het vreemd dat ik na 1 dag Bitdefender niet meer kon connecten met hun updateserver,...en dit voor 1 week!!! vind ik toch wel straf!!

Gelukkig had ik nog een 2de AV,...nl Avast!
Deze is zoals aangegeven gratis, heeft auto-update functie en is behoorlijk goed!,...en dit voor een gratis softwarepakket! :)
Ok, het proggie ziet er soms niet altijd even "smooth" uit,...maar wie maalt erom,... 95% van de tijd kijk je er toch niet naar :p

Ik heb zelf wat slechte ervaringen met Norton,...en heb het zo beetje afgezworen,....persoonlijke mening
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Anonymous schreef:Ik heb zelf wat slechte ervaringen met Norton,...en heb het zo beetje afgezworen,....persoonlijke mening
En dat terwijl ze nu een patent verworven hebben. :twisted:

Grtz,
Grunger`
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2002, 13:42

Yadda yadda
Laatst gewijzigd door Grunger` op 21 feb 2018, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Daar heb je gelijk in, het is meer een prestigezaak voor hun, ze willen The Biggest zijn.

Grtz, :twisted:
Prince of Darkness
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2004, 00:34
Locatie: Hell

Stefan- schreef:wijnig


Stay of the drugs dude! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”