intern IP wordt vrijgegeven ???

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
benoni29
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2005, 21:19

ik heb eindelijk m'n SpeedTouch 530 aan de praat gekregen (noch niet helemaal zoals ik wil, maar we zijn goed op weg ..)

Nu heb ik effe de firewall van mijn speedtoch willen checken via www.auditmypc.com. Alle ports zijn dicht maar 't vraamde is dat die site erin slaagt mijn interne IP (10.0.0.50) te bemachtigen. Normaliter moet deze gemaskeerd worden door de NAT, niet ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

surf eens naar http://ip.userbase.be/
Wat krijg je daar?
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Hmmm... die site vindt mijn intern ip ook. Raar!
How is this possible? In short, Java and server side programming worked together to gather your private IP address.

You may find that you have all the necessary patches and are still giving away information. In that case, the only way to prevent this that we are aware of, is to disable scripting.

Op userbase krijg ik het publieke ip.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Notice!, your natted (or real) IP address is 10.0.0.2. This information can be used to track your activities. I should not be able to obtain this information if your security is properly configured!
Visit the Spyware Removal area for more information.



hmm seffes eens onder linux proberen.
geert
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 dec 2003, 09:43
Locatie: Achel
Bedankt: 1 keer

hier wordt gebruik gemaakt van een unicode script. Dit script kan gemaakt worden aan de hand van een VisualBasic of Java script waarvan hier een uitreksel uit de fameuze website : SCRIPT type="text/javascript">document.write('\u003c\u0069\u0066\u0072\u0061\u006d\u0065\u

met unicode kan men via de browser bepaalde "dingen" laten uitvoeren zoals CDROM openen enz of erger . In feite komt men zo door de frontdoor binnen terwijl alle backdoors werden gesloten dmv Firewall (NAT)

Als je JAVA uitschakelt zal je eigen IP niet meer "leesbaar" zijn
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 maa 2004, 16:21

is dat nu niet vrij logisch dat dat werkt ?
ze zeggen zelf dat dit komt door een java applicatie

How is this possible? In short, Java and server side programming worked together to gather your private IP address.


java applicaties lopen bij mijn weten client-side, en dus hebben die natuurlijk access tot je intern ip.
dat betekent toch totaal niet dat je een security probleem hebt ?
die java client zou eenvoudig kunnen connecteren naar een (server side) scriptje, via poort 80, en dan het interne ip doorgeven.

da's toch geen security probleem ?
als ze dit konden doen via een gewone http of server-side script, dan ga ik accoord dat er een probleem is, maar dit lijkt me gewoon iemand die mensen graag angst aanjaagt (en daar waarschijnlijk geld aan verdient) in combinatie met een gewoon java proggie.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”