eSimkaartnummer

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Buzz
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo

Ik ben al meer dan 2 weken aan het proberen over te schakelen van Base naar Yoin (Proximus) omdat het bereik van Base verschrikkelijk is. Nu is het enorme probleem dat ik een eSim gebruik en dat Yoin zegt dat het opgegeven eSimkaartnummer foutief is.

Het eSimkaartnummer heeft Base me nochtans 1000x doorgegeven, het is ook hetzelfde nummer als in de MyBase app, het is ook hetzelfde nummer als onder ICCID in de instellingen van de iPhone. Base blijft hetzelfde nummer bevestigen en Yoin blijgt zeggen dat het geweigerd wordt vanwege foutief. Ik ben ten einde raad. Ik had ergens online gelezen dat je van het ICCID de eerste 6 en de laatste 3 karakters weg moet laten, maar neen ook dat werkte niet. Ik herinner me hetzelfde probleem te hebben gehad bij Orange en ik weet niet hoe dat opgelost werd. Ik snap ook niet dat niemand mij hiermee kan helpen bij de operatoren, ben ik dan de enige in België die met een eSim van operator wil switchen? Bij Apple kan ik ook niet aankloppen want het is de operator die dat moet weten.

Weet iemand wat het probleem is? Ik moet zo snel mogelijk weg bij Base, het verschrikkelijk. :bang:
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 68 keer

Is er een optie om in een Telenet/Base verkooppunt eerst je eSIM naar een gewone sim te laten overzetten? En daarmee dan naar yoin?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Had ook een probleem met overzetten van eSim, was wel Orange naar MV.
De oplossing stond uiteindelijk op het forum van Orange, maar weet zelf niet meer exact wat het was(wel iets met het aanpassen van een het nummer).
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

ICCID = 19 of 20 cijfers
SIM = 13 cijfers
Concreet dienen zoals reeds aangestipt de eerste 6 cijfers** van de ICCID te worden verwijderd en de volgende 13 als SIM te worden vermeld
** dus 893203 te schrappen (89 = telecom; 32 = Belgie; 03 = "Telenet")
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik weet dat toen ik van MV naar een andere provider ging ik mijn esimkaartnummer moest telefonisch vragen want die was nergens te vinden.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Ik heb dat bij Orange ook telefonisch moeten opvragen, want bij de omzetting van 20 naar 13 cijfers was het laatste cijfer (controlegetal?) ineens anders.
Van Base naar Yoin heb ik zopas twee nummers overgezet. Beide met ingave van het ICCID nummer en dat is in de twee gevallen zonder problemen verlopen.
Buzz
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Stroper schreef: 2 weken geleden Had ook een probleem met overzetten van eSim, was wel Orange naar MV.
De oplossing stond uiteindelijk op het forum van Orange, maar weet zelf niet meer exact wat het was(wel iets met het aanpassen van een het nummer).
Heb ik inderdaad ook gevonden maar dat is wat ik reeds aanhaalde in mijn oorspronkelijk bericht, en dat nummer werkte niet. Toch bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten 1 seconde:
M_016 schreef: 2 weken geleden ICCID = 19 of 20 cijfers
SIM = 13 cijfers
Concreet dienen zoals reeds aangestipt de eerste 6 cijfers** van de ICCID te worden verwijderd en de volgende 13 als SIM te worden vermeld
** dus 893203 te schrappen (89 = telecom; 32 = Belgie; 03 = "Telenet")
Bedankt, deze heb ik nog niet geprobeerd en dus heb ik dat nummer doorgegeven. Hopelijk krijg ik morgen te horen dat het wel gelukt is. Ik zal een update geven zodat dit ook anderen met hetzelfde probleem in de toekomst kan helpen. Wat maken ze het toch verschrikkelijk moeilijk.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”