Is het een idéfix of gaat de mobiele ontvangst bij proximus er de laatste tijd op achteruit ? meestal merkbaar binnenshuis maar ook tijdens het rijden.
J.
mobiele ontvangst slechter ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Nog altijd 3G in brussel… ontvangst was 2 dagen slechter bij mij thuis, maar vermoedde dat antenne plat lag, want zat op een antenne die verder zat.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 3 keer
(Ben Mobile Vikings-klant, dus MVNO op Proximus netwerk). Merk wel dat ik sinds kort een stuk slechtere verbinding heb op de trein lijn Gent-Brussel. In de steden zelf geen probleem, en thuis zit ik sowieso op (Vo)Wifi.
Is met een iPhone 15 Pro, dus met 4G & 5G, dus zou mij raar lijken dat de 3G-afschakeling er voor iets tussenzit.
Is met een iPhone 15 Pro, dus met 4G & 5G, dus zou mij raar lijken dat de 3G-afschakeling er voor iets tussenzit.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 4 keer
bij mij is het met een Samsung S23 Ultra, toch geen prutstoestelleke.
2e sim is MV, dat is precies nog erger.
J.
2e sim is MV, dat is precies nog erger.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ja ik merk dat ook, ik heb wel mobile vikings maar deze gebruiken het Proximus netwerk. En ik vind dat dit al veel langer bezig is. Als ik bij mijn ouders ben dan is het nog veel erger, vroeger zeer goede ontvangst nu echt miserabel ookal ga je buiten staan en het straffe is dat er een zendmast iets verder dan een kilometer staat.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
Hier werden de 10j oude masten in buurt vervangen. Sindsdien merk ik verbetering als ik wandeling doe in de buurt. Thuis is het toch vowifi.
Op verplaatsing nog niets opgemerkt van achteruitgang.
5G staat wel uit bij mij, dus enkel via 2G/4G maakt die verbinding.
iPhone 13 pro
iOS 18.5
Op verplaatsing nog niets opgemerkt van achteruitgang.
5G staat wel uit bij mij, dus enkel via 2G/4G maakt die verbinding.
iPhone 13 pro
iOS 18.5
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 28 keer
Vergeet ook niet dat door de samenwerking van Proximus met Orange op vlak van antenne-sharing ( https://mwingz.be/nl/ )
er 400 antennesites van Proximus verkocht werden aan Digi.
Misschien zit de Proximus-antenne bij u in de buurt in dit pakket en connecteer je nu op een iets verdere antenne.
Er wordt ook continu gewerkt aan de upgrade van de netwerken, voor Proximus kun je dit
checken via: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_mobi ... ellen.html
of ze bij u in de buurt aan het werk zijn. (voor kaartje naar beneden scrollen op de pagina)
er 400 antennesites van Proximus verkocht werden aan Digi.
Misschien zit de Proximus-antenne bij u in de buurt in dit pakket en connecteer je nu op een iets verdere antenne.
Er wordt ook continu gewerkt aan de upgrade van de netwerken, voor Proximus kun je dit
checken via: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_mobi ... ellen.html
of ze bij u in de buurt aan het werk zijn. (voor kaartje naar beneden scrollen op de pagina)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zelf - 3 PX abo's - geen problemen maar hier hebben we recent al enkele keren een sms gehad dat het netwerk enkele dagen instabiel kan zijn door verbeteringswerken. Ook geen problemen bij verplaatsing.
Vroeger bij TN en heb nu zelfs ontvangst op plaatsen waar ik die bij TN niet had.
Heb me laten vertellen in de PX- winkel dat ook e-sim de facto resulteert in minder goede ontvangst ????
Vroeger bij TN en heb nu zelfs ontvangst op plaatsen waar ik die bij TN niet had.
Heb me laten vertellen in de PX- winkel dat ook e-sim de facto resulteert in minder goede ontvangst ????
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Het is niet op 1 plaats, gewoon algemeen overal.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ik gebruik zowel een PX (e-sim) als Telenet (fysieke) sim in mijn iPhone 16.
Meestal wint PX het toch van Telenet in ontvangst.
In mijn ogen is de samenwerking tussen PX en Orange wel een meerwaarde, ze zijn er op vooruit gegaan.
Via PX nog af en toe eens op 3G, via Telenet niet meer gezien
Of dat een esim invloed heeft op de ontvangst lijkt mij sterk.
Meestal wint PX het toch van Telenet in ontvangst.
In mijn ogen is de samenwerking tussen PX en Orange wel een meerwaarde, ze zijn er op vooruit gegaan.
Via PX nog af en toe eens op 3G, via Telenet niet meer gezien
Of dat een esim invloed heeft op de ontvangst lijkt mij sterk.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Die moeten ze toch es uitleggen. Een authenticatie module die voor slechter ontvangst gaat zorgen.....koenraaddeconinck schreef: 6 dagen geleden Heb me laten vertellen in de PX- winkel dat ook e-sim de facto resulteert in minder goede ontvangst ????
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb Px als hoofd-sim en Hey! als backup-sim in mijn gsm.
De laatste dagen merk ik ook dat oproepen naar Px naar Hey! worden omgeleid omdat er geen ontvangst is. Vaak 'geen service', zelfs als ik Vowifi geactiveerd heb.
(ik was net aan het overwegen om Hey! op te zeggen maar ga het toch behouden als de kwaliteit van Proximus soms ondermaats is)
De laatste dagen merk ik ook dat oproepen naar Px naar Hey! worden omgeleid omdat er geen ontvangst is. Vaak 'geen service', zelfs als ik Vowifi geactiveerd heb.
(ik was net aan het overwegen om Hey! op te zeggen maar ga het toch behouden als de kwaliteit van Proximus soms ondermaats is)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
zoals al eerder vermeld is het geen probleem van de laatste dagen maar is het al langer aan de gang.
J.
J.
Misschien dat er connectie problemen zijn met het netwerk 20604 dat ze samen met Orange uitbouwen?
Op mijn telefoon heeft Mobile Vikings met momenten nog duidelijk wel een beter bereik dan Orange maar omgekeerd gebeurd dat ook wel.
Op mijn telefoon heeft Mobile Vikings met momenten nog duidelijk wel een beter bereik dan Orange maar omgekeerd gebeurd dat ook wel.