Ik betaal mijn facturen normaal automatisch via domiciliëring, en dat werkte ook nog gewoon in maart en april. Maar de factuur van mei stond op “niet betaald” in My-Digi. Onderaan het factuuroverzicht las ik ook:
"Je huidige betalingsmethode is: Handmatige betaling."
Na contact met de klantendienst bleek dat Digi recent is overgeschakeld naar een nieuw betalingssysteem. Volgens hen moest ik:
- De factuur van mei manueel betalen.
- Daarna opnieuw domiciliëring activeren via My-Digi.
Euh

Als ik niets gecontroleerd had, dan had ik over een aantal weken wrsl herinneringen ontvangen van facturen die niet betaald werden.
Wat mij vooral zorgen baart:
Geen itsme-verificatie, geen bevestiging via bankomgeving, geen ondertekening van een mandaat.
In theorie had ik dus het rekeningnummer van eender wie kunnen invullen, en dan zou dat gebruikt worden voor de domiciliëring. Dat lijkt me een serieus veiligheidsrisico.