Telenetklanten aller landen, verenigt u
https://www.standaard.be/opinies/column ... 49892.htmlHet is nu genoeg geweest met de wanstaltige wanpraktijken van Telenet. Zwijgen is geen optie meer.
Paywall (maar daar zijn oplossingen voor).
https://www.standaard.be/opinies/column ... 49892.htmlHet is nu genoeg geweest met de wanstaltige wanpraktijken van Telenet. Zwijgen is geen optie meer.
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen business abonnement bij Telenet maar gewoon basic internet (34 euro en een klets).yaris schreef: 1 week geleden Ik kan u volgen Ivob. Ik ben jaren bij telenet geweest met enkel een business abbonement voor internet zonder BTW nummer. Ik heb ook nooit TV gehad dus enkel internet. Ik heb in die 15 jaar nooit maar dan ook nooit problemen gehad. Toen ze fiber hier aanlegden in straat kreeg ik een mail van telenet dat mensen zonder BTW-nummer geen business abbo meer mochten hebben en hun voorstel was gaan van 65 euro naar iets van een 77 euro.
Mobile vikings lag hier rap binnen.
Da's veel geld voor wat je maar krijgt, er zijn goedkoper en beter alternatieven
35 € per maand veel geld?splinterbyte schreef: 1 week geleden Da's veel geld voor wat je maar krijgt, er zijn goedkoper en beter alternatieven
Jij kan minder betalen en meer krijgen dan wat je nu hebt bij Telenet, bv:
De 300GB van Base heb ik, ik herhaal, niet nodig. Bij Base krijg ik maar 50 down en 5 up. Dat is de helft van bij Telenet dus niet meer en 100 down heb ik nodig, de extra 150 GB volume niet.splinterbyte schreef: 1 week geleden Jij kan minder betalen en meer krijgen dan wat je nu hebt bij Telenet, bv:
Kan en dat werkt dan blijkbaar in mijn voordeel.
Zou het bij PX en andere providers zoveel beter zijn?Moonboy schreef: 1 week geleden Dumpen dat Telenet, is nooit een zegen geweest voor ons media landschap, zo duur en zo een slechte dienstverlening, wie daar nog intrapt![]()
Zou ik ook wel eens willen weten.x0f schreef: 1 week geleden Aan wat ligt dat dan? HBO max in full HD verbruikt 2,25 GB per uur. Ik kan online niet éénduidig vinden wat Prime en VRT verbruiken.
Promo aan 30,10 euro is wel nog beschikbaar bij Hey, maar dan moet je via hun partner site gaan naar de dealsivob schreef: 1 week geleden
Voor zover ik kan zien is de huidige promo 29 €, beperkt tot 3 maanden en dan 39 €.
Ik. 31,95 per maand bij edpnet. Inclusief telefoon. Hogere uploadsnelheid, geen limiet.ivob schreef: 1 week geleden35 € per maand veel geld?splinterbyte schreef: 1 week geleden Da's veel geld voor wat je maar krijgt, er zijn goedkoper en beter alternatieven
Benieuwd hoeveel er veel minder betalen voor internet en telefonie.
Dat was vroeger de truc. Op zaterdag bellen want dan kwam je in het callcenter terecht van Maastricht en met de Nederlanders kreeg je meer geregeld.R2D2 schreef: 1 week geleden
Soms gaat het om ook om taalkundig niet begrijpen. Op basis van die wancommunicatie en de accenten heb ik soms de indruk dat je in een callcenter terecht komt in Nederland, in Limburg of ergens in een lage loon land.
Met VDSL moet je veel geluk hebben, ik haal bij zo'n edpnet lijn maar 50/10, dus zelfs de upload lager dan heytelecom.kippewit schreef: 1 week geleden Ik. 31,95 per maand bij edpnet. Inclusief telefoon. Hogere uploadsnelheid, geen limiet.
Tegenwoordig is zowat iedere (uitbesteede) klantendienst waar je terecht komt een kwestie van volharden en volhouden en de nodige assertiviteit aan de dag kunnen leggen om te bereiken wat je wil.R2D2 schreef: 1 week geleden De journalist in kwestie fulmineert niet op prijs, volumes, snelheden van Telenet maar de pure Kafka waarin je terecht komt als je contact neemt met de klantendienst. Ik heb doorgaans technisch ook geen klagen over Telenet met uitzondering van een periode waar werken in de buurt voor regelmatige uitval zorgden.
Maar het zweet breekt me uit als ik toch contact moet nemen met de klantendienst. Daar zitten mensen aan de telefoon die je maar niet begrijpen, totaal geen empathie kennen en ook hun eigen producten niet kennen en daar dus verkeerde info over geven.
Soms gaat het om ook om taalkundig niet begrijpen. Op basis van die wancommunicatie en de accenten heb ik soms de indruk dat je in een callcenter terecht komt in Nederland, in Limburg of ergens in een lage loon land.
En daar zitten weer andere nadelen aan verbonden maar die verzwijg je uiteraard in dit verhaal.kippewit schreef: 1 week geleden Ik. 31,95 per maand bij edpnet. Inclusief telefoon. Hogere uploadsnelheid, geen limiet.
Bitrates van VRT Canvas
Omdat je hier zelf over telefonie spreekt...ivob schreef: 1 week geleden 35 € per maand veel geld?
Benieuwd hoeveel er veel minder betalen voor internet en telefonie.
Kan ik over meespreken na 8 jaar altijd tevreden te zijn geweest van Scarlet. (42€ voor internet, TV, telefoon)ivob schreef: 1 week geledenTegenwoordig is zowat iedere (uitbesteede) klantendienst waar je terecht komt een kwestie van volharden en volhouden en de nodige assertiviteit aan de dag kunnen leggen om te bereiken wat je wil.
Ik keek gisteren van 22:00 tot 23:55 uur TV via VRT Max streaming op de TV.philippe_d schreef: 1 week geleden streaming via VRT Max: schommelt rond de 5.5 Mbps, maar je moet ook de upload meetellen (continu 200 kbps), neem dus ca 6 Mbps = 21.6 Gb per uur of 2.7 GB
Ah, ik dacht dat het in de eerdere context al duidelijk was dat ik sprak over het abo van een vast internet (Telenet Basic) en mobiele telefonie (Orange business Shape Start) en niet over een vaste lijn voor telefoon.
Maar je komt dan waarschijnlijk niet toe met 150 GB volume en dan heeft het wel zin om voor een ander abonnement te kiezen dan eentje rond de 30-35 €?Petrikske schreef: 1 week geleden PS: ik kijk amper TV, en ik bel nooit, dus ik betaal die 42€ eigenlijk voor internet.
Kunnen er nog factoren een rol spelen? Tadaam bvb beweert dat je op hun smallband van 5Mbps nog comfortabel kan streamen (en ze hebben ook VRT). Of gaan ze dan gewoon naar een lagere resolutie?philippe_d schreef: 1 week geleden streaming via VRT Max: schommelt rond de 5.5 Mbps, maar je moet ook de upload meetellen (continu 200 kbps), neem dus ca 6 Mbps = 21.6 Gb per uur of 2.7 GB
Ben eens gaan kijken want heb geen flauw idee.ivob schreef: 1 week geledenMaar je komt dan waarschijnlijk niet toe met 150 GB volume en dan heeft het wel zin om voor een ander abonnement te kiezen dan eentje rond de 30-35 €?