Telenetklanten aller landen, verenigt u

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

De Standaard columnist Tom Heremans heeft door verhuisperikelen een kafkaverhaal bij Telenet aan den lijve ondervonden of is het zijn beslissing tot cord cutting dat tegen hem gebruikt wordt? Hij is behoorlijk pissed:

Telenetklanten aller landen, verenigt u
Het is nu genoeg geweest met de wanstaltige wanpraktijken van Telenet. Zwijgen is geen optie meer.
https://www.standaard.be/opinies/column ... 49892.html

Paywall (maar daar zijn oplossingen voor).
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als ik het zo lees is hij geen cordcutter, maar heeft hij alleen tv opgezegd maar ook niet echt (want hij noemt streamz). Je betaald dan meer omdat je niet die paketten van Telenet hebt maar de prijzen van losse producten en dan ook nog alles nog steeds bij Telenet afnemen ipv rondkijken wat je kunt doen als je toch niet voor die paketten gaat. Als hij alleen internet neemt betaald hij gewoon dat bedrag wat op de website van Telenet staat.

Klinkt als een boomer om zo te willen cordcutten en er vervolgens een boos artikel over te gaan schrijven.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Als ik het zo lees is het toch wel wat meer dan een boomer die klaagt omdat hij wilt klagen.
Ik kan hem geen ongelijk geven.

Dat bedrag is misschien inclusief "verhuiskosten", geen idee of ze dat doen, maar zou me niet verbazen. Op zich zou ik dat ook compleet verstaan.

Maar het gezever met afspraak/geen afspraak en dan veel te vroeg opzeggen kan je toch onmogelijk goedpraten?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Ik herken er alvast een log bedrijf in met incompetente klantendienst, onpersoonlijk en afhankelijk van een slechte CRM. Een systeem waarmee het personeel enkel tot de klant kan zeggen: "computer says no", zonder empathie of wil tot een oplossing.
Persoonlijk wacht ik al anderhalf jaar op hun 4G-backup. Al vier keer thuisgebleven voor de installatie ervan om dan in de loop van de installatiedag opgebeld te worden door de ééntalig Franstalige installateur (onderaannemer?) die mij vertelt dat hij niet zal komen omdat hij dat toestel niet in stock heeft. Dat is dus al 4 keer zo gebeurd en ondanks dat ik dat telkens ook zo meld aan de klantendienst bij het maken van een nieuwe afspraak, gebeurt het opnieuw. Die KAFKAsituaties zijn hemeltergend.
Laatst gewijzigd door R2D2 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik herken dit volledig. Zelf wacht ik al drie maanden op mijn aansluiting, die na minstens 15 telefoongesprekken met de klantendienst en vele problemen met Telenet nog steeds niet heeft plaatsgevonden. Blij dat dit eens aangekaart wordt in de pers.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dumpen dat Telenet, is nooit een zegen geweest voor ons media landschap, zo duur en zo een slechte dienstverlening, wie daar nog intrapt :bang:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Is wel een zegen geweest, maar dat is al dik 20 gepasseerd.
x0f
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer

Telenet was revolutionair toen het uitkwam. Ik was puber en zat al een tijdje op internet met een 28,8 kbps modern via ping (denk ik).
Jammer om vast te stellen dat het nu zo'n rotbedrijft is geworden.

Btw, ik ga al een tijdje mee maar ik ben geen boomer :wink:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Je provider is je eigen keuze. En vijftien keer bellen naar een prutsbedrijf dat geen enkel respect voor klanten heeft uiteindelijk ook.

Sinds een Amerikaanse miljardair beslist wat Telenet doet, kan je daar beter wegblijven. Tenzij je graag financieel uitgemolken wordt.

Hogere prijzen en misleidende verkooptechnieken voor totaal ondermaatse dienstverlening zullen de komende jaren jouw deel zijn als vastgeroeste Telenet-klant.
Doing business the American way.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Wanneer je overal moet wegblijven waar een (Amerikaanse) miljardair beslist ga je toch al ver moeten gaan zoeken om hetzelfde comfort te behouden.

Zoals jezelf al aanhaalt is de keuze van een provider ook je eigen keuze.
En die laat ik niet afhangen van de nationaliteit van wie toevallig de meeste aandelen bezit of op bedrijfsniveau de meeste zeggenschap heeft. Noch van de rant van een toevallig mistevreden klant of groep klanten.
Maar wel van de eigen ervaringen en die kunnen verschillen van eindklant tot eindklant.

Voor wat ik nodig heb (internet en bereikbaarheid via GSM) voldoet de combinatie van basic internet bij telenet en een business account voor telefonie bij Orange ruim voldoende en dat kost me maandelijks in totaal niet meer dan 35 €.
Van verkooptechnieken dan ook geen last want gezien ik zelf weet wat ik wil moeten ze mij niets nieuws verkopen en in al die jaren nog geen problemen ondervinden dus geen ervaring met "gebrekkige dienstverlening".

Het is dus niet zo omdat Janneke of Mieke al eens problemen hebben met bedrijf x of y dat je als klant die niet dezelfde problemen meemaakt daar dan klakkeloos in moet meegaan.

Voor wie verslaafd geraakt is aan het www en altijd en overal aan zijn spul wil komen is het uitgangspunt uiteraard iets anders en kan je beter een andere dealer kiezen om niet uitgemolken te worden.

En blijkbaar val ik ook onder de noemer van "boomer" doch was ik bij de eerste cordcutters. Al jaren geen TV-abonnement meer bij om het even welke dealer maar gewoon "gratis" via de VRT/Canvas (waar ik sowieso ook aan zou bijdragen wanneer ik het niet zou gebruiken).
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 39 keer

Ik kan u volgen Ivob. Ik ben jaren bij telenet geweest met enkel een business abbonement voor internet zonder BTW nummer. Ik heb ook nooit TV gehad dus enkel internet. Ik heb in die 15 jaar nooit maar dan ook nooit problemen gehad. Toen ze fiber hier aanlegden in straat kreeg ik een mail van telenet dat mensen zonder BTW-nummer geen business abbo meer mochten hebben en hun voorstel was gaan van 65 euro naar iets van een 77 euro.
Mobile vikings lag hier rap binnen.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ze profiteren van de onwetende doorsnee belg die gewoon braaf blijft zitten.
Mensen met kennis van de markt is het easy om goedkopere alternatieven aan te gaan.

Maar we moeten ook bij stilstaan dat er massa volk bij TN zit ivm hun werkgever die groot stuk in de kosten meelegt of zelfs gewoon gratis pakket voorziet.

Ik blijf bij mijn mening: nie content? Verander gewoon.
Alsof je bij andere dingen in het leven ook steevast kiest voor iets waar je zit op te vloeken…
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Dat er iets is mislopen met deze verhuis is duidelijk, maar daarom zijn journalistieke "vierdemachtspositie" te misbruiken om een hetze tegen Telenet te starten is laag bij de grond.
Ik heb al verschillende mensen uit mijn familiekring geholpen bij een nieuwe Telenet installatie en/of verhuis en tot op heden is alles iedere keer vlekkeloos verlopen.
Het helpt wel als je vooraf alles opzoekt en precies weet wat je wilt...

In het geval van Tom Hermans:
  • de verhuis heeft niets te maken met zijn TV opzeg. Dit zijn 2 verschillende zaken, hij had dus beter al lang TV opgezegd (gezien hij dit niet nodig acht), en dan later de verhuis geregeld. Of omgekeerd: eerst de verhuis geregeld, dan TV opgezegd.
  • Een verhuis is volledig gratis, als je niets wijzigt aan je abonnement: je krijgt exact hetzelfde als op jouw oude adres.
    Alleen als er op het nieuwe adres nog geen fysieke aanluiting is, zijn er 50€ aansluitkosten.
  • Gezien Streamz bij Telenet een (betalende) optie is bij Telenet TV, kan hij onmogelijk abonneren op "All Internet + Streamz".
    In dit geval moet hij alleen bij Telenet betalen voor "All Internet" (€65.10 per maand), en een aparat Streamz abonnemnet nemen bij Streamz (€6.99, €10.99 of €16.99 voor resp. Basis, Premium of Permium+).
  • Waar haalt hij het vandaan dat hij op Internet een prijs gezien heeft "vanaf €35.99 per maand voor All Internet". All Internet kost €65.10 per maand, en er is een tijdelijke promotie (voor nieuwe klanten) aan €35.10 per maand (30€ korting gedurende zes maanden).
  • Dat zijn Telenet adres niet meer werkt is ook zever. Zelfs al zou hij zijn contract opgezegd hebben, blijft het e-lmail adres en de toegang tot de mailbox (wettelijk) nog ten minste 6 maanden behouden.
  • Zijn factuur, inclusief Streamz: 93,05 euro??? Hij kan nog geen factuur gezien hebben, gezien de factuur pas achteraf opgemaakt wordt. Een eerste factuur na een formulewijziging is altijd een beetje complex.
    Volgens mij is zijn TV abonnemnet helemaal niet opgezegd (gezien hij Streamz heeft), maar wellicht alleen de huur van zijn digicorder?
    Hij betaalt waarschijnlijk dus voor "All Internet + TV" + optie Streamz :-D
Een storm is een glas water dus ...

En bij Proximus gebeurt het ook frequent dat gemaakte afspraken niet nagekomen worden. Lees er maar het Proximus Forum op na...

Dit is geen journalistiek , maar vermenging van persoonlijk belang met zijn functie.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ik geef je geen ongelijk, maar dat kan je dan zeggen van iedereen die een consumentenprogramma (TV or radio) probeert in te schakelen om iets gedaan te krijgen dat muurvast zit.
Punt is dat dingen vaak "onmogelijk" zijn tot de media zich er mee moeit en er slechte PR dreigt; dan kan ineens alles.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

yaris schreef: 1 week geleden Ik kan u volgen Ivob. Ik ben jaren bij telenet geweest met enkel een business abbonement voor internet zonder BTW nummer. Ik heb ook nooit TV gehad dus enkel internet. Ik heb in die 15 jaar nooit maar dan ook nooit problemen gehad. Toen ze fiber hier aanlegden in straat kreeg ik een mail van telenet dat mensen zonder BTW-nummer geen business abbo meer mochten hebben en hun voorstel was gaan van 65 euro naar iets van een 77 euro.
Mobile vikings lag hier rap binnen.
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen business abonnement bij Telenet maar gewoon basic internet (34 euro en een klets).
Voor telefonie heb ik een business abonnement bij Orange a rato van 61 cent per maand.

Ik blijf dus bij mijn mening: tevreden, waarom dan veranderen? Omdat de CEO je niet aanstaat? :roll:

Wat H. deed doen sommigen hier trouwens ook.
Ooit hebben ze persoonlijk eens iets negatief ervaren bij bedrijf x of y en dan maken ze bij iedere gelegenheid gebruik van een platform om te ranten tegen datzelfde bedrijf x of y en doen ze of er dagelijks alles misloopt en niets kan.
Voor iedere (online) klager zijn er doorgaans tig tevreden gebruikers die je gewoon niet hoort.
En van de roepende klagers hoor je doorgaans ook alleen maar hun kant van het verhaal.
En wanneer je niet braaf hun rant volgt en meeroept ben je plots dom, te volgzaam, onwetend, een boomer, uitgemolken,... whatever. :roll:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

ivob schreef: 1 week geleden basic internet (34 euro
Da's veel geld voor wat je maar krijgt, er zijn goedkoper en beter alternatieven
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

Zoals hier eerder aangehaald is het vooral de onwetendheid en soms rompslomp en of problemen die erbij komen.

Verder een dosis geluk nodig ivm type aansluiting vdsl2, coax of fiber indien er is.

Merendeel heeft een abbo dat je niet ten volle gebruikt.

Denk dat er veel meer moet ingezet worden op mensen aansporen en informeren hoe je goedkoper aan internet tv gsm komt.

Voor de jongere generaties makkelijk merendeel kan goed met gsm of pc overweg.

De oudere generaties ( sorry alvast ) , niet iedereen kan hier goed mee overweg en overstappen is voor hen pakken moeilijker laat staan dat ze weten hoe zonder hulp op een deel na die er hun weg wel in vindt.

Beter zoals NL niet goed gewoon overstappen en ook DOEN.
Heb al talloze collega’s, vrienden, familie geholpen zoals waarschijnlijk velen hier.

Beetje terug on topic

TN is duur maar persoonlijk op mijn adres werkt deze perfect altijd volle snelheid MAAR ik heb een promo aan 6/maand OneUp
Begin sep vliegt het buiten ten laatste.
Neem genoegen met lagere snelheden en mindere service ( mogelijks ).

Iedere provider zou verplicht een basis abbo moeten aanbieden met een minimum basis snelheid bvb 100mbps down en 10up als min aan een vast gelegd bedrag.

Dromen mag ;)
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ivob
Elite Poster
Elite Poster

splinterbyte schreef: 1 week geleden Da's veel geld voor wat je maar krijgt, er zijn goedkoper en beter alternatieven
35 € per maand veel geld?
Benieuwd hoeveel er veel minder betalen voor internet en telefonie.
Dat is wat ik nu betaal voor al meer dan ik nodig heb.
Ik ga niet meer betalen voor iets dat ik niet gebruik gewoon "omdat je in theorie meer krijgt en men elders vindt dat het alternatief zoveel beter is".
Het voldoet voor thuiswerk, valt nooit onvoorzien uit, TV streamen zonder onderbrekingen.
Er zijn iets goedkopere alternatieven maar dat heeft - in mijn specifieke situatie - dan weer zijn technische beperkingen.
Fiber is in de wijk bv. al niet aanwezig en er zijn zelfs geen plannen bekend wanneer dat wel zou komen.
Dat is dus al geen optie. Niet dat ik er op zit te wachten want zou voor onze usercase kwalitatief geen meerwaarde betekenen.
Wanneer ik één appel eet en die kost me 50 cent het stuk ga ik ook niet iedere dag 5 appels kopen omdat ze dan maar 2 € kosten en aan de buitenkant iets meer blinken.

Kan best zijn dat je elders meer kan krijgen en daar dan ook voor betaalt en relatief goedkoper is.
En inderdaad, voor een paar cent korting spring ik niet op iedere promotie.
Dat ik "blijf zitten" omdat ik niet mee ben omdat ik behoor tot de "oudere generatie" is ook onzin.
Het is nl. geen rocket science om een contract op te zeggen en een nieuw af te sluiten.
Kan wel zijn dat je je daardoor niet meer laat verleiden tot hoppen tussen iedere tijdelijke promotie of voordelen die je eigenlijk niet nodig hebt. Maar in tegenstelling tot veel "jongeren" beheers ik nog altijd de basisbegrippen van taal en rekenen waardoor ik ook de kleine lettertjes kan lezen en begrijp en voldoende kan rekenen om te begrijpen dat bij een omschakeling meestal het sop de kool niet waard is.

En het is nog steeds het recht van iedere klant om zijn eigen keuzes te volgen op basis van de eigen parameters en niet op basis van het ongenoegen van een ander.
Laatst gewijzigd door ivob 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

ivob schreef: 1 week geleden Nee dat is wat ik betaal voor al meer dan ik nodig heb.
Een cordcutter die met 150GB toekomt? Straf.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Of dat straf is of niet, geen idee.
Ik weet zelfs niet of het in werkelijkheid slechts 150 GB per maand is. Maar ik kom maandelijks wel toe met dat "aangerekend" volume. De meeste maanden blijf ik daar zelfs onder zonder er iets voor te moeten laten.
Vanaf het ogenblik dat ik daar niet meer mee toe kom zijn er waarschijnlijk* goedkopere alternatieven. Of ze dan ook kwalitatief beter zijn zal ik dan pas kunnen ervaren.
Aan de dagelijkse telemeter van Telenet kan ik persoonlijk geen touw vastknopen.
Er zijn dagen dat ik bv. geen TV kijk en er voor die dag 3 GB aangerekend wordt. Er zijn dagen dat ik drie afleveringen van een serie op Prime of HBO bingwatch en er de ene dag 6 GB wordt aangerekend en de andere dag 1 GB. Deze maand bv. zelfs twee dagen niets aangerekend terwijl er 8 uur werd thuisgewerkt en 2 uur naar Canvas werd gekeken.
Ik stel ook vast dat eenzelfde tijdsduur kijken naar HBO minder volume verbruikt dan Prime en een programma met dezelfde tijdsduur op Canvas het meeste volume verbruikt.
Geen idee hoe dat komt maar zolang Telenet me maandelijks in totaal niet meer aanrekent dan de 150 GB (en neen na middernacht kijken we slechts heel zelden TV) doen ze maar.

*Op de "hogere" Telenet, Proximus en Orange abonnementen kan ik eveneens aanzienlijke business kortingen krijgen. Het is nog maar de vraag of de andere spelers dan daadwerkelijk goedkoper zouden zijn. Maar wegens overbodig nu geen item en blijft - voor mij - "Basic" de aangewezen optie.

Voor de Thomassen van dit forum:
Telenet maart.jpg
Telenet april.jpg
Telenet mei.jpg
Telenet facturatie.jpg
Sol Invictus!
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Volgens mijn gsm dataverbruik deze maand al 150 Gb.
Volgens de My base meter slechts 118 Gb.
Wel opgemerkt de My base is een paar dagen blijven hangen.

Volume verbruik is wel degelijk afhankelijk van de zender Ivo.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

ivob schreef: 1 week geleden Dat is wat ik nu betaal voor al meer dan ik nodig heb.
Jij kan minder betalen en meer krijgen dan wat je nu hebt bij Telenet, bv:

- Tadaam (eSIM only) 300GB 25 euro
- BASE limited internet 300GB 27 euro
- Heytelecom met de promo ( viewtopic.php?t=66490 ) 150/15 3TB FUP 30,1 euro
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook al jaren telenet gebruiker, mits een jaartje Orange ertussen. Wegens korting vanuit werkgever vriendin kan daar echt niks aan tippen (kostprijs +- 15e voor All-Internet), en ik trek daar gemiddeld 5 a 6tb over op een maand (grootste stuk zijn nightly offsite backups).

Koper ligt hier niet binnen en daarvoor leg ik m'n oprit niet open... ten vroegste als er hier ooit fiber komt (2055?).

Zou ik blijven bij Telenet moest ik echt constant problemen hebben? Absoluut niet. Maar - zoals ook al eerder door andere leden werd aangegeven - heeft niet iedereen problemen, en voor velen werkt TN gewoon goed. Het voordeel van "bij de bron" te zitten qua waarschuwingen als er werken gaan gebeuren is mooi meegenomen, zeker bij thuiswerken - in de periode dat we Orange hadden meermaals meegemaakt dat er werken waren waar we niks vanaf wisten.

Is het duur voor wat het is, als je de volle pot moet betalen? Zeer zeker. Maar zoals voor alles.. moet iedereen zelf z'n rekening maken. En zeker anderen bewust maken van de mogelijkheden in de markt als je hoort/ziet dat ze beter af kunnen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

splinterbyte schreef: 1 week geleden Jij kan minder betalen en meer krijgen dan wat je nu hebt bij Telenet, bv:
De 300GB van Base heb ik, ik herhaal, niet nodig. Bij Base krijg ik maar 50 down en 5 up. Dat is de helft van bij Telenet dus niet meer en 100 down heb ik nodig, de extra 150 GB volume niet.

Tadaam werkt, zoals andere aanbieders, niet met een vaste kabel maar met 4/5 G en dat werkt hier binnenhuis niet betrouwbaar (te veel black outs door kooieffect).

Heytelecom is een tijdelijke promotie en de link naar waar je verwijst is nu niet iets om meer vertrouwen in deze firma te krijgen.
Ik hou me wel aanbevolen voor een link naar een levenslange promo voor een vast internetabonnement bij Hey/orange voor 30,1 € met 3 TB volume en down 150/up 15 en een gegarandeerde probleemloze werking en uitstekende helpdesk.
Voor een tijdelijke promo van een paar euro ga ik uiteraard niet switchen om nadien meer te moeten betalen.
Voor zover ik kan zien is de huidige promo 29 €, beperkt tot 3 maanden en dan 39 €.

En een kabel van Proximus ligt hier ook niet binnen. De dichtstbijzijnde aansluiting ligt aan de overzijde van de straat en ik ga geen 15 meter oprit opbreken om dat binnen te brengen.
Komt er fiber in de wijk zal ik mijn mening en rekenwerk nog eens herzien maar zo ver is het hier blijkbaar nog lang niet.

En ik herhaal: ik heb nog nooit problemen gehad met Telenet. Eenmaal is hun modem stuk gegaan. Dat heeft me één telefoontje gekost en de volgende dag kosteloos vervangen.
Wie vindt dat hij of zij problemen heeft of teveel betaalt en elders beter zijn gading vindt moet dat doen.
Maar dat betekent niet dat wie dat niet vindt zich dan maar uit solidariteit moet "verenigen" omdat iemand anders problemen heeft ondervonden die dan nog maar één kant van het verhaal benadrukken.
Laatst gewijzigd door ivob 1 week geleden, in totaal 6 gewijzigd.
Sol Invictus!
x0f
Plus Member
Plus Member

thmj schreef: 1 week geleden Volume verbruik is wel degelijk afhankelijk van de zender Ivo.
Aan wat ligt dat dan? HBO max in full HD verbruikt 2,25 GB per uur. Ik kan online niet éénduidig vinden wat Prime en VRT verbruiken.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

thmj schreef: 1 week geleden Volume verbruik is wel degelijk afhankelijk van de zender Ivo.
Kan en dat werkt dan blijkbaar in mijn voordeel.
Maar TV streamen en PC thuiswerk en dan maar nul GB dagvolume verrekend te zien lijkt me een straffe toer.
Maar daar gaan we niet over klagen. :angel:
En wanneer het afhankelijk is van de zender dan zou drie uur Canvas tijdens dag x toch evenveel moeten verbruiken dan eenzelfde periode tijdens dag y?
Maar ook dat gebeurt niet. Het getoonde dagvolume, zelfs bij eenzelfde zender, schommelt bij een gelijke tijdsduur sterk.

Voor alle duidelijkheid, ik heb het over het dataverbruik van mijn vaste internetaansluiting (waarop mijn GSM via wifinetwerk aankoppelt) en niet over mobiele data.
Laatst gewijzigd door ivob 1 week geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer

Moonboy schreef: 1 week geleden Dumpen dat Telenet, is nooit een zegen geweest voor ons media landschap, zo duur en zo een slechte dienstverlening, wie daar nog intrapt :bang:
Zou het bij PX en andere providers zoveel beter zijn?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

x0f schreef: 1 week geleden Aan wat ligt dat dan? HBO max in full HD verbruikt 2,25 GB per uur. Ik kan online niet éénduidig vinden wat Prime en VRT verbruiken.
Zou ik ook wel eens willen weten.
Mijn ervaring is dat HBO minder volumeverbruik had dan Canvas of Prime.
We kijken wel maar TV vanaf 20:00 uur.
Maar als ik me goed herinner rekent Telenet maar een volumevermindering aan vanaf middernacht tot 10:00?
Maar dan nog zou dit voor alle zenders gelijk moeten zijn en sowieso niet van toepassing tussen 20 en 23:59 uur?

(Met HBO kan ik nu niet meer vergelijken want de gratis HBO stream is hier vorige week afgelopen)
Sol Invictus!
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

ivob schreef: 1 week geleden

Voor zover ik kan zien is de huidige promo 29 €, beperkt tot 3 maanden en dan 39 €.

Promo aan 30,10 euro is wel nog beschikbaar bij Hey, maar dan moet je via hun partner site gaan naar de deals ;-)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

De journalist in kwestie fulmineert niet op prijs, volumes, snelheden van Telenet maar de pure Kafka waarin je terecht komt als je contact neemt met de klantendienst. Ik heb doorgaans technisch ook geen klagen over Telenet met uitzondering van een periode waar werken in de buurt voor regelmatige uitval zorgden.
Maar het zweet breekt me uit als ik toch contact moet nemen met de klantendienst. Daar zitten mensen aan de telefoon die je maar niet begrijpen, totaal geen empathie kennen en ook hun eigen producten niet kennen en daar dus verkeerde info over geven.
Soms gaat het om ook om taalkundig niet begrijpen. Op basis van die wancommunicatie en de accenten heb ik soms de indruk dat je in een callcenter terecht komt in Nederland, in Limburg of ergens in een lage loon land.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

splinterbyte schreef: 1 week geleden Da's veel geld voor wat je maar krijgt, er zijn goedkoper en beter alternatieven
35 € per maand veel geld?
Ik. 31,95 per maand bij edpnet. Inclusief telefoon. Hogere uploadsnelheid, geen limiet.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

R2D2 schreef: 1 week geleden
Soms gaat het om ook om taalkundig niet begrijpen. Op basis van die wancommunicatie en de accenten heb ik soms de indruk dat je in een callcenter terecht komt in Nederland, in Limburg of ergens in een lage loon land.
Dat was vroeger de truc. Op zaterdag bellen want dan kwam je in het callcenter terecht van Maastricht en met de Nederlanders kreeg je meer geregeld.
Als ik me niet vergis is dit callcenter wel al een jaar of 4-5 dicht. Geen idee waar telenet hun callcenter nu overal zitten ....
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

kippewit schreef: 1 week geleden Ik. 31,95 per maand bij edpnet. Inclusief telefoon. Hogere uploadsnelheid, geen limiet.
Met VDSL moet je veel geluk hebben, ik haal bij zo'n edpnet lijn maar 50/10, dus zelfs de upload lager dan heytelecom.
Die 31,95 prijs is slechts 12 maanden, daarna 35,95. Minimum contractduur 6 maanden.
De telefoon zou enkel maar vie hun eigen lijn werken (dus lijn down = geen tel)
Laatst gewijzigd door splinterbyte 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 1 week geleden De journalist in kwestie fulmineert niet op prijs, volumes, snelheden van Telenet maar de pure Kafka waarin je terecht komt als je contact neemt met de klantendienst. Ik heb doorgaans technisch ook geen klagen over Telenet met uitzondering van een periode waar werken in de buurt voor regelmatige uitval zorgden.
Maar het zweet breekt me uit als ik toch contact moet nemen met de klantendienst. Daar zitten mensen aan de telefoon die je maar niet begrijpen, totaal geen empathie kennen en ook hun eigen producten niet kennen en daar dus verkeerde info over geven.
Tegenwoordig is zowat iedere (uitbesteede) klantendienst waar je terecht komt een kwestie van volharden en volhouden en de nodige assertiviteit aan de dag kunnen leggen om te bereiken wat je wil.

Voor zo iets eenvoudigs als de overzet van een GSM nummer van een oude naar nieuwe SIM heeft het me bij Orange onlangs - verspreid over twee dagen - een bezoek aan hun shop gevolgd door proberen via "mijn account", gevolgd door twee e-mails en een vijftal telefoons gekost voor ik uiteindelijk een medewerker trof die er op een paar minuten tijd in geslaagd is in orde te brengen waar zijn collega's niet verder kwamen dan "werkt niet", "probleem" "error" => doorschakelen, muziekje,.....
De daarbij hoorbare uiteenlopende tongvallen en accenten waren niet anders dan wat hiervoor wordt vernoemd.

Doorgaans is het, onafhankelijk van het bedrijf, blijven volhouden tot je bij iemand uitkomt die zijn job wel kent en er niet zit om problemen te noteren en door te schuiven.
Het is ook niet zo dat een helpdesk doorgaans het meest gekwalificeerde en gemotiveerd personeel aantrekt.
Waarschijnlijk meer "if you pay peanuts......".
Wat dan weer een gevolg is dat klanten, zoals ook dit topic weer aangeeft, lustig meedoen aan de race to the bottem en zonder verpinken veranderen van bedrijf wanneer er daar vermoedelijk een paar cent meer korting te rapen valt.
Ze willen meer voor minder en zijn dan stomverbaasd dat ze op andere vlakken dan toch minder krijgen.

Anderzijds, praat eens met helpdeskmedewerkers. Daar krijg je even goed verhalen te horen over klanten die overlopen van arrogantie, een totaal gebrek aan empathie en geduld vertonen, denken dat ze de enige klant van het bedrijf zijn, hun problemen niet begrijpbaar geformuleerd kunnen krijgen,......

Toegevoegd na 3 minuten 24 seconden:
kippewit schreef: 1 week geleden Ik. 31,95 per maand bij edpnet. Inclusief telefoon. Hogere uploadsnelheid, geen limiet.
En daar zitten weer andere nadelen aan verbonden maar die verzwijg je uiteraard in dit verhaal. :-D
Een van die nadelen is bv. dat ook dit een tijdelijke promotieprijs is en niet de normale prijs (waarbij de normale prijs van dit moment hoger is dan wat ik nu bij Telenet betaal).

Zoals ik zei, je hebt voor- en nadelen en die zijn voor iedere gebruiker anders.
Met een hogere limiet ben ik niets want ik kom nu ook niet aan mijn "limiet", de download en upload voldoen nu dus met meer ben ik in de praktijk ook niets en hun vaste lijn heb ik ook al niet nodig.
Ik heb trouwens nog nooit een vaste telefoonlijn in huis gehad, waarom daar in 2025 nog mee beginnen?
Andere situatie, andere uitkomst.
Sol Invictus!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

x0f schreef: 1 week geleden Aan wat ligt dat dan? HBO max in full HD verbruikt 2,25 GB per uur. Ik kan online niet éénduidig vinden wat Prime en VRT verbruiken.
Zou ik ook wel eens willen weten.
Mijn ervaring is dat HBO minder volumeverbruik had dan Canvas of Prime.
Bitrates van VRT Canvas
  • op DVB-C (298 MHz): gemiddeld 7.2 Mbps (bron: https://www.digitalbitrate.com/dtv.php? ... 12&lang=en).
    dat is inclusief de geluid- ondertitel (teletekst) streams.
  • streaming via VRT Max: schommelt rond de 5.5 Mbps, maar je moet ook de upload meetellen (continu 200 kbps), neem dus ca 6 Mbps = 21.6 Gb per uur of 2.7 GB
  • streaming via de Telenet TV App: inclusief upload rond de 6.5 Mbps = 23.4 Gb per uur of 2.9 GB
Schermafbeelding 2025-05-25 140637.png
VRT Canvas streaming via VRT max
Schermafbeelding 2025-05-25 140705.png
VRT Canvas streaming via VRT max inc. upload
Schermafbeelding 2025-05-25 142204.png
VRT Canvas streaming Telenet TV App
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

ivob schreef: 1 week geleden 35 € per maand veel geld?
Omdat je hier zelf over telefonie spreekt...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

ivob schreef: 1 week geledenTegenwoordig is zowat iedere (uitbesteede) klantendienst waar je terecht komt een kwestie van volharden en volhouden en de nodige assertiviteit aan de dag kunnen leggen om te bereiken wat je wil.
Kan ik over meespreken na 8 jaar altijd tevreden te zijn geweest van Scarlet. (42€ voor internet, TV, telefoon)
Tot ik eens een keertje TV wilde kijken en de TV decoder dienst weigerde, het werd een ware lijdensweg.
Blijven volhouden met bellen en mailen, en wat ik altijd belangrijk vind in zo'n zaken is om heel vriendelijk te blijven, nooit zware woorden of stemverheffingen te gebruiken en na een tijdje komt het dan meestal wel goed. (het kan nooit kwaad om alle datums van telefoon en mailverkeer bij te houden en door te geven tot er een helpdesk medewerker een extra stap voor je wil zetten.)
Op mijn mededeling dat het eigenlijk jammer was dat ik al zo lang geen TV kon kijken, bam.. een credit nota voor 1 maand.
PS: ik kijk amper TV, en ik bel nooit, dus ik betaal die 42€ eigenlijk voor internet.
Maar... zoals Ivo ook komt te vertellen, waarom veranderen voor een paar euro om dan te riskeren in een administratieve probleem molen terecht te komen.

Heb ondertussen alweer een nieuwe TV decoder ontvangen, de doos ligt al een week onuitgepakt stof te vergaren.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ivob
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: 1 week geleden streaming via VRT Max: schommelt rond de 5.5 Mbps, maar je moet ook de upload meetellen (continu 200 kbps), neem dus ca 6 Mbps = 21.6 Gb per uur of 2.7 GB
Ik keek gisteren van 22:00 tot 23:55 uur TV via VRT Max streaming op de TV.
Wanneer ik je goed begrijp zou dat dan bij benadering - alleen voor TV streaming - 5,4 GB volume verbruikt hebben?
De andere toestellen hadden een verbruik van 1,3 GB.
Dat geeft voor de 24ste een totaal van 6,7 GB.
De telenet app geeft echter over de hele 24ste (inclusief laptop, tablet, smartphone en meetapparatuur via wifi) "maar"
4,27 GB volumeverbruik aan.

Toegevoegd na 9 minuten 5 seconden:
Ratface schreef: 1 week geleden
ivob schreef: 1 week geleden 35 € per maand veel geld?
Omdat je hier zelf over telefonie spreekt...
Ah, ik dacht dat het in de eerdere context al duidelijk was dat ik sprak over het abo van een vast internet (Telenet Basic) en mobiele telefonie (Orange business Shape Start) en niet over een vaste lijn voor telefoon.
Zoniet, bij deze dus.
Gezien het hier over Telenet gaat zal ik niet meer over bijna 35 € spreken maar het bij 34,12 € pm.
Toeggeven, daar zit dan geen vaste telefoonlijn maar met een reeds aanwezig GSM abo van Orange is ook dat geen meerwaarde voor mij. Ik zou het nl. nooit gebruiken.
Voor wie geen draadloze telefoon heeft of deze thuis niet kan/mag gebruiken is de vaste lijn uiteraard wel een meerwaarde. Vandaar, andere situaties, andere oplossingen.

Toegevoegd na 3 minuten 36 seconden:
Petrikske schreef: 1 week geleden PS: ik kijk amper TV, en ik bel nooit, dus ik betaal die 42€ eigenlijk voor internet.
Maar je komt dan waarschijnlijk niet toe met 150 GB volume en dan heeft het wel zin om voor een ander abonnement te kiezen dan eentje rond de 30-35 €?

Kwam ik niet toe met 150 GB volume dan zou Telenet ook niet meer de voor de hand liggende keuze zijn.
Laatst gewijzigd door ivob 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
x0f
Plus Member
Plus Member

philippe_d schreef: 1 week geleden streaming via VRT Max: schommelt rond de 5.5 Mbps, maar je moet ook de upload meetellen (continu 200 kbps), neem dus ca 6 Mbps = 21.6 Gb per uur of 2.7 GB
Kunnen er nog factoren een rol spelen? Tadaam bvb beweert dat je op hun smallband van 5Mbps nog comfortabel kan streamen (en ze hebben ook VRT). Of gaan ze dan gewoon naar een lagere resolutie?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

ivob schreef: 1 week geledenMaar je komt dan waarschijnlijk niet toe met 150 GB volume en dan heeft het wel zin om voor een ander abonnement te kiezen dan eentje rond de 30-35 €?
Ben eens gaan kijken want heb geen flauw idee.
Verbruik 337GB van 3TB (7 dagen tot volgende reset)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”