domicilie veranderen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hi
op 12/8/24 heb ik een huis gekregen via schenking van mijn ouders die is allemaal vast gelegd bij de notaris. Daar op is 3% schenkingsrecht betaald. En op het ogenblik van de schenking was de woning verhuurd. Daar ik zelf in de woning da komen wonen hebben we de huurder via de wettelijke opzeg termijn van 6 maanden dit laten weten. Nu is de huurder er vanaf 1/4/25 eruit.
Maar er moeten nog een aantal grondige werken gebeuren. Dus ik kan nog niet direct in de woning. Hoe snel moet ik mijn domicilie daar zetten?
En hoe snel moet die er staan om de premies via mijn verbouw premie te krijgen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ga je een deels antwoord geven. Voor de persoonsbelasting kan je het kadastraal inkomen op 0 zetten vanaf het moment dat het niet langer verhuurd is. Dus zal je enkel voor de eerste 3 maanden het kadastraal inkomen moeten aangeven.

Wanneer je je domicilie daar gaat zetten zal een wijkagent komen aanbellen en kijken of je er echt woont.

Voor de premies heb ik geen idee.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Je domicilie moet daar niet staan om (de meeste) premies te kunnen aanvragen. Je kan eigenlijk veel beter jouw vragen stellen aan je lokale gemeentebestuur (die hebben een speciaal loket daarvoor) of de website van de overheid: 'https://www.vlaanderen.be/premies-voor- ... bouwpremie' eens goed doornemen. Je kan ook alle aanvragen, incl. wat ervoor nodig is, aanvragen via het digitale 'Mijn Verbouwloket'.

Success ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Over een paar maanden komt hij hier gewoon hetzelfde opnieuw vragen...
Iets met kaars en een uil.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”