Iemand ervaring met deze EV
Of al een proefrit mee gedaan?
Dongfeng box premium edition.
https://www.dongfengbox.be/
Ziet er leuk uit, alle comfort opties aanwezig, prijs is goed, krijgt goeie reviews…
Ik heb onverwacht een derde (kleine) auto nodig tegen september.
V2L is een must
Lijkt me een kanshebber.
Donfeng box
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Euh, je maakt gebruik van de vijf jaar garantie bij de dealer waar je hem kocht.
Net zoals bij een niet Chinese EV, die ook tjokvol vol zit met onderdelen “Made in China”
Of mis ik iets?
Ik heb een deja vu van 20 jaar terug toen ik mijn eerste huyndai kocht.
Soortgelijke opmerkingen, en nu rijdt iedereen met huyndai en Kia.
Net zoals bij een niet Chinese EV, die ook tjokvol vol zit met onderdelen “Made in China”
Of mis ik iets?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Feitelijk is die nog de helft te duur (vergeleken met prijzen in China).
Of die fabrikanten hier ooit een prijzenoorlog(je) gaan voeren?
Ik zou kiezen voor die limoengroene Donfeng Box sardienenblik: makkelijker terug te vinden op de parking.
Op de site van NCAP niet terug te vinden: ook de limoengroene niet.
Of die fabrikanten hier ooit een prijzenoorlog(je) gaan voeren?
Ik zou kiezen voor die limoengroene Donfeng Box sardienenblik: makkelijker terug te vinden op de parking.

Op de site van NCAP niet terug te vinden: ook de limoengroene niet.
-
- Elite Poster
Kan er moeilijk naar China om gaan om hem te importeren he
Da's dus de meerkost voor de lokale "service"
Vergelijkbare EV's qua grootte zijn trouwens pakweg €4000 duurder en hebben veel minder inbegrepen opties.
Nu ja, proefrit is geboekt midden juni, we zullen zien of het een sardienenblik gevoel geeft

Da's dus de meerkost voor de lokale "service"

Vergelijkbare EV's qua grootte zijn trouwens pakweg €4000 duurder en hebben veel minder inbegrepen opties.
Nu ja, proefrit is geboekt midden juni, we zullen zien of het een sardienenblik gevoel geeft

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Ja, maar die Android-boxen mogen ook niet zomaar bij het huisvuil, die kunnen gerecycleerd worden via het milieupark.Avenger 2.0 schreef: 1 maand geleden De vraag is wat doen bij problemen? Een 20k+ EV smijt je niet bij het huisvuil zoals een AliExpress prul.

Ik denk dat Avenger 2.0 zijn opmerking ook als grap bedoeld was...duizend schreef: 1 maand geleden Euh, je maakt gebruik van de vijf jaar garantie bij de dealer waar je hem kocht.
Of mis ik iets?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Volgens de brochure mag je maar 370 kg gewicht vervoeren. 5 volwassenen en wat bagage en je bent overladen. Zoveel gewicht zal al uitzonderlijk zijn, maar 370kg lijkt me niet veel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Al bij al is 370kg netto laadvermogen voor zo'n type wagen geen uitschieter naar beneden, denk ik.
Men hoeft geen brandstof in mindering te brengen.
Schoon bakske voor in 't stad en rond de kerktoren te rijden, mijn gedacht.
Als er geen files zijn.
Ik ben benieuwd naar de testrit van @duizend.
Men hoeft geen brandstof in mindering te brengen.
Schoon bakske voor in 't stad en rond de kerktoren te rijden, mijn gedacht.
Als er geen files zijn.

Ik ben benieuwd naar de testrit van @duizend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Ja je mist hier iets..Als de constructeur het morgen opgeeft dan kan je fluiten naar je 5j garantie op die auto...trouwens die moet toch minstens 15j meegaan zou ik denken.duizend schreef: 1 maand geleden Euh, je maakt gebruik van de vijf jaar garantie bij de dealer waar je hem kocht.
Of mis ik iets?
Zelf ooit voorgehad met scheuten zonnepanelen, 20j garantie, na 3j blijkt er een probleem met de junction boxes die loskomen en brand vatten. Scheuten gaat failliet dus byebye garantie...Sterker, de importeur (de naam ontglipt me maar 2w geleden hier nog een busje van zien rijden) deden of hun neus bloedde en staken de middelvinger op om tussen te komen..
Ondertussen een degradatie van 40%
Dus ik zou toch maar oppassen met dergelijke toestanden..
Tom
-
- Elite Poster
Dongfeng Motor Corporation (DFM) werd in 1969 in Wuhan opgericht en is tegenwoordig één van de grootste autoproducenten van China. Met meer dan 176.000 medewerkers en een jaarlijkse productie van 3,5 miljoen voertuigen behoort Dongfeng wereldwijd tot de belangrijkste spelers in de branche.
Dat is wel wat anders dan een keuterboerke dat wat zonnepanelen op een dak kwakt en zich dan failliet laat gaan.
Dat is wel wat anders dan een keuterboerke dat wat zonnepanelen op een dak kwakt en zich dan failliet laat gaan.

- jutuiz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
- Bedankt: 63 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het grootste probleem dat ik heb en ondervonden heb met Chinese producten is samen te vatten in één zin.
"Het ziet er veelbelovend uit".
Ik laat anderen graag uitproberen.
"Het ziet er veelbelovend uit".
Ik laat anderen graag uitproberen.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Heel mooi en ruim interieur, zou proberen om een bochtig parcours te kiezen waar je wat snelheid kan maken.
In de stad zal het wel goed zijn maar wat zal de wegligging zijn bij een iets hogere snelheid?
Prijs ligt aardig in de buurt van de Citroën ë-C3 ,en ik zou die dan toch ook mee willen testen als je een aankoop overweegt.
Succes alvast met je keuze.
In de stad zal het wel goed zijn maar wat zal de wegligging zijn bij een iets hogere snelheid?
Prijs ligt aardig in de buurt van de Citroën ë-C3 ,en ik zou die dan toch ook mee willen testen als je een aankoop overweegt.
Succes alvast met je keuze.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Das in China ... als die zich morgen terugtrekken uit de BE markt ben je daar ook niks mee. Maar zoals hierboven gesteld ... ik ben oprecht benieuwd naar jouw testervaringenduizend schreef: 1 maand geleden Dongfeng Motor Corporation (DFM) werd in 1969 in Wuhan opgericht en is tegenwoordig één van de grootste autoproducenten van China. Met meer dan 176.000 medewerkers en een jaarlijkse productie van 3,5 miljoen voertuigen behoort Dongfeng wereldwijd tot de belangrijkste spelers in de branche.
Dat is wel wat anders dan een keuterboerke dat wat zonnepanelen op een dak kwakt en zich dan failliet laat gaan.![]()

-
- Elite Poster
Ik ga zeker wat snelweg km doen!Petrikske schreef: 1 maand geleden In de stad zal het wel goed zijn maar wat zal de wegligging zijn bij een iets hogere snelheid?
De citroen met vergelijkbare prijs mist serieus wat opties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dubbeltest: Dongfeng Box vs. Hyundai Inster
De chinezen hebben een zeer veel waar voor je geld.
Persoonlijk heb ik toch wat argwaan i.v.m. je data.
De chinezen hebben een zeer veel waar voor je geld.
Persoonlijk heb ik toch wat argwaan i.v.m. je data.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console