Ik ben bezig met het organiseren van een trip naar Noorwegen. Ik gebruik daarvoor oa google maps en mymaps op PC.
Het vervelende is dat google routes via bepaalde wegen niet wil genereren omdat ze NU gesloten zijn. Ik wil echter pas later vertrekken en dan zijn die wegen wel open. Google zal meestal de snelste/beste route kiezen maar normaal kan je die dan aanpassen door bepaalde punten te verslepen voor bvb een scenic route. Dat werkt nu niet.
Ik heb wat rondgekeken en velen hebben dezelfde vraag. Sommigen zeggen dat je de datum van de trip moet aanpassen maar daar kan ik enkel "Vertrek nu" kiezen, een andere optie is er niet.
Heeft iemand dat probleem al gehad en een oplossing hiervoor?
Google maps dwingen een route te nemen
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
De datum aanpassen moet werken (heb dat ook gedaan bij het voorbereiden van een trip in Japan waar wegen 's winters dicht zijn)
Als je viapunten hebt dan werkt het aanpassen van datum/tijdstip idd niet.
Breek je route in verschillende stukken en bereken apart of sleep je route naar de viapunten nadat je de datum aanpaste.
Als je viapunten hebt dan werkt het aanpassen van datum/tijdstip idd niet.
Breek je route in verschillende stukken en bereken apart of sleep je route naar de viapunten nadat je de datum aanpaste.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik heb nu gewoon een route van a naar b, zonder tussenstops en toch kan ik de datum niet aanpassen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator
Kan je die A en B hier plaatsen? Dan test ik eens.
Edit:
Net getest met wegen waarvan ik weet dat ze afgesloten zijn in IJsland en ik kan perfect de datum veranderen.
Edit:
Net getest met wegen waarvan ik weet dat ze afgesloten zijn in IJsland en ik kan perfect de datum veranderen.
Bye, Maurice
- Dizzy
- Elite Poster
Simpel, van Lillehammer naar Ormtjernkampen, dat tweede is een startpunt voor een wandeling.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator
Werkt perfect.
Op 1 augustus 1u 47.7Km
Nu vertrekken
1u43 75.5Km
De Fv204 is NU afgesloten.
BTW: Win11, Firefox 137.0.1 64-bit
Op 1 augustus 1u 47.7Km
Code: Selecteer alles
Lillehammer
Noorwegen
Neem de Kirkegata naar de Fv213
2 min. (300 m)
Rijd naar het zuidwesten op Jernbanegata, richting Grønstads gate
140 m
Sla linksaf naar Kirkegata
170 m
Neem de E6, Gausdalsvegen, Fv255, Vestringsvegen en Fv204/Fv2442 naar je bestemming in Gausdal
57 min. (44,9 km)
Sla rechtsaf naar de Fv213
45 m
Sla linksaf
240 m
Weg vervolgen naar Mesnadalsvegen/Sorgendalstunnelen
Ga rechtdoor over één rotonde
800 m
Volg de rechterrijstrook om in te voegen op de E6 via de verbindingsweg naar Trondheim
3,8 km
Neem afslag 83 richting Fv255/Gausdal/Storhove/Fåberg
110 m
Neem op de rotonde de 3e afslag naar Gausdalsvegen/de Fv255
Tolweg
Ga rechtdoor over 2 rotondes
1,9 km
Weg vervolgen naar Gausdalsvegen/de Fv255
Tolweg
8,9 km
Weg vervolgen naar de Fv255
4,3 km
Sla linksaf naar Vestringsvegen
5,5 km
Sla linksaf naar Brubakken
850 m
Sla rechtsaf naar Elvegata
700 m
Weg vervolgen naar de Fv204/de Fv2442
Deze weg kan op bepaalde tijden of dagen deels afgesloten zijn.
17,6 km
Houd rechts aan
Afslaan is mogelijk niet toegestaan op bepaalde tijden of dagen
3 min. (2,5 km)
Ormtjernkampen
2653 Vestre Gausdal, Noorwegen
1u43 75.5Km
Code: Selecteer alles
Lillehammer
Noorwegen
Neem de Kirkegata naar de Fv213
2 min. (300 m)
Rijd naar het zuidwesten op Jernbanegata, richting Grønstads gate
140 m
Sla linksaf naar Kirkegata
170 m
Rijd vanaf de E6, Fv250, Nord-torpvegen en Fv196 naar Nordre Land
1 u (58,7 km)
Sla rechtsaf naar de Fv213
45 m
Sla linksaf
240 m
Weg vervolgen naar Mesnadalsvegen/Sorgendalstunnelen
Ga rechtdoor over één rotonde
800 m
Volg de linkerrijstrook om in te voegen op de E6 via de verbindingsweg naar Oslo
7,9 km
Neem afslag 79 naar Fv250 richting Dokka/Biristrand/Vingrom
160 m
Neem op de rotonde de 2e afslag naar Torpavegen/de Fv250
Ga verder op de Fv250
28,2 km
Sla rechtsaf naar Nord-torpvegen
6,8 km
Sla rechtsaf naar Synnfjellvegen
1,1 km
Weg vervolgen naar de Fv196
900 m
Weg vervolgen naar Synnfjellvegen/de Fv196
3,2 km
Weg vervolgen naar de Fv196
6,5 km
Sla rechtsaf naar Mannstadlivegen
2,9 km
Ga rechtdoor
39 min. (13,7 km)
Sla linksaf naar de Fv204/de Fv2442
Kan op bepaalde tijden of dagen zijn gesloten
2 min. (200 m)
Houd rechts aan
Afslaan is mogelijk niet toegestaan op bepaalde tijden of dagen
3 min. (2,5 km)
Ormtjernkampen
2653 Vestre Gausdal, Noorwegen
BTW: Win11, Firefox 137.0.1 64-bit
Bye, Maurice
- Dizzy
- Elite Poster
Merci voor de poging. Die FV204 is de baan die ik wil kiezen maar nu inderdaad afgesloten is.
Ik heb het ondertussen ook gevonden om de datum aan te passen, kom uit op 1u en 5 minuten via 2 manieren.
Soit voor een wandeling van minder dan 10 km ga ik dat stuk niet rijden. Het zal een andere worden
Een ander probleem met die mymaps is dat je maar een beperkt aantal lagen kan maken. Elke wandeling neemt 1 laag in en er staan er 50 in één boekje. Het is ook één per één importeren van gpx files. Soit, gelukkig is er nog tijd tot het zover is
Ik heb het ondertussen ook gevonden om de datum aan te passen, kom uit op 1u en 5 minuten via 2 manieren.
Soit voor een wandeling van minder dan 10 km ga ik dat stuk niet rijden. Het zal een andere worden

Een ander probleem met die mymaps is dat je maar een beperkt aantal lagen kan maken. Elke wandeling neemt 1 laag in en er staan er 50 in één boekje. Het is ook één per één importeren van gpx files. Soit, gelukkig is er nog tijd tot het zover is

- on4bam
- Moderator
Ik maak routes en tracks in Basecamp, export naar mijn Oregon700 (met OFM kaarten). Ik kan de GPX ook importeren in Locus Maps en geocaching software (c:geo) in Android.
Navigatie in de auto is een Nuvi 25xx GPS (buiten Europa met OSM maps) en Waze.
Navigatie in de auto is een Nuvi 25xx GPS (buiten Europa met OSM maps) en Waze.
Bye, Maurice
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Die peperkingen van mymaps (layers en gesloten routes) hebben mij terug deze doen gebruiken: https://nl.furkot.com/
Ze vragen nu wel een donatie om het te gebruiken blijkbaar en de interface is wat wennen, maar het werkt wel voor een rondreis.
Verstuurd vanaf mijn XQ-AS52 met Tapatalk
Ze vragen nu wel een donatie om het te gebruiken blijkbaar en de interface is wat wennen, maar het werkt wel voor een rondreis.
Verstuurd vanaf mijn XQ-AS52 met Tapatalk
- Dizzy
- Elite Poster
Ik gebruik gpx files van Rother, de rode Duitse wandelboekjes maar de populairdere bestaan ook in het Nederlands (groen).
Die gpx files laad ik in Basecamp en zet ik dat op de Garmin Oregon 700. Als kaart gebruik ik OSM frezeitskarte, die ben ik ondertussen gewoon.
Ik zet de gpx-en ook in google (my)maps maar dat is dus beperkt als je veel wandelingen wil plannen of een overzicht van de +50 die in één boekje staan.
Op iOS gebruik ik GPX viewer 2, super simpel maar het doet alles wat nodig is. Ik heb er eens een koffie voor betaald maar al zoveel plezier van gehad. Die app werkt ook met OSM. Geen reclame, geen ads, geen prullen die je niet nodig hebt gewoon uw routes, een kaart en gebruiksgemak.
gpx.studio is ook een leuke online tool om gpx files te zien op verschillende kaarten waaronder OSM. Hier kan je wel een pak files ineens inladen en krijg je wel een overzicht. Meestal kies ik de topwandelingen uit het boekje en zorg dat ik ergens verblijf waardoor de meeste startpunten in de buurt zijn. Zo bespaar je tijd en geld.
Die Furkot ga ik eens bekijken, ziet er wel leuk uit met erg veel opties maar misschien wat overkill. Ik plan ook niet graag teveel en laat liefst zoveel mogelijk aan het toeval over of geniet van de flexibiliteit. Liefst legt ik daarom zo weinig mogelijk vast op voorhand.
Locus maps ziet er ook goed uit en heeft alles wat nodig is, helaas wel betalen als je via pc wil syncen.
Merci voor de tips!
Die gpx files laad ik in Basecamp en zet ik dat op de Garmin Oregon 700. Als kaart gebruik ik OSM frezeitskarte, die ben ik ondertussen gewoon.
Ik zet de gpx-en ook in google (my)maps maar dat is dus beperkt als je veel wandelingen wil plannen of een overzicht van de +50 die in één boekje staan.
Op iOS gebruik ik GPX viewer 2, super simpel maar het doet alles wat nodig is. Ik heb er eens een koffie voor betaald maar al zoveel plezier van gehad. Die app werkt ook met OSM. Geen reclame, geen ads, geen prullen die je niet nodig hebt gewoon uw routes, een kaart en gebruiksgemak.
gpx.studio is ook een leuke online tool om gpx files te zien op verschillende kaarten waaronder OSM. Hier kan je wel een pak files ineens inladen en krijg je wel een overzicht. Meestal kies ik de topwandelingen uit het boekje en zorg dat ik ergens verblijf waardoor de meeste startpunten in de buurt zijn. Zo bespaar je tijd en geld.
Die Furkot ga ik eens bekijken, ziet er wel leuk uit met erg veel opties maar misschien wat overkill. Ik plan ook niet graag teveel en laat liefst zoveel mogelijk aan het toeval over of geniet van de flexibiliteit. Liefst legt ik daarom zo weinig mogelijk vast op voorhand.
Locus maps ziet er ook goed uit en heeft alles wat nodig is, helaas wel betalen als je via pc wil syncen.
Merci voor de tips!