Pagina 1 van 1

extra factuur ADSL / radeloos

Geplaatst: 08 feb 2005, 20:56
door jvd1971
Vanaf mei heb ik een small abbonement afgesloten met een onbeprekte datalimiet. Tot heden toe ben ik zeer tevreden geweest over de snelheid. Tot mijn verbazing wordt op mijn nieuwe factuur alle extra GB vanaf mei aangerekend. Ik zal een brdag moeten betalen van 300 euro extra.

Nooit heb ik van ADSL2FIT een mail of wijziging van de voorwaarden ontvangen waarin staat vermeldt dat ik een limiet heb.

Wat nu te doen ????

Als ik het bedrag niet betaal zullen ze mij waarschijnlijk afsluiten. Moet ik dit bedrag betalen ivm hun nieuwe voorwaarden.

Re: extra factuur ADSL / radeloos

Geplaatst: 08 feb 2005, 20:59
door Stijn
jvd1971 schreef:Vanaf mei heb ik een small abbonement afgesloten met een onbeprekte datalimiet. Tot heden toe ben ik zeer tevreden geweest over de snelheid. Tot mijn verbazing wordt op mijn nieuwe factuur alle extra GB vanaf mei aangerekend. Ik zal een brdag moeten betalen van 300 euro extra.

Nooit heb ik van ADSL2FIT een mail of wijziging van de voorwaarden ontvangen waarin staat vermeldt dat ik een limiet heb.

Wat nu te doen ????

Als ik het bedrag niet betaal zullen ze mij waarschijnlijk afsluiten. Moet ik dit bedrag betalen ivm hun nieuwe voorwaarden.
Niet betalen! Zet er een advocaat op , zij MOETEN jouw akkoord hebben ivm de nieuwe voorwaarden!

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:04
door ikkejonge
heb je je contract afgesloten voor de nieuwe voorwaarden of niet?
Kijk ook eens op je statuspagina of er daar geen melding van werd gemaakt.

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:07
door meon
Sinds wanneer is A2F begonnen met enkel nog de nieuwe contracten (mét limiet) af te sluiten? Was dat niet mei?

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:07
door ikkejonge
dacht 3 mei

edit: voor nieuwe particuliere klanten begonnen de voorwaarden ivm datalimiet op 15 mei

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:08
door Nob
Hun praktijken kunnen gewoon niet meer door de beugel.

Ik snap niet dat het ministerie van economische zaken hier nog niet opzit.

Ze behandelen hun klanten als het grootste vuil van de straat.

Ik raad niemand nog A2F aan.

greetz,

Nob

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:12
door ubremoved_539
Nob schreef:Ik raad niemand nog A2F aan.
Lol... daar ben ik een jaar geleden al mee begonnen, ik raad ze het nu zelfs actief af :twisted:

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:20
door Gast
Spijtig genoeg wordt de vrees van vele klanten waarheid: er komen limieten. Onder druk van Scarlet worden vanaf 15 mei 2004 alle nieuwe abonnementen beperkt tot een datavolume van 40 GB per maand. Het is echter geen echte ‘limiet’, maar zal net zoals bij vele andere providers met het systeem werken waarbij een overtreding met smalband wordt bestraft. Je kan echter je limiet zelf omhoog trekken tegen een tarief van € 1 per gigabyte, zonder dat daar een echte bovengrens aan is.

Volgens de factuur ben ik op 13 mei 2004 het contact aangegaan. Tot heden toe heb ik geen enkele wijziging in mijn voorwaarden ontvangen.

Moet ik dit bedrag betalen of kan ik me wenden tot de onbudsman

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:23
door meon
Ik dacht dat de contracten die sinds 1 mei zijn uitgeschreven het type zijn mét limiet. En als je die inderdaad ondertekend hebt ... dan kan je niet anders dan betalen, want je hebt je accoord gegeven. Dat zou ik dus in de eerste plaats nagaan. Heb je nog je eigen versie?

Re: extra factuur ADSL / radeloos

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:25
door Krekkie
jvd1971 schreef:Nooit heb ik van ADSL2FIT een mail of wijziging van de voorwaarden ontvangen waarin staat vermeldt dat ik een limiet heb.
Kennisgeving van de nieuwe voorwaarden (bv. een mail met een link naar de nieuwe voorwaarden) is toch verplicht, dacht ik.

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:27
door ikkejonge
Bijgevoegd, de officiële statement van ADSL2fit van 03/05/2004

[mod]Sorry, onderaan het document staat dat je dit niet zomaar mag verspreiden. Het is misschien flauw, maar het laatste dat we willen is een brief van de A2F advocaat in onze bus.[/mod]

jvd1971

Geplaatst: 08 feb 2005, 21:49
door jvd1971
Even alles nagelopen. Op 14 april heb ik het aanvraagformulier ondertekend en verstuurd naar ADSL2FIT. Een ontvangstbevestiging (fax) heb ik ontvangen.

Aangezien de aansluiting enige tijd duurde heb ik diverse telefoontjes gepleegd. Op 13 mei 2004 ben ik definitief aangesloten.

Geplaatst: 08 feb 2005, 23:06
door Gast
Ongeacht hetgeen er in het contract vemeld staat lijkt het mij toch niet redelijk om nu nog facturen te sturen voor extra verbruik vanaf de maand mei.

Zijn ze niet verplicht van die facturen binnen een redelijke termijn te sturen en niet bijna een jaar later ???

Geplaatst: 08 feb 2005, 23:23
door kikker46
Je hebt nog geluk hier loopt het over de 700 €, juist hetzelfde enkel iets later. Bij mij loopt de factuur af op dezelfde dag dat deze gemaakt is, is dat bij jullie ook het geval, ook staat er geen vermelding met ***** op de factuur. Niks ontvangen dat ik aan de nieuwe voorwaarden deelneem, dus niks moeten faxen ontrent die 40 GB limiet.

Mvg,

Kikker46

Geplaatst: 08 feb 2005, 23:31
door inter
Niet betalen!

Op 14 april heb je voor het volgende ondertekend :
"De klant verklaart door de ondertekening van deze bestelbon, de producten en diensten te aanvaarden onder de voorwaarden beschreven in de algemene voorwaarden en in de ADSL voorwaarden"
(zie vak 7 ondertekening)

Jij gaat op 14 april akkoord met de algemene voorwaarden en doet je bestelling. Zij kunnen zomaar niet hun algemene voorwaarden gaan veranderen zonder je op de hoogte te stellen (verplicht via e-mail beschreven in de algemene voorwaarden) om zodoende eventueel je bestelling te annuleren!

In de algemene voorwaarden moet je bij ADSL-voorwaarden punt 5 eens goed lezen! Hieruit blijkt dus dat op 14 april je contract ingegaan is. Hou dus goed de fax bij waarin ze de bevestiging doen!

Reeds meerdere malen is hier op het forum voorgekomen dat mensen afgesloten werden voor het niet tijdig betalen en nu zou je ineens 300€ moeten betalen voor al die voorgaande maanden zonder ook maar één verwitting te hebben ontvangen?

Volgens de algemene voorwaarden hebben ze dus geen poot om op te staan!

Maak een dossier op en stuur het naar de ombudsman. Voeg zeker de algemene voorwaarden met verwijzing naar dat punt 5 bij ADSL voorwaarden bij + kopie van je aanvraag met hun fax als antwoord + de eis tot betaling die nu gebeurt.

Inter

Geplaatst: 09 feb 2005, 16:11
door kikker46
De factuur staat nu op voldaan bij mij.

Mvg,

Kikker46

Geplaatst: 09 feb 2005, 16:34
door kikker46
Dat bedrag staat er bij mij als factuur en als credit nota en beiden voldaan.
(begint met F en het andere begint met C)

Mvg,

Kikker46