Ik heb DIGI het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu vind ik dat ik lang genoeg gewacht heb, en dat ik toch beter overschakel naar een andere provider.
Ik vind het spijtig, want ik gaf hen graag wat tijd, maar ik merk eigenlijk geen verbeteringen.
Hetgeen ik vooral last van heb, is dat ik iemand opbel of iemand belt mij op, en dan blijkt dat die andere persoon mij heel slecht hoort.
Dat heb ik al op meerdere momenten tegengekomen, op meerdere plaatsen, maar meestal wel binnen.
Wat ook soms gebeurt is dat ik op een plaats zit in een wachtzaal of zo, en dat ik weet dat ik daar vroeger internet had, en dat ik nu de Wifi moet gebruiken of dat ik anders niet kan surfen.
Ik denk dus dat het probleem aan hun netwerk ligt.
Ze hebben geen 5G en vallen dan terug op een netwerk dat mij niet genoeg geluidskwaliteit kan bieden, of waarvan het signaal te zwak is.
Dus, als ik nu overschakel naar iets anders, is Hey! -mijn vorige provider- nog altijd de beste optie?
Ik denk dat ik aan de 15Gb optie in het overgrote deel van de gevallen zal voldoende hebben, dus dat is dan 5€/maand.
Van DIGI naar x?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 10 keer
De roaming-tarieven buiten de EU zijn bij Orange/Hey wel van een ander kaliber natuurlijk. Het is ook niet zo makkelijk om roaming-buiten-EU te vergelijken tussen providers, het wordt ergens ver weggestoken op de websites.boulder schreef: 2 maanden geleden Dus, als ik nu overschakel naar iets anders, is Hey! -mijn vorige provider- nog altijd de beste optie?
Voor mij is dat dé grootste USP van DIGI.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De vraag is wel hoe goed die roaming werkt, er zijn nu al genoeg klachten over de slechte kwaliteit van de verbindingen in België. Lijkt mij sterk dat je dan plotseling wel prima kwaliteit zal hebben buiten de EU. Vooral omdat Digi zelf ook niet echt actief is buiten de EU.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ze hebben geen VoLTE, waardoor je terugvalt op 2G.boulder schreef: 2 maanden geleden Ik denk dus dat het probleem aan hun netwerk ligt.
Ze hebben geen 5G en vallen dan terug op een netwerk dat mij niet genoeg geluidskwaliteit kan bieden, of waarvan het signaal te zwak is.
Als je aan roaming doet, wordt dit teruggestuurd naar het thuisnetwerk, waar er geen VoLTE op geactiveerd is, dus je zal ook in het buitenland geen verbetering hebben wellicht.
Ook even erbij zeggen dat de 3 openbare grootspelers ook nog geen 5G hebben voor het grote publiek, maar 5G-NSA wat gewoon 4G is als het ware. Bij 5G zou je immers VoNR nodig hebben om te bellen.
Hier hetzelfde gevoel. Overstappen naar wat?
Terug naar Hey (in het verleden vaak facturatiefouten maar bon). Sim-kaartje binnen de twee dagen? We zijn 14 dagen verder en niets ontvangen. Ik heb hen dan maar gisteren laten weten dat het dan ook niet meer hoeft.
Terug naar Hey (in het verleden vaak facturatiefouten maar bon). Sim-kaartje binnen de twee dagen? We zijn 14 dagen verder en niets ontvangen. Ik heb hen dan maar gisteren laten weten dat het dan ook niet meer hoeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik had tijdens mijn reis in Zuid-Amerika wel goed internet, bellen heb ik daar niet gedaan.Stroper schreef: 2 maanden geleden De vraag is wel hoe goed die roaming werkt, er zijn nu al genoeg klachten over de slechte kwaliteit van de verbindingen in België. Lijkt mij sterk dat je dan plotseling wel prima kwaliteit zal hebben buiten de EU. Vooral omdat Digi zelf ook niet echt actief is buiten de EU.
Ik denk dat je gewoon op het netwerk van die andere provider terugvalt, en dat kan 4G zijn, terwijl je dus hier in België vaak op 2G zit.
Het is natuurlijk zo dat ik mobiel internet ook enkel op weg gebruikte, en niet in het hotel, en geen vergelijkingspunt had.
Gisteren (hier in België) ook zelf gehad dat de verbinding heel onstabiel was en de stem van de ander veranderde in wat tikkende, krakende geluiden tot de verbinding gewoon wegviel.
Voor roaming denk ik dat ik in de toekomst dan met zo'n e-sim van Airallo of iets dergelijks ga werken.
Toegevoegd na 1 uur 29 minuten 13 seconden:
Ondertussen heb ik de terugkeer naar Hey! aangevraagd. Hopelijk loopt dat vlot.
Toegevoegd na 1 uur 37 minuten 9 seconden:
Hopelijk gaat dit hier wat vlotter.apg schreef: 2 maanden geleden Hier hetzelfde gevoel. Overstappen naar wat?
14 dagen is wel heel lang, vorige keer dat ik bij Hey aansloot ging dat toch vlotter dan dat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De overstap van Px naar MV duurde enkele minuten maar niet meer dan 10. Uiteraard zelfde netwerk maar toch.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Ze moeten hier natuurlijk wel eerst een fysieke simkaart opsturen, dus op een paar minuten kan het al niet.Dizzy schreef: 2 maanden geleden De overstap van Px naar MV duurde enkele minuten maar niet meer dan 10. Uiteraard zelfde netwerk maar toch.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Was ook met fysieke kaart en behoud nummer maar in de winkel (Px). Tegen dat ik buiten was en de volgende winkel binnen, kreeg ik al bericht dat de sim geactiveerd was.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Sinds wanneer kan je MV simkaarten in een Proximus winkel kopen?Dizzy schreef:Was ook met fysieke kaart en behoud nummer maar in de winkel (Px). Tegen dat ik buiten was en de volgende winkel binnen, kreeg ik al bericht dat de sim geactiveerd was.
-
- Elite Poster
Kun je dan een Hey! sim in een winkel halen?Dizzy schreef: 2 maanden geleden Was ook met fysieke kaart en behoud nummer maar in de winkel (Px). Tegen dat ik buiten was en de volgende winkel binnen, kreeg ik al bericht dat de sim geactiveerd was.
Toegevoegd na 4 minuten 27 seconden:
Bovendien gaat hij weer off-topic.Rke schreef: 2 maanden geledenSinds wanneer kan je MV simkaarten in een Proximus winkel kopen?Dizzy schreef:Was ook met fysieke kaart en behoud nummer maar in de winkel (Px). Tegen dat ik buiten was en de volgende winkel binnen, kreeg ik al bericht dat de sim geactiveerd was.
Het ging over overstappen van DIGI naar iets anders, niet over overstappen van Proximus naar MV of omgekeerd.
Bij mij toen ook (MV naar Hey).boulder schreef: 2 maanden geleden Hopelijk gaat dit hier wat vlotter.
14 dagen is wel heel lang, vorige keer dat ik bij Hey aansloot ging dat toch vlotter dan dat.
Hier wordt het waarschijnlijk Yoin.