erfdeel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Ik weet nogal veel maar soms blijf ik de vraag ook schuldig op vragen die vrienden stellen.
Misschien weet hier iemand het antwoord want ik vind maar een deel van het antwoord .

situtuatie schetsen :

iemand met veel schulden had ook loonbeslag jaren 90. De schulden via deurwaarders en wettelijk loonbeslag ten einde in 2022 .
Overschietsels fiducre fidusud intrum. Geen loonbeslag meer (verzet aangetekend bij werkgever daar het gaat om loonsoverdracht)
Nu invaliditeit. Ook geen beslaglegging daar gaat om overdrachten en protest aangetekend.
Maar myfin staan de schuldeisers geregistreerd, als er teruggave van belastingen is dat er aan schuldeisers moet worden betaald. Heb dit al proberen voor die dame stop te zetten maar dat lukt niet. Hun reden : het is geen loon het is teruggave. :oops:
Nu heeft die dame een erfenis in verschiet en daar komt het.

Volgens notaris wordt nagekeken bij dienst belastingen of er geen openstaande schuld is vooraleer ze uitbetalen , daar ok betalen ze uit.
De vraag is : geeft belastingen ook door aan notaris dat zei nog schuldeisers in hun bestand hebben ?
Overal zitten zoeken maar vind niks.
Voor alle duidelijkheid momenteel weten schuldeisers niks van erfen en iedereen wordt in kleine deeltjes terugbetaald, kwestie dat ze gerust gelaten is en niet om de haverklap iemand over de vloer krijgt van hen.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Ik ken der niks van maar kan ze die erfenis in samenspraak met de andere begunstigde niet weigeren en eventueel zo dat geld via die andere krijgen.. het zal minder zijn omdat die andere meer erfenisrechten moet betalen maar het is beter dan niks en het vergt vertrouwen natuurlijk..
Mss is informeren op het juridisch forum..

Tom
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

nog een vraag dat ik lijk nergens vind op google dat is hun huis dat in erfenis zit is verkocht compromis geteken eerste week julli tekenen, hoelang duurt het dan voor die mensen hun geld zullen zien van de notaris. Is dat kwestie van dagen weken maanden ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Eerder uren.

Mvg