Ik ben beslist geen 'webontwikkelaar' of zoiets. Maar in het project waar ik betrokken mee ben blijk ik met voorsprong de meest technisch beslagen persoon te zijn tot nu.
Er gaat een website opzet worden en ik heb een idee hoe dat te doen. Maar aangezien ik eigenlijk een knoeier ben wil even schetsen wat mijn idee is (momenteel).
En eens zien of er mensen advies hebben hierover.
Wat?
Buitenlands kattenasiel. Internationale adoptie. Bestond online enkel op Facebook. Ben website begonnen onder eigen naam ter ondersteuning van dit project. Is relatief succesvol en doet wat die moet doen. Een WordPress installatie waar de galerij (WooGallery) de kern is met de profielen van de katten. Het is niet officieel de website van het asiel, die bestaat nog niet.
Wat nu?
Bedoeling is om wel een officiële website voor het asiel op te richten. Ik gebruik de template '2015' van WordPress, duidelijk niet de modernste. Maar hiermee heb ik wel iets kunnen maken waarmee ik overweg kan. De meeste templates lijken mij veel te flashy. Momenteel ben ik van plan dat te gebruiken.
https://safehavenegypt.net/_/
De /_/ is omdat er een YourLS.org installatie actief staat op dat domein die ik dacht te behouden aangezien die wel van pas komt. Daardoor kan de website niet in de root staan (zover ik weet).
Ik ben aan het twijfelen of iets anders dan /_/ niet beter is. /./ misschien. Of /0/. Wanneer de website live gaat zal het domein direct doorverwijzen naar de subdirectory waar de website staat natuurlijk.
Het is niet enkel die website maar ook diverse juridische entiteiten. Er is een Safe Haven Egypt USA opgericht. Mogelijk zal er nog een of meerdere Europese entiteiten volgen. Die hebben ook een vertegenwoordiging online nodig. En een publieke gelokaliseerde frond end.
Hoe ik het wil doen
Een enkele website voor alles. Website is geschreven in het Engels. Dat is de website van het asiel zelf.