Wegens verbouwing "slaapt" onze EV nu buiten. Tijdens de echte vriesdagen merkte je wel dat er een paar % weg was na een nacht en dat de range wat minder was.
Wel handig dat je de wagen kan voorverwarmen op schema en deze ijsvrij is voor je vertrekt, zonder dat je een ronkende ICE-motor op de oprit hebt staan (wat eigenlijk ook niet goed voor de wagen is en eigenlijk ook verboden is in BE).
Doordat deze buiten staat, laadt die dus ook aan de stekker aan 1.7kW ipv de 11kW lader in de garage. Een nachtje door laden is dus het equivalent van 1-2uur aan de laadpaal.
@Petrikske
In principe kan je max. aan 10A laden via de stekker, dus dat is zo´n 2.3kW. Al weet ik niet of er veel zo'n kabels te vinden zijn.
Toegevoegd na 1 minuut 56 seconden:
duizend schreef: 3 maanden geleden
Het echte probleem zit hem niet in de grote batterij maar in de 12V batterij
Hangt er van af of deze kan bijgeladen worden via het HV-systeem.
Ik herinner me een filmpje van James May die problemen had met een lang-stilstaande Tesla waar de 12V leeg was en hij de halve voorkant moest demonteren om die batterij te kunnen opladen met een trickle charger omdat er dus ook nergens een laadpoort is voor die batterij.