Ongepaste praktijken van Hey! Telecom namens Orange
Geplaatst: 10 feb 2025, 14:36
Ik ben recent overgestapt van Orange naar DIGI en ben tevreden met mijn keuze, moet ik toch even het volgende kwijt.
Kort na mijn overstap, vandaag, werd ik gebeld door Hey! Telecom, die in naam van Orange werken, met de boodschap: "Wij moeten u terug hebben." Het gesprek werd vrij snel opdringerig, met allerlei argumenten waarom ik beter terug naar Orange zou komen. Ze benadrukten vooral dat DIGI een nieuw bedrijf is, terwijl Orange al sinds 2001 bestaat en "100% beter" zou zijn met veel betere service. Ze zeiden zelfs dat ik spijt zou krijgen van mijn overstap, en dat ze me daarom een kans wilden geven om terug te komen naar Hey! onder dezelfde voorwaarden, namelijk €5 per maand.
Toen ik aangaf dat de prijs per GB bij DIGI slechts €0,60 is in vergelijking met Orange, waar het €10 per GB kost, moest de medewerker letterlijk een rekenmachine erbij halen om 1000 * 0.01 uit te rekenen. Tot zijn verbazing had ik inderdaad gelijk. Maar in plaats van het gesprek rustig af te sluiten, werd hij alleen maar opdringeriger. Hij begon steeds meer te benadrukken dat DIGI een pas gestart bedrijf is en dat het veel in het nieuws zou komen vanwege problemen, en dat de dienst gewoon niet zou werken. Hij boorde DIGI volledig de grond in, zonder enige concrete argumenten.
Dit soort handelspraktijken, waarbij mensen worden opgebeld om een concurrent zwart te maken, vind ik echt onaanvaardbaar. Het voelt als pure manipulatie en het getuigt van weinig respect voor de klant. Ik moest dit gewoon even delen met jullie.
Kort na mijn overstap, vandaag, werd ik gebeld door Hey! Telecom, die in naam van Orange werken, met de boodschap: "Wij moeten u terug hebben." Het gesprek werd vrij snel opdringerig, met allerlei argumenten waarom ik beter terug naar Orange zou komen. Ze benadrukten vooral dat DIGI een nieuw bedrijf is, terwijl Orange al sinds 2001 bestaat en "100% beter" zou zijn met veel betere service. Ze zeiden zelfs dat ik spijt zou krijgen van mijn overstap, en dat ze me daarom een kans wilden geven om terug te komen naar Hey! onder dezelfde voorwaarden, namelijk €5 per maand.
Toen ik aangaf dat de prijs per GB bij DIGI slechts €0,60 is in vergelijking met Orange, waar het €10 per GB kost, moest de medewerker letterlijk een rekenmachine erbij halen om 1000 * 0.01 uit te rekenen. Tot zijn verbazing had ik inderdaad gelijk. Maar in plaats van het gesprek rustig af te sluiten, werd hij alleen maar opdringeriger. Hij begon steeds meer te benadrukken dat DIGI een pas gestart bedrijf is en dat het veel in het nieuws zou komen vanwege problemen, en dat de dienst gewoon niet zou werken. Hij boorde DIGI volledig de grond in, zonder enige concrete argumenten.
Dit soort handelspraktijken, waarbij mensen worden opgebeld om een concurrent zwart te maken, vind ik echt onaanvaardbaar. Het voelt als pure manipulatie en het getuigt van weinig respect voor de klant. Ik moest dit gewoon even delen met jullie.