Ongepaste praktijken van Hey! Telecom namens Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
akke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik ben recent overgestapt van Orange naar DIGI en ben tevreden met mijn keuze, moet ik toch even het volgende kwijt.

Kort na mijn overstap, vandaag, werd ik gebeld door Hey! Telecom, die in naam van Orange werken, met de boodschap: "Wij moeten u terug hebben." Het gesprek werd vrij snel opdringerig, met allerlei argumenten waarom ik beter terug naar Orange zou komen. Ze benadrukten vooral dat DIGI een nieuw bedrijf is, terwijl Orange al sinds 2001 bestaat en "100% beter" zou zijn met veel betere service. Ze zeiden zelfs dat ik spijt zou krijgen van mijn overstap, en dat ze me daarom een kans wilden geven om terug te komen naar Hey! onder dezelfde voorwaarden, namelijk €5 per maand.

Toen ik aangaf dat de prijs per GB bij DIGI slechts €0,60 is in vergelijking met Orange, waar het €10 per GB kost, moest de medewerker letterlijk een rekenmachine erbij halen om 1000 * 0.01 uit te rekenen. Tot zijn verbazing had ik inderdaad gelijk. Maar in plaats van het gesprek rustig af te sluiten, werd hij alleen maar opdringeriger. Hij begon steeds meer te benadrukken dat DIGI een pas gestart bedrijf is en dat het veel in het nieuws zou komen vanwege problemen, en dat de dienst gewoon niet zou werken. Hij boorde DIGI volledig de grond in, zonder enige concrete argumenten.

Dit soort handelspraktijken, waarbij mensen worden opgebeld om een concurrent zwart te maken, vind ik echt onaanvaardbaar. Het voelt als pure manipulatie en het getuigt van weinig respect voor de klant. Ik moest dit gewoon even delen met jullie.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

akke schreef: 3 maanden geleden Hij boorde DIGI volledig de grond in,
Ja hij heeft wel gelijk he, ... heb je over de vele DIGI problemen/kinderziektes hier en elders nog niet gelezen?

Wat jij aanhaalt is trouwens hier al besproken: viewtopic.php?t=66461
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Heb je ooit met Ryanair gevlogen? Vlak voor de landing gaat het cabinepersoneel rond om te leuren met kraslotjes "voor goede doelen die kinderen steunen". Die paar euro die Ryanair daar mee verdiend, daar zullen ze niet voor bedanken, maar het is ook -en volgens mij vooral bedoeld als- een manier om het personeel hun zelfrespect te ontnemen. Hoe minder zelfrespect personeel heeft, hoe slechter de voorwaarden waaraan het bereid is te werken. Ik denk dat veel van die slechte/domme praktijken van bedrijven, praktijken die op het eerste zicht op de klant gericht zijn, vooral een manier zijn om personeel psychisch te mishandelen. En ze kunnen hun handen in onschuld wassen, want de eigenlijke uitvoerders van dat misbruik zijn voor een groot deel de (terecht) geïrriteerde klanten.

Wanneer ik gebeld word door een bedrijf voor dit soort zaken zeg ik dat ik niet geïnteresseerd ben, dat ze moeten noteren dat ik niet meer door hen gecontacteerd wens te worden, en hang ik op voor ze iets kunnen antwoorden.

Ik denk ook niet echt dat je met die mensen in discussie moet gaan alsof ze echt dat bedrijf vertegenwoordigen en ge nu uw kans hebt om uw verhaal te halen op het snode duopolie of whatever door met goede argumenten te komen en onweerlegbaar de zonden en misdaden van Proximus/Orange/Telenet kunt ontmaskeren. Die persoon aan de lijn moet je gewoon zien als een bedelaar die super-geïnteresseerd is in zolang er de kans is dat hij iets aan u gaat verdienen, maar 5 seconden nadat hij door heeft dat hij niets gaat verdienen aan u, u al weer totaal vergeten is en op zoek gaat naar de volgende.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”