Deze is volledig conform, werkt goed, BIPT is in orde etc.
Alle toestellen werken hiermee, behalve... iPhones.
Deze tonen het netwerk zelfs niet als je de netwerkselectie op manueel zet, iets wat normaal niet eens nodig is.
Na onderzoek blijkt dat Apple een speciale procedure heeft voor private netwerken, waarbij je een configuratieprofiel moet aanmaken, via MDM moet werken etc.
Met MDM en dergelijke (voor Apple) totaal geen ervaring... noch heb ik een macbook liggen hiervoor (al heb ik al gezien dat er ook software voor windows zou bestaan, maar dat de werking niet gegarandeerd is).
Onze netwerk maakt gebruik van een eigen PLMN, geen 99999 dus (voor private netwerken).
Ik zou wel tijdelijk kunnen testen hiermee, maar dit in productie uitsturen ligt wat gevoeliger.
Ik weet het, zeer specifieke materie, maar je weet nooit dat er iemand op UB zit die mij in de goede richting kan duwen.

In een ideale wereld zou het gewoon out of the box moeten werken, zelfs zonder extra config per iPhone, maar gewoon SIM insteken en klaar, maar zelfs met een manuele handeling per toestel kunnen we leven. MDM ligt wel moeilijker omdat we de toestellen niet in eigen beheer hebben.