Ik zag niet meteen een ander topic staan dat specifiek over Digi's fiber netwerk ging, dus vandaar hier de vraag. Ik weet dat ze nog maar op een beperkt aantal locaties fiber aanbieden, maar is er ergens een kaart te vinden met waar ze precies overal zitten? Ik herinner me destijds toen Proximus fiber uitrolde, dat je op hun website een kaart kon raadplegen waar je visueel kon zien waar er al fiber lag.
Waar ik zit (centrum Leuven) alvast nog geen fiber, en via hun website ook geen info over hoe lang het zou duren eer ze hier zouden geraken. Een maand, een jaar een decennium? Jammer dat ze voor hun fiber niet (voorlopig) ook het netwerk van Proximus kunnen afhuren op plaatsten waar ze nog geen eigen netwerk hebben.
Iemand meer info?
Digi Fiber netwerk uitrol (kaart)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
"Een beperkt aantal locaties" is een serieus eufemisme
Voor zover ik weet, zitten ze in een paar wijken in Brussel en meer niet. Een kaart zal allicht pas beschikbaar worden eens er iets van noemenswaardige dekking is; een lege kaart lijkt me geen goed idee vanuit een marketing-oogpunt.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Reken op een decenium.ozfunghi schreef: 3 maanden geleden Waar ik zit (centrum Leuven) alvast nog geen fiber, en via hun website ook geen info over hoe lang het zou duren eer ze hier zouden geraken. Een maand, een jaar een decennium?
Zolang de staat eigenaar is van Proximus, waardoor de begroting enkele miljoenen per jaar van Proximus "krijgt",ozfunghi schreef: 3 maanden geleden Jammer dat ze voor hun fiber niet (voorlopig) ook het netwerk van Proximus kunnen afhuren op plaatsten waar ze nog geen eigen netwerk hebben.
en zolang ministers die miljoenen nodig hebben om de begroting te stutten,
en zolang ministers bepalen hoe scherp het BIPT mag optreden,
zolang zal er op de verplichting van Proximus om hun netwerk aan te bieden aan redelijke prijzen, niet veel veranderen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Digi biedt vandaag alleen fiber aan in Anderlecht. Op korte termijn zou Digi uitbreiden naar 150.000 adressen in Brussel waar reeds gevelbekabeling is aangebracht.ozfunghi schreef: 3 maanden geledenIk zag niet meteen een ander topic staan dat specifiek over Digi's fiber netwerk ging, dus vandaar hier de vraag. Ik weet dat ze nog maar op een beperkt aantal locaties fiber aanbieden, maar is er ergens een kaart te vinden met waar ze precies overal zitten?
In andere steden is Digi nog niet begonnen met de aanleg. Digi zoekt sowieso de goedkoopste adressen om fiber uit te rollen. Dat gaat dus prioritair om de grootste Belgische steden met honderdduizenden rijwoningen waar Digi heel snel en goedkoop gevelbekabeling kan uitrollen. Als je naar de hoogste bevolkingsdichtheid kijkt komen wellicht Brussel, Gent, Antwerpen, Luik en Charleroi eerst aan de beurt.
Als de operator zelf geen dekkingskaart op hun website publiceert mag je concluderen dat de uitrol van fiber vandaag nog nergens staat.
Digi Belgium en Wyre (Telenet) publiceren geen dekkingskaarten.
Voor FTTH-abonnementen in België is Proximus vandaag de enige noemenswaardige speler met 2,2 miljoen aansluitbare adressen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... e-toe.html