Unmountable boot volume

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
didi
Starter Plus
Starter Plus

Ik kreeg de foutmelding bij het opstarten "unmountable boot volume". Blauw scherm, en ik kon ook niet meer opstarten in veilige modus enzovoort :cry:

Na opnieuw opstarten met Windows XP cd, heb ik een repair gedaan en een fix boot. Probleem zou opgelost moeten zijn... Bij nogmaals opnieuw opstarten --> weer blauw scherm unmountable boot volume.

Ik heb dan maar een format gedaan en xp opnieuw erop gezet. Nu is het probleem verdwenen.

Ik stel me hier toch vragen bij, kan mij er iemand zeggen wat dat precies betekend "unmountable boot volume" en aan wat de fout ligt in het systeem? (om een prospect format c: te voorkomen :-) )
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Hier staat de oplossing. :P
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Unmountable boot volume wil bedoelen dat Windows de opgegeven schijf niet vind. Hiermee bedoelen we dan de schijf die is opgegeven waar de bootfiles staan in het MBR of boot.ini bestand.

Als je dit voorhebt kan aan verschillende dingen liggen:

1. HD kapot
2. HD is van plaats verwisseld (master/slave, primary, secondary ...)
3. HD is met ghost gecopieerd naar andere schijf, maar verkeerd aangesloten (zie punt. 2)
4. Verkeerde driver voor IDE/BOOT controller (bv: na een driverupdate van het mobo ofzo)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sector
Member
Member

Sasuke schreef:Unmountable boot volume wil bedoelen dat Windows de opgegeven schijf niet vind. Hiermee bedoelen we dan de schijf die is opgegeven waar de bootfiles staan in het MBR of boot.ini bestand.

Als je dit voorhebt kan aan verschillende dingen liggen:

1. HD kapot
2. HD is van plaats verwisseld (master/slave, primary, secondary ...)
3. HD is met ghost gecopieerd naar andere schijf, maar verkeerd aangesloten (zie punt. 2)
4. Verkeerde driver voor IDE/BOOT controller (bv: na een driverupdate van het mobo ofzo)

Grtz,

Sasuke

Dat vindt ik wel raar, sinds dit ook is gebeurt met mijn kleine broertje van 13 jaar, ik ben er nogal zeker van dat hij:
1) Geen mobo drivers geprobeerd heeft :lol:
2) De HD van plaats gewisseld heeft
3) Geen Ghost copy heeft gemaakt (hij heeft maar 1 HD)
4) De HD nu al kapot is, hij heeft de PC nog maar een half jaar.

:D
didi
Starter Plus
Starter Plus

HD kapot..? Dit kan volgens mij niet. Na format c:, geen problemen meer gehad. PC gaat terug perfect.. Weliswaar dat er een stroomuitval is geweest, na heropstart dit blauwe scherm.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Mijn inziens had je een beschadigd MBR. Misschien had een fdisk /MBR aarde aan de dijk gebracht. 't kon ook een beschadigde FAT geweest zijn.

In elk geval is dit probleem ondertussen opgelost via een Windows-herinstallatie. Bekijk het positief, je register is meteen ook opgeschoond en alle overtollige programma's zijn ook weer van de HD gewist.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”