iets wat iedereen wss wel al enige tijd zag aankomen.
faillisement in december: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/ar ... ix1=en&cho
inboedel nu te vinden op troostwijk & vavato: https://www.vavato.com/a/kantoormeubila ... t-A3-28307
United telecom is no more
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 4 keer
vroegen ze op einde ook niet 39 €/maand VDSL? dus stuk hoger dan Edpnet, waar ze het internet van afnamen? Dan is het normaal dat dit gebeurt. je had vroeger ook site goedkopertelefoneren of zoiets, bestaat niet meer. Hopelijk blijft edp hoofd boven water houden....Soit, ze werken nu met citymesh.
Vooral erg voor de mensen die er werken.
Vooral erg voor de mensen die er werken.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
Test aankoop laat weten dat volgens de holding die United Telecom momenteel beheert (is dit nog steeds Artilium ?) de contracten gewoon verder gezet worden en de klanten de komende dagen meer informatie ontvangen.
De domeinnaam internetenbellen.be (budgetmerk van United Telecom) werd niet verlengd en bestaat sinds ongeveer een jaar niet meer. Als je klant was bleef je dat wel, maar hun tarieven gingen met zo'n 5 € omhoog. Voor hun snelste verbinding (VDSL 100Mbps/40Mbps, inclusief vaste telefonie via VoIP) is dit nu idd iets van een 39 € / maand.
Toen wij in 2018 klant werden (via internetenbellen.be) werden we op het netwerk van Billi aangesloten (waar je toen rechtstreeks geen klant meer van kon worden). Later (half jaar?) werden we automatisch op het netwerk van EDPnet gezet. Dit is nu nog steeds het geval.
In 2023 werd iemand bij ons in de straat ook klant (ook via internetenbellen.be), maar die werd op het netwerk van United Telecom zelf aangesloten. Dit is ook nog steeds het geval.
Vorige week zat hij een paar dagen zonder internet terwijl wij geen problemen hadden.
Vervelende is dat hij wil overschakelen (naar EDPnet), maar die kunnen niet verder zonder de Circuit ID. United Telecom is onbereikbaar. Proximus weigert het te geven (tenzij je klant van hen wordt). We zullen afwachten.
Een ander merk van United Telecom is de MVNO Ello mobile die ze in 2016 overnamen.
Vraag me af of ze in het afgelopen jaar ook maar één nieuwe klant hadden. Weinig mensen kennen United Telecom en hebben dan nog eens hogere tarieven dan de iets meer bekende EDPnet en Scarlet, en gelijkaardige tarieven aan de veel bekendere Mobile Vikings, Hey Telecom en Base.
De domeinnaam internetenbellen.be (budgetmerk van United Telecom) werd niet verlengd en bestaat sinds ongeveer een jaar niet meer. Als je klant was bleef je dat wel, maar hun tarieven gingen met zo'n 5 € omhoog. Voor hun snelste verbinding (VDSL 100Mbps/40Mbps, inclusief vaste telefonie via VoIP) is dit nu idd iets van een 39 € / maand.
Toen wij in 2018 klant werden (via internetenbellen.be) werden we op het netwerk van Billi aangesloten (waar je toen rechtstreeks geen klant meer van kon worden). Later (half jaar?) werden we automatisch op het netwerk van EDPnet gezet. Dit is nu nog steeds het geval.
In 2023 werd iemand bij ons in de straat ook klant (ook via internetenbellen.be), maar die werd op het netwerk van United Telecom zelf aangesloten. Dit is ook nog steeds het geval.
Vorige week zat hij een paar dagen zonder internet terwijl wij geen problemen hadden.
Vervelende is dat hij wil overschakelen (naar EDPnet), maar die kunnen niet verder zonder de Circuit ID. United Telecom is onbereikbaar. Proximus weigert het te geven (tenzij je klant van hen wordt). We zullen afwachten.
Een ander merk van United Telecom is de MVNO Ello mobile die ze in 2016 overnamen.
Vraag me af of ze in het afgelopen jaar ook maar één nieuwe klant hadden. Weinig mensen kennen United Telecom en hebben dan nog eens hogere tarieven dan de iets meer bekende EDPnet en Scarlet, en gelijkaardige tarieven aan de veel bekendere Mobile Vikings, Hey Telecom en Base.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
is meestal zo geloof ik, in principe tot er iemand ze overneemt of je bericht krijgt dat je nog x tijd hebt om over te stappen.Froggy schreef: 3 maanden geleden de contracten gewoon verder gezet worden en de klanten de komende dagen meer informatie ontvangen.
in de tussentijd (moet?) pxm de lijnen gewoon open laten (zelfde hebben we ook gezien met billi zeker? of dommel?)
kan je niet switchen met 1 van de andere opties ?Froggy schreef: 3 maanden geleden Vervelende is dat hij wil overschakelen (naar EDPnet), maar die kunnen niet verder zonder de Circuit ID. United Telecom is onbereikbaar.
- het lijnnummer zelf (als je dit niet kent, maar je hebt een analoog telefoontoestel, kan je proberen 1924 te bellen op de lijn)
- de easyswitch-id op de facturen ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 2 keer
UT had verschillende raamovereenkomsten via openbare aanbestedingen.
Toevallig is er een nieuwe firma "Tadicom" die nu gelijkaardige openbare aanbestedingen krijgt. Tadicom bestaat, ongetwijfeld geheel toevallig, uit exact dezelfde mensen op exact dezelfde locatie die ook, gewoon, zomaar, zonder (GDPR-)issues alle diensten zonder onderbreking konden overnemen.
Dat potje stinkt heel hard.
Toevallig is er een nieuwe firma "Tadicom" die nu gelijkaardige openbare aanbestedingen krijgt. Tadicom bestaat, ongetwijfeld geheel toevallig, uit exact dezelfde mensen op exact dezelfde locatie die ook, gewoon, zomaar, zonder (GDPR-)issues alle diensten zonder onderbreking konden overnemen.
Dat potje stinkt heel hard.
- Splitter
- Elite Poster
geen idee wat je een nieuwe firma noemt, maar "tadicom", als ik daarop google, blijkt een nv te zijn die al sinds 89 bestaat, en niet enkel in belgie een btw nr heeft (ook een nederlandse bv van wat ik zodadelijk zie)
volledige inboedel/activiteit overnemen kan trouwens gewoon bij een faillisement, dus geen idee waarom je at als een (gdpr) issue ziet,
de continuiteit is toch belangrijker? (of had je liever volledig afgesloten worden, briefje krijgen "zoek maar een ander", en done?)
de vraag zal eerder zijn -ALS de 2 al related zijn (wat kan, want tadicom zit in telecom)- wat er dan precies overgenomen is: het hele klantenbestand?
inboedel? infrastructuur? contracten met o.a proximus?
volledige inboedel/activiteit overnemen kan trouwens gewoon bij een faillisement, dus geen idee waarom je at als een (gdpr) issue ziet,
de continuiteit is toch belangrijker? (of had je liever volledig afgesloten worden, briefje krijgen "zoek maar een ander", en done?)
de vraag zal eerder zijn -ALS de 2 al related zijn (wat kan, want tadicom zit in telecom)- wat er dan precies overgenomen is: het hele klantenbestand?
inboedel? infrastructuur? contracten met o.a proximus?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Er is een overname van het klantenbestand van United Telecom en Ello Mobile door Channel Holding, dat meldt Test Aankoop. De website van United Telecom is intussen aangepast naar United Mobile.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Mobiel: Neibo Mix Budget
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik ben 8 jaar onafgebroken klant geweest bij UT . Hun uiteindelijke maandelijkse abonnementsprijs was 37.9€ . In het begin was het iets van 33.9€ . Zij deden vrijwel nooit prijsaanpassingen , terwijl Telenet zo bijna 2x per jaar telkens een euro verhoogde 
De reden dat ik naar edpnet ben overgegaan begin 2024 is dat de nieuwe tarieven die ik bij UT op de website zag (waaronder ook een super slecht fiber aanbod) , gewoon niet concurrentieel waren . Dat zag ik niet goed komen en er waren ondertussen betere alternatieven op de markt . Edpnet had toen een mooie promotie van 31.95 voor 12 maanden en de nieuwe DSL modem die ik van UT had (fritz 7530) was ondertussen mijn eigendom geworden (na 2 jaar) . Dat maakte de overstap zeer makkelijk .
Puntje bij UT was wel dat zij een ip adres range van oekraïne gebruikten , en dat je dan bijgevolg op veel plaatsen geblacklist stond en herkend werd als zijnde een oekraïense klant . Om bijvoorbeeld een rapportering in te kunnen geven in de webportal van mijn verzekering , moest ik een VPN gebruiken .
Intekenen op Disney+ , die zagen mij als klant uit ukraïne . Aliexpress inloggen ? Taal staat automatisch in het oekraïens enzovoort . Zeer vervelend allemaal .
Heb daar ooit een ticket voor geopend maar zij hadden daar geen oplossing voor .
Bij de overschakeling naar edpnet (via easyswitch) wilde UT nog een volledige maand extra aanrekenen omdat ik 1 dag te laat opgezegd zou hebben . Zij leefden duidelijk nog in een tijd waar easyswitch niet bestond . Contact opgenomen met ombudsman hiervoor om dit in orde te krijgen .
Trouwens , een easyswitch ID was bij UT nergens te vinden . Niet in de webportal , niet op de factuur , nergens . Daar moest je dus specifiek achteraan gaan .
Verder werkte hun dienstverlening goed , weinig issues en vriendelijke helpdesk .

De reden dat ik naar edpnet ben overgegaan begin 2024 is dat de nieuwe tarieven die ik bij UT op de website zag (waaronder ook een super slecht fiber aanbod) , gewoon niet concurrentieel waren . Dat zag ik niet goed komen en er waren ondertussen betere alternatieven op de markt . Edpnet had toen een mooie promotie van 31.95 voor 12 maanden en de nieuwe DSL modem die ik van UT had (fritz 7530) was ondertussen mijn eigendom geworden (na 2 jaar) . Dat maakte de overstap zeer makkelijk .
Puntje bij UT was wel dat zij een ip adres range van oekraïne gebruikten , en dat je dan bijgevolg op veel plaatsen geblacklist stond en herkend werd als zijnde een oekraïense klant . Om bijvoorbeeld een rapportering in te kunnen geven in de webportal van mijn verzekering , moest ik een VPN gebruiken .
Intekenen op Disney+ , die zagen mij als klant uit ukraïne . Aliexpress inloggen ? Taal staat automatisch in het oekraïens enzovoort . Zeer vervelend allemaal .
Heb daar ooit een ticket voor geopend maar zij hadden daar geen oplossing voor .
Bij de overschakeling naar edpnet (via easyswitch) wilde UT nog een volledige maand extra aanrekenen omdat ik 1 dag te laat opgezegd zou hebben . Zij leefden duidelijk nog in een tijd waar easyswitch niet bestond . Contact opgenomen met ombudsman hiervoor om dit in orde te krijgen .
Trouwens , een easyswitch ID was bij UT nergens te vinden . Niet in de webportal , niet op de factuur , nergens . Daar moest je dus specifiek achteraan gaan .
Verder werkte hun dienstverlening goed , weinig issues en vriendelijke helpdesk .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
- Splitter
- Elite Poster
lijkt er dus op dat united mobile ook volledig eruit gaat....... will stop transit services to numbers used by United Mobile (NI C0036/RRT), including GEO, 0800, and 078 numbers, both native and ported numbers.
This change will take effect on 30/04/2025 at 08:00 am.
ook de website van united heeft ondertussen al een vervallen certificaat.
ik betwijfel dat er hier iemand nog klant zou zijn daar, maar if so...
jump ship, people