Toekomstplannen Digi

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Heeft er toevallig iemand bij contact met Digi gevraagd naar de tijdlijn van bepaalde functies. Wanneer wordt VoWifi geimplementeerd, wanneer komt er een voicemail, grotere abbonementsopties? Bereik zonder VoWifi valt me wat tegen, en zonder voicemail zou ik zelfs niet weten dat er iemand gebeld heeft.
Als dit nu binnen 1-3 maanden in orde komt houdt ik het wel even vol, maar anders ga ik voor dezelfde prijs Hey proberen.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

eSim staat in het voorjaar op de planning. VoLTE en VoWiFi zijn gewoon actief, maar misschien niet op elk toestel. Er zijn alvast veel toestellen waar dit wel gewoon werkt.
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik had begrepen dat ze niet van plan zijn voicemail te implementeren. Ze vinden dat het weinig nut heeft nu dat er dingen zoals WhatsApp bestaan.
Boombastic
Member
Member
Bedankt: 5 keer

Jammer had graag overgestapt naar Digi maar zonder voicemail stap ik niet over. Niet iedereen gebruikt whatsapp.
nerph
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 17 keer
Provider

idd, ik vind het ook nog nuttig, en het is nog beter met Visual Voicemail wat je bij vele providers kan gebruiken (Orange, MV, Base denk ik ook?).
ym2003
Member
Member

nerph schreef: 4 maanden geleden Ik had begrepen dat ze niet van plan zijn voicemail te implementeren. Ze vinden dat het weinig nut heeft nu dat er dingen zoals WhatsApp bestaan.
Voor vrienden en familie is dat ok. Maar mijn werkgever, bank, verzekering, ... gaan me geen WhatsApp sturen als ze me niet kunnen bereiken.

Toegevoegd na 4 minuten 3 seconden:
Flying schreef: 4 maanden geleden eSim staat in het voorjaar op de planning. VoLTE en VoWiFi zijn gewoon actief, maar misschien niet op elk toestel. Er zijn alvast veel toestellen waar dit wel gewoon werkt.
Ik heb een Samsung S23, niet bepaald een niche toestel. VoLTE en VoWiFi werken niet, de optie is er zelfs niet in de instellingen.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

En vooral... wanneer lanceren ze TV?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

ym2003 schreef: 4 maanden geleden Voor vrienden en familie is dat ok. Maar mijn werkgever, bank, verzekering, ... gaan me geen WhatsApp sturen als ze me niet kunnen bereiken.
Zouden die niet gewoon een email sturen met de info of de te volgen procedure?
Je kan ook gewoon terugbellen wanneer het u past? Ik werk overdag, dus ik kan niet altijd oppakken, bank/verzekering/... hun werk is net (deels) om mij te woord te staan.
Als ik een nieuw kostuum laat maken, belt de kleermaker als dat klaar is. Ik heb geen voicemail nodig om te weten dat als hij belt, het kostuum klaar is.
En als dat maakt dat DIGI geen serverpark moet betalen om dat soort ongein op te slaan, vind ik dat prima.
FrankyBru
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 4 keer

Het gebrek een voicemail kan inderdaad een dealbreker zijn en ik moet toegeven dat ik me er bij bestelling niet van bewust was (ok, stond wel in hun FAQ, maar had dit niet gelezen).

Zelf vind ik het prima en heb liever geen voicemail. Ik heb een paar nummers geblokkeerd en vond het bij Base niet aangenaam dat deze lieden toch voicemail konden achterlaten (blokkeren kan enkel op niveau van de telefoon, niet bij de operator).

Een paar van mijn gezinsleden misten echter wel die voicemail en die ben ik nu naar Hey aan het overzetten.

Een voorbeeld was dat mijn partner door de kliniek was opgebeld en die konden geen voicemail achterlaten. Toen ze zelf terugbelde naar de kliniek, kwam ze natuurlijk bij de centrale en deze konden niet zeggen welke dienst haar had gebeld. Zo'n situaties kunnen best wel gevoelig zijn.

Digi is trouwens wat halfslachtig hierover: geen voicemail - "laat ze maar whatsapp"' gebruiken. Echter: onbeperkt SMS bieden ze wel aan ... een beetje overbodig als "toch iedereen whatsapp gebruikt". Ze gebruiken dit excuus dus enkel als het hen uitkomt ;)
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Ik denk niet dat voicemail de grootste prioriteit is en ik heb in jaren geen voicemail beluisterd en heb ze vorig jaar zelfs uitgeschakeld omdat het zelfs omslachtig is. Met Visual Voicemail zou het beter zijn, maar tot op heden niet gebruikt. De bank? Die stuurt mij wel een email. Familie en vrienden gebruiken WhatsApp.

De grootste prioriteit lijkt mij te zijn dat Digi effectief werkt. Tijdens roaming bv. verdwijnen de APN instellingen. Met als gevolg, je land ergens met het vliegtuig en je hebt absoluut geen data. Digi is dus tot op heden geen foolproof product en andere operatoren scoren hier toch veel beter. Ik wil echt niet op hun klantendienst werken tijdens de schoolvakanties, quasi iedere klant zal dan zonder internet vallen. Anno 2025 wil dat zeggen dat je geen taxi kunt boeken, je geen kaart kan raadplegen, geen Google Translate, geen Apple Pay / Google Pay betalingen, ...

Ik vrees echt dat al hun reclamecampagnes, etc voor de vuilbak zijn als mensen merken dat een dienst waar ze extreem afhankelijk van zijn op reis helemaal NIET werkt en ze bij thuiskomst permanent geen Digi klant meer zullen zijn. Ik ga zelfs een stap verder en ik zou zeggen dat dit meer reclame is voor Proximus dan iets anders.

Ten tweede moeten ze hun VoLTE en VoWiFi werkend krijgen. Met het verdwijnen van 3G is terugvallen op 2G, een stap terug naar de jaren 2000 als je een telefoontje krijgt.

Ik begrijp dat Digi tijdens een lanceringsfase van een nieuw product niet alles 100% uitgewerkt krijgt, maar het product waarmee ze lanceren is volgens mij ondermaats.

Tot op heden ben ik zelf geswitched naar Digi voor mijn 2de privé nummer. Mijn vader heb ik laten overstappen naar Digi en mijn moeder naar Hey. Ik zie het echt niet goed komen als ze op zomervakantie gaan en plotseling hun APN instellingen moeten aanpassen. Ik geef Digi tot de lente om hun product te repareren, anders vrees ik dat mijn vader ga laten switchen naar Hey of een andere aanbieder.
Pluk
Starter
Starter

Ik zelf heb een smartphone die geschikt is voor vowifi, maar helaas is het hier nog niet beschikbaar. Sinds enkele dagen zie ik wel mijn verbruik staan bij my digi.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

ym2003 schreef: 4 maanden geleden Ik heb een Samsung S23, niet bepaald een niche toestel. VoLTE en VoWiFi werken niet, de optie is er zelfs niet in de instellingen.
Ik heb ook een S23 en beide opties zijn wel degelijk aanwezig en staan trouwens alle 2 actief bij mij (MV)
Bijlagen
Screenshot_20250113_092240_Wi-Fi Calling.jpg
Screenshot_20250113_092432_Call settings.jpg
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
TOA
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

bralm schreef: 4 maanden geleden Ik denk niet dat voicemail de grootste prioriteit is en ik heb in jaren geen voicemail beluisterd en heb ze vorig jaar zelfs uitgeschakeld omdat het zelfs omslachtig is. Met Visual Voicemail zou het beter zijn, maar tot op heden niet gebruikt. De bank? Die stuurt mij wel een email. Familie en vrienden gebruiken WhatsApp.
Ik heb ook geen voice mail nodig as such, maar ik wil wel gewoon weten wie mij heeft *proberen* te bereiken. En dat gaat enkel als ge permanent bereikbaar zijt (dan ziet ge op z'n minst een naam/nummer bij 'gemiste inkomende oproepen'), maar daar gaat het dus mis want dat is dikwijls niet het geval zonder VoWIFI. Het is de combinatie van geen VoWifi én geen voicemail, die problematisch is.
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Idem hier. Of gewoon een sms van "dit nummer heeft u proberen te bereiken" was al voldoende.
ym2003
Member
Member

jaker schreef: 4 maanden geleden Ik heb ook een S23 en beide opties zijn wel degelijk aanwezig en staan trouwens alle 2 actief bij mij (MV)
Beide simkaarten zijn van MV? Met mijn Base simkaart zijn deze opties er ook, maar met een Digi simkaart verdwijnen deze opties gewoon uit de instellingen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Boombastic schreef: 4 maanden geleden Jammer had graag overgestapt naar Digi maar zonder voicemail stap ik niet over. Niet iedereen gebruikt whatsapp.
Ik zit bij DIGI en ik heb tot op heden nog geen nadeel ondervonden van dat gebrek aan voicemail (denk ik).
Maar het is mij niet helemaal duidelijk.

Stel

1) Je GSM ligt af, of hij staat op "Niet storen".
Krijg je dan geen enkele melding dat je een gemiste oproep heb?
Ik dacht dat ik sedert wel al gemiste oproepen heb gehad, en daar ook een melding van heb gekregen.

2) Stel dat je GSM wel aanligt, maar je bent zelf aan het bellen terwijl iemand anders jou probeert op te bellen.
Krijg je dan een bericht dat er iemand anders jou probeert te bellen?
Krijg je nadien een gemiste oproep?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Normaal krijg je toch altijd een melding of aanduiding dat er een gemiste oproep was. Daar is toch ook een historiek van? Zonder voicemail kan je geen boodschap achterlaten maar je kan altijd zelf terugbellen of een bericht sturen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ym2003
Member
Member

Dizzy schreef: 4 maanden geleden Normaal krijg je toch altijd een melding of aanduiding dat er een gemiste oproep was. Daar is toch ook een historiek van? Zonder voicemail kan je geen boodschap achterlaten maar je kan altijd zelf terugbellen of een bericht sturen.
Als je geen bereikt had op het moment dat iemand belt (bv. binnenshuis zonder VoWiFi) komt dit niet als gemiste oproep op de telefoon. Bij providers met voicemail krijg je dan een sms "er heeft iemand gebeld met/zonder een bericht achter te laten", bij Digi niet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

bralm schreef: 4 maanden geleden De grootste prioriteit lijkt mij te zijn dat Digi effectief werkt. Tijdens roaming bv. verdwijnen de APN instellingen. Met als gevolg, je land ergens met het vliegtuig en je hebt absoluut geen data.
Wil dat zeggen dat als ik pakweg naar Brazilië reis, ik daar ter plaatse manueel de APN instellingen moet opnieuw ingeven?
En zijn dat dan andere instellingen dan hier in België, of dezelfde?

Het systeem van roaming is mij overigens ook nooit duidelijk geweest.
Neem nu bij DIGI: mobiel internet kost volgens de roaming tarieven van DIGI 0,015€/MB in dat land.
Stel dat je dus op uw DIGI roaming aanzet, en je reist naar Brazilië, surf je dan gewoon aan dat tarief (supplement op je gewone data), of moet je nog ergens expliciet met één bepaalde provider daar ter plaatse te verbinden?
Immers, als je hier in België de tarieven vergelijkt tussen de verschillende providers, dan lopen die enorm uit elkaar, dus zou ik verwachten dat DIGI ergens met één bepaalde provider een akkoord heeft, en die tarieven enkel geldig zijn als je met die operator connecteert.
Maar dan moet je al weten welke provider dat is, land per land.
Of gebeurt dat allemaal automatisch?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ym2003
Member
Member

In principe zou dat allemaal automatisch moeten gaan. Die APN instellingen zouden ook niet zomaar mogen veranderen, maar dat zal bij de kinderziektes horen.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

ym2003 schreef: 4 maanden geleden Beide simkaarten zijn van MV? Met mijn Base simkaart zijn deze opties er ook, maar met een Digi simkaart verdwijnen deze opties gewoon uit de instellingen.
Sim1: MV - Sim2: Orange
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

DIGI België biedt (nog) geen voicemailfunctie. Voor degenen die dit onhandig vinden, is er een slimme oplossing met een BASE 0 SIM-kaart. Dit is een eenmalige configuratie die voor de meeste technisch onderlegde gebruikers op dit forum een praktische oplossing kan zijn.

BASE ondersteunt eSIM, dus je kan deze eSIM gewoon aan of uit zetten als je weet dat je een gemiste oproep hebt: en dus mischien een voicemail.

Met deze methode wordt je voicemail via een BASE 0 SIM-kaart afgehandeld, terwijl je je DIGI-nummer behoudt. Dit is gratis en eenvoudig in te stellen.

Stap 1: Bestel een BASE 0 SIM-kaart
  • Ga naar de website van BASE en bestel een BASE 0 SIM-kaart.
  • Dit abonnement heeft gratis activering, verzending, en onbeperkt bellen met voicemail.
  • Wacht tot je de SIM-kaart ontvangt en activeer deze volgens de instructies van BASE.

Stap 2: Voicemail doorschakelen

Gebruik je DIGI-nummer om alleen bij specifieke situaties (zoals: je kan niet opnemen of je bent bezet) door te schakelen naar je BASE 0 nummer:

Schermafbeelding 2025-01-14 145956.png

Stap 3: Voicemail personaliseren

Om verwarring te voorkomen, kun je je voicemail personaliseren op de BASE SIM-kaart:
  • Log in op de instellingen van je BASE voicemail.
  • Spreek je naam of een begroeting in, zodat bellers weten dat ze met jou te maken hebben.
  • Vermijd het gebruik van een standaard voicemailboodschap waarin je BASE 0 nummer wordt genoemd.

Let op: Dit is geen oplossing voor "gewone" gebruikers zonder technische kennis.

[Mod] afgesplists van het VoLTE/VoWiFi topic
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
gvo7
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik leg de link nog niet tussen een eSIM en wachten op de levering van de fysieke SIM? Voor BASE 0 zien ik ook niet de optie om een eSIM te selecteren.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Je moet eerst een gewone sim bestellen, om deze dan naar een eSIM te zetten als je dat wenst. Dat bepaal je allemaal zelf, is maar een idee.
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
gvo7
Plus Member
Plus Member

Ah ok bedankt voor de tip. Beetje gek dat je bii base niet onmiddellijk de optie eSIM kan kiezen
zorka
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Te Koop forum

VossyGamer schreef: 4 maanden geleden

Stap 2: Voicemail doorschakelen

Gebruik je DIGI-nummer om alleen bij specifieke situaties (zoals: je kan niet opnemen of je bent bezet) door te schakelen naar je BASE 0 nummer:

Schermafbeelding 2025-01-14 145956.png

Let op: Dit is geen oplossing voor "gewone" gebruikers zonder technische kennis.
Werkt dit op een mobiel nummer? Ik vind dit enkel terug voor vaste telefoonlijn.
digi-belgium_be_nl_vraag-voor-digi-faq_digi-tel.jpg
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Zou mij heel er lijken moest je niet kunnen doorschakelen bij DIGI?
zorka
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Te Koop forum

Je hebt dit dus niet zelf getest?
Elders op het forum wordt er melding gedaan dat dit niet werkt.

viewtopic.php?p=1011659&hilit=digi+door ... n#p1011659
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 21 keer

VossyGamer schreef: 4 maanden geleden Met deze methode wordt je voicemail via een BASE 0 SIM-kaart afgehandeld, terwijl je je DIGI-nummer behoudt. Dit is gratis en eenvoudig in te stellen.
Hoe bereik jij dan je voicemail? Door te bellen?
Ik las dat je in de MyBASE-app ook je voicemailberichten zou moeten kunnen beluisteren, maar de weinige informatie die ik daarover kan vinden, lijkt erop te wijzen dat dat enkel voor Androidgebruikers zo is.
In dat geval wel een beetje vervelend, want niet iedereen dat belt laat een voicemail achter en dan weet je niet of je überhaupt wel een voicemailbericht hebt. Dacht zelf eventueel aan een VoIP-nummer dat mss voicemails naar je e-mail stuurt, maar dan zit je echt wel dingen te fabriceren puur omdat zij geen voicemail ondersteunen (wat helaas voor mij een groter issue was dan ik zou gedacht hebben).

Dat gezegd hebbende, kunnen jullie doorschakelen? Als ik dit vanuit mijn telefooninstellingen doe, schakelt mijn toestel terug naar 3G om die aanpassing te proberen doen, maar die instelling slaat nooit op (net zoals bij Lycamobile dat (vroeger) nooit werkte). Zou ook wel een kleine dealbreaker voor mij zijn, want ik moet regelmatig doorschakelen en had daarvoor shortcuts gemaakt...
Wel nog niet met de **21*- of **62*-codes of dergelijke geprobeerd.
gvo7
Plus Member
Plus Member

Hier werkte het niet.
Bijlagen
Screenshot_20250116_025538_Phone.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

VossyGamer schreef: 4 maanden geleden DIGI België biedt (nog) geen voicemailfunctie. Voor degenen die dit onhandig vinden, is er een slimme oplossing met een BASE 0 SIM-kaart.
@VossyGamer
  • jouw "stappenplan" voor de oplossing van Voicemail is hier off-topic. Deze topic gaat over VoLTE/VoWiFi - en niet over voicemail :-(
  • jouw voorgesteld "truukje" is hier al ter sprake gekomen, maar dan niet via een BASE 0 SIM, maar via een VoIP provider, waar je dan een voicemail kan instellen.
  • maar het "truukje" werkt gewoon niet, omdat je bij DIGI Mobile géén call forwarding kan doen (noch via de website, noch via de gekende codes *21, *61, *67 ...) :-( .
Je kan dus beter beter de "oplossing" vooraf testen voor je er een stappenplan voor publiceert :wink: ?

[Mod] afgesplists van het VoLTE/VoWiFi topic
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

jaker schreef: 4 maanden geleden Ik heb ook een S23 en beide opties zijn wel degelijk aanwezig en staan trouwens alle 2 actief bij mij (MV)
VoWiFi werkt bij bijna alle andere operatoren met recente Samsungs (lees: Samsung sinds minstens 2020), behalve Digi.
Ik weet niet hoelang je al klant bent bij MV, maar VoWiFi werkt ook slechts sinds een jaar ofzo bij MV.
boulder schreef: 4 maanden geleden Wil dat zeggen dat als ik pakweg naar Brazilië reis, ik daar ter plaatse manueel de APN instellingen moet opnieuw ingeven?
En zijn dat dan andere instellingen dan hier in België, of dezelfde?
Mijn telefoon (S24) voegde 3 APNs toe en verwijderde alle bestaande.
Deze automatische APNs waren één internet APN, één MMS APN en één IMS APN.
Ik selecteerde dus om de internet APN te gebruiken, maar dit werkte niet en ik moest opnieuw de APN van in hun brief toevoegen.
Allemaal heel slordig. Ik denk dat kinderziekte hier niet op zijn plaats is, maar eerder slordigheid.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”