Refreshing sim data
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 aug 2024, 21:30
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik krijg sinds ik de sim in mijn telefoon steek zeer regelmatig de popup “refreshing sim data” op mijn Samsung S21 5G. Ik heb ook slecht bereik of e of h en niet 3g of 4g(terwijl dat bij mijn vorige provider onder proximus wel het geval was), iemand een idee wat er aan de hand is? Ik heb de helpdesk al proberen te bellen, maar na 2h wachten geef ik het voorlopig even op. Ik wil nog lekker slapen en met dat wachtdeuntje in mijn hoofd belooft dat een uitdaging te worden.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
telefoon al herstart?
netwerk mode al nagekeken? (settings/mobile networks en daar dan de 5g/4g/3g preferences instellen)
eventueel kan mss een slechte simkaart, of een slecht contact?
hou er ook rekening mee dat 3g eigenlijk end of life is, dus de plaatsen waar je 3g gaat hebben zullen minder en minder worden.
die afschakeling is al volop bezig normaal (en proximus wilde die zelfs eind december al afgerond hebben!).
gezien digi enerzijds proximus gebruikt (en dus krak hetzelfde heeft qua ontvangst), en anderzijds hun eigen netwerk (dat enkel 4g/5g is, maar ze nog aan het opbouwen zijn) en je dus eigenlijk nooit opmerkelijk slechtere ontvangst zou kunnen hebben.
maar als je dus op diezelfde locatie nooit 'lte' of '4g' op de gsm zag, zal je vermoedelijk altijd met 3g verbonden zijn, en ben je nu "gejost" omdat proximus 3g uitgezet heeft (of aan het uitzetten is), en als je dus moet verbinden met een mast die verder weg is... sja
netwerk mode al nagekeken? (settings/mobile networks en daar dan de 5g/4g/3g preferences instellen)
eventueel kan mss een slechte simkaart, of een slecht contact?
hou er ook rekening mee dat 3g eigenlijk end of life is, dus de plaatsen waar je 3g gaat hebben zullen minder en minder worden.
die afschakeling is al volop bezig normaal (en proximus wilde die zelfs eind december al afgerond hebben!).
gezien digi enerzijds proximus gebruikt (en dus krak hetzelfde heeft qua ontvangst), en anderzijds hun eigen netwerk (dat enkel 4g/5g is, maar ze nog aan het opbouwen zijn) en je dus eigenlijk nooit opmerkelijk slechtere ontvangst zou kunnen hebben.
maar als je dus op diezelfde locatie nooit 'lte' of '4g' op de gsm zag, zal je vermoedelijk altijd met 3g verbonden zijn, en ben je nu "gejost" omdat proximus 3g uitgezet heeft (of aan het uitzetten is), en als je dus moet verbinden met een mast die verder weg is... sja