Een paar maanden heeft mijn buurman fiber geïnstalleerd van denk ik Proximus en er was een graafmachine enzovoort.
Ik heb dit bakje nooit eerder gezien, dus ik neem aan dat dat voor fiber is? Best wel raar dat de kabel er niet mee verbonden is.
Betekent dat dan dat ik fiber kan hebben zonder graafwerken?
Gewoon een gaatje boren en het is klaar neem ik aan.
Wat is dit?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Is inderdaad voor fiber. Er wordt vanaf die doos afgetakt naar je binneninstallatie door een gaatje door de muur te boren.
Computer(k)nul
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het bakje is een Microfocus DTP (Distribution Termination Point), dit is het materiaal dat Fiberklaar gebruikt.
Het is duidelijk nog niet afgewerkt, er is nog geen fiberkabel geplaatst. Alleen lege leidingen.
Waar de fiberkabel op de voorgevel loopt, zijn er inderdaad geen graafwerken nodig. Maar verderop gaat de fiberkabel terug onder de grond en moet er een tracé gegraven worden.
Het is duidelijk nog niet afgewerkt, er is nog geen fiberkabel geplaatst. Alleen lege leidingen.
Waar de fiberkabel op de voorgevel loopt, zijn er inderdaad geen graafwerken nodig. Maar verderop gaat de fiberkabel terug onder de grond en moet er een tracé gegraven worden.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Esthetisch ja.
Maar de onderste is een stroomkabel, zou dit 'storing' kunnen geven op de fiberkabel mocht die tegen elkaar geplaatst zijn?
We weten namelijk niet wat de plaatsingsrichtlijnen zijn
Maar de onderste is een stroomkabel, zou dit 'storing' kunnen geven op de fiberkabel mocht die tegen elkaar geplaatst zijn?
We weten namelijk niet wat de plaatsingsrichtlijnen zijn
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het kan hoor, maar dan heb je wel veel meer stroom nodig...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De onderste kabel zal 9 kansen op 10 Telenet/Voo(Orange) coax zijn.
Elektriciteit zal ondergronds zijn, of indien bovengronds via een paal, rechtstreeks naar binnen, zo'n afstand en plaatsing voor elektriciteit wordt niet gedaan, en de kabel zou trouwens dikker zijn...
Elektriciteit zal ondergronds zijn, of indien bovengronds via een paal, rechtstreeks naar binnen, zo'n afstand en plaatsing voor elektriciteit wordt niet gedaan, en de kabel zou trouwens dikker zijn...