Vandaag zou belwaarde vervallen gezien mijn laatste herlaadperiode 4 januari vorig jaar was.
Ik maak niet veel gebruik om te bellen/smsen en hou dit vooral om bereikbaar te zijn.
Kan ik een tijdje verder zonder te herladen zonder belwaarde? weet iemand hoelang? als er een tijd geen belwaarde is gaat dan de prepaidkaart gedeactiveerd worden?
Hier is niets van te vinden op de FAQ of de rest van de site op jimmobile.
Wat bij vervallen belwaarde na 12 maanden?
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Ik veronderstel dat dit hetzelfde zal zijn als bij Proximus.
Bij Proximus ben je uw belwaarde definitief kwijt 1 jaar na de laatste herlaadbeurt en ben je vanaf dan volledig onbereikbaar. Je hebt dan nog 7 dagen tijd om opnieuw te herladen. Daarna ben je uw nummer definitief kwijt en kan het niet meer gerecupereerd worden.
Bij Proximus ben je uw belwaarde definitief kwijt 1 jaar na de laatste herlaadbeurt en ben je vanaf dan volledig onbereikbaar. Je hebt dan nog 7 dagen tijd om opnieuw te herladen. Daarna ben je uw nummer definitief kwijt en kan het niet meer gerecupereerd worden.
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 04 jan 2025, 18:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
Je kunt zeker nog gebeld worden zolang je binnen België bent, zonder eigen belwaarde. Ook al een tijd gedaan. Maar geen idee hoe lang dat kan.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
normaal krijg je nog melding, ik geloof na 6 maanden, dat je nummer gaat vervallen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Alvast bedankt voor de reacties, aangezien er geen duidelijk bindend antwoord is heb ik jimmobile een mail gestuurd met deze vraag, voorlopig hou ik het in elk geval op binnen de 7 dagen zeker herladen. Vorig jaar kreeg ik op voorhand 2 berichten als de belwaarde ging vervallen maar heb nu nog niets ontvangen tot op de dag zelf en heb voorlopig nog belwaarde. Nu ik eraan denk... vorige herlading was dus 4 januari 2024, had vervallen belwaarde dan niet gisteren moeten zijn?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Na 12 maand vervalt normaal niet alleen je belwaarde, maar ook het gsm-nummer zelf, dacht ik.
Ik heb alleszins een aantal prepaid kaarten die ik "in leven" houd door daar jaarlijks een oplaadbeurt voor een minimum bedrag op te doen.
Een keertje vergeten op eentje, door covid, en nummer permanent en onherroepelijk kwijt. En daar ging bijlange geen 6 maand extra over.
Mijn advies: excel of andere todo/calendar gebruiken om dit op te volgen zodat je het zeker niet vergeet. En reken voor de veiligheid een dag minder, just in case.
Ik heb alleszins een aantal prepaid kaarten die ik "in leven" houd door daar jaarlijks een oplaadbeurt voor een minimum bedrag op te doen.
Een keertje vergeten op eentje, door covid, en nummer permanent en onherroepelijk kwijt. En daar ging bijlange geen 6 maand extra over.
Mijn advies: excel of andere todo/calendar gebruiken om dit op te volgen zodat je het zeker niet vergeet. En reken voor de veiligheid een dag minder, just in case.
-
- Starter
verschillende providers hebben inderdaad andere regels, maar het is vreemd dat blijkbaar geen enkele provider zegt wat er gebeurd nadat je geen belwaarde meer hebt. Dat er na een bepaalde inactiviteit je nummer onbruikbaar zal worden is niet het probleem, het zou alleen duidelijk aangegeven moeten na hoeveel tijd dit het geval is.
Jaren geleden heb ik een grote vergissing begaan, ik had wekenlang geen vast internet meer en zag toen geen andere oplossing dan tijdelijk via prepaid op mobiel internet over te gaan, en in die tijd was dat een heel hoge kost en had toen een paar honderd euro erop gezet omdat ik niet wist hoelang vast internet niet beschikbaar zou zijn (defecte kabel in de straat die moest vervangen worden door proximus), had zo'n 3 weken totaal geen internet en natuurlijk nadat ik mobiel internet had duurde het nog maar een paar dagen voordat vast internet hersteld was, dus geen mobiel internet meer nodig gehad, niet meer aan gedacht, na het jaar verstreken was meer dan 250 euro kwijt... en toen kwam er helemaal geen waarschuwing over, tegenwoordig is dat veranderd en heb je wel recht op teruggave belwaarde als je van provider zou veranderen.
Update over de oorspronkelijke vraag: saldo staat op nul sinds vandaag, testbericht en kwam aan dus ben nog altijd bereikbaar op dat nr.
Jaren geleden heb ik een grote vergissing begaan, ik had wekenlang geen vast internet meer en zag toen geen andere oplossing dan tijdelijk via prepaid op mobiel internet over te gaan, en in die tijd was dat een heel hoge kost en had toen een paar honderd euro erop gezet omdat ik niet wist hoelang vast internet niet beschikbaar zou zijn (defecte kabel in de straat die moest vervangen worden door proximus), had zo'n 3 weken totaal geen internet en natuurlijk nadat ik mobiel internet had duurde het nog maar een paar dagen voordat vast internet hersteld was, dus geen mobiel internet meer nodig gehad, niet meer aan gedacht, na het jaar verstreken was meer dan 250 euro kwijt... en toen kwam er helemaal geen waarschuwing over, tegenwoordig is dat veranderd en heb je wel recht op teruggave belwaarde als je van provider zou veranderen.
Update over de oorspronkelijke vraag: saldo staat op nul sinds vandaag, testbericht en kwam aan dus ben nog altijd bereikbaar op dat nr.
-
- userbase crew
Het is inderdaad *heel* moeilijk om uit te vissen hoe lang een kaart/nummer zelf actief blijft; de meeste info die je vindt gaat over de belwaarde zelf.trsteve schreef: 05 jan 2025, 17:55 verschillende providers hebben inderdaad andere regels, maar het is vreemd dat blijkbaar geen enkele provider zegt wat er gebeurd nadat je geen belwaarde meer hebt. Dat er na een bepaalde inactiviteit je nummer onbruikbaar zal worden is niet het probleem, het zou alleen duidelijk aangegeven moeten na hoeveel tijd dit het geval is.
Daar communiceren ze blijkbaar niet graag over.
De meeste interactieve belmenus geven enkel informatie over geldigheid van de belwaarde, wat het moeilijk maakt om zonder feedback kaarten "in leven" te houden.
-
- Starter
Volgend antwoord van Jimmobile ontvangen:
----------
Omdat ik dit graag zelf wilde weten, heb ik dit zelf even bevraagd bij mijn collega's. Hierbij geef ik je dan ook volgend overzicht even mee:
335 dagen na laatste herlading = blijft inactief
365 dagen na laatste herlading = 30 dagen inactief = notificatie
395 dagen na laatste herlading = 60 dagen inactief = terminatie
-----------
Die eerste, 335 dagen na laatste herlading blijft inactief vind ik vreemd aangezien de herlaadwaarde zoiezo een jaar geldig blijft. zoals ik dit begrijp krijg je dan na 30 dagen een bericht en als je niet binnen de volgende 30 dagen herlaad ben je je nr kwijt. Zoals ik het begrepen heb is dit bij Mobile Vikings anders, had dit nagegaan omdat er op de site van Jimmobile staat: "JIM Mobile is een product van Mobile Vikings", maar zelfs dan zijn de regels tussen die twee anders. Onder zijn naam stond ook Mobile Vikings crew member, dus blijkbaar werken medewerkers van Mobile Vikings ook voor Jimmobile met dus andere regels voor beide, vermoedelijk is dit pas nadat Jimmobile gebruik maakte van het proximus netwerk.
----------
Omdat ik dit graag zelf wilde weten, heb ik dit zelf even bevraagd bij mijn collega's. Hierbij geef ik je dan ook volgend overzicht even mee:
335 dagen na laatste herlading = blijft inactief
-----------
Die eerste, 335 dagen na laatste herlading blijft inactief vind ik vreemd aangezien de herlaadwaarde zoiezo een jaar geldig blijft. zoals ik dit begrijp krijg je dan na 30 dagen een bericht en als je niet binnen de volgende 30 dagen herlaad ben je je nr kwijt. Zoals ik het begrepen heb is dit bij Mobile Vikings anders, had dit nagegaan omdat er op de site van Jimmobile staat: "JIM Mobile is een product van Mobile Vikings", maar zelfs dan zijn de regels tussen die twee anders. Onder zijn naam stond ook Mobile Vikings crew member, dus blijkbaar werken medewerkers van Mobile Vikings ook voor Jimmobile met dus andere regels voor beide, vermoedelijk is dit pas nadat Jimmobile gebruik maakte van het proximus netwerk.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Dat lijkt niet te kloppen, tenzij ze alle nummers op één account samennemen wat herladingen betreft.
Ik heb - eerder per ongeluk - het GSM-nummer van mijn zoon op 'mijn' JIM-account gezet en mijn GSM-nummer is zeker al een jaar niet meer bijgeladen.
Ik heb - eerder per ongeluk - het GSM-nummer van mijn zoon op 'mijn' JIM-account gezet en mijn GSM-nummer is zeker al een jaar niet meer bijgeladen.
Computer(k)nul
-
- userbase crew
Ik *denk*, dat het hier zo ineen zit:trsteve schreef: 5 maanden geleden 335 dagen na laatste herlading = blijft inactief
-----------
Die eerste, 335 dagen na laatste herlading blijft inactief vind ik vreemd aangezien de herlaadwaarde zoiezo een jaar geldig blijft.
Je herlaad een kaart met een belwaarde, waarbij er wss iets vervalt na 30 dagen? (mss de data ofzo)
Daarna heb je nog 335 dagen een kaart die geen extras meer heeft, maar wel nog met belwaarde op.
Zo kom je aan belwaarde die 365 dagen geldig is.
Plus dan 2x30 dagen.
Volgens mij werd de eerste 30 dagen van de herlading hier niet meegeteld.
Maar ook hier weer is dat een interpretatie, en kan je niet zeker zijn tenzij iemand het absoluut ook zo uitlegt.
Want het klinkt idd raar, aangezien belwaardes (bij de meesten) 365 dagen geldig zijn.
-
- Member
- Bedankt: 12 keer
Ik heb een Jim-herlaadkaart die het laatst op 2/2/24 werd herladen met €5 met nu nog iets meer dan 1 euro belwaarde. Ik kan nog steeds bellen, dus mijn simkaart is niet inactief 335 dagen na laatste herlading.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 21 keer
Klopt, het gaat over de gratis minuten naar ander JIM gebruikers die "eerder" vervallen.ITnetadmin schreef: 5 maanden geleden Je herlaad een kaart met een belwaarde, waarbij er wss iets vervalt na 30 dagen? (mss de data ofzo)
Daarna heb je nog 335 dagen een kaart die geen extras meer heeft, maar wel nog met belwaarde op.
Zo kom je aan belwaarde die 365 dagen geldig is.
Belkrediet blijft exact 1 jaar geldig.