Vermelding in de Witte Gids
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Al iemand bij wie het nummer gepubliceerd staat in de Witte Gids... Nog iemand?
Bron: https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 093f19975e
in een tijdspanne van 1 week heb ik 4 keer gebeld naar de klantendienst van Digi met het verzoek om mijn gegevens te verwijderen uit de Witte Gids (wittegids.be) en voortaan geen gegevens meer door te sturen naar de Witte Gids
telkens krijg ik een uitleg, maar er veranderd in werkelijkheid niets !
momenteel staan mijn adresgegevens alsook het voorlopig nummer van Digi op internet vermeld, dit nummer is niet meer geldig aangezien mijn oud nummer van Base al overgezet is naar de simkaart van Digi
gelieve dit zo snel mogelijk op te lossen en er voor te zorgen dat mijn gegevens niet meer in de Witte Gids staan, zorg er vooral voor dat nu mijn nummer overgezet is, mijn overgezet nummer niet publiek gemaakt word via internet
Bron: https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 093f19975e
in een tijdspanne van 1 week heb ik 4 keer gebeld naar de klantendienst van Digi met het verzoek om mijn gegevens te verwijderen uit de Witte Gids (wittegids.be) en voortaan geen gegevens meer door te sturen naar de Witte Gids
telkens krijg ik een uitleg, maar er veranderd in werkelijkheid niets !
momenteel staan mijn adresgegevens alsook het voorlopig nummer van Digi op internet vermeld, dit nummer is niet meer geldig aangezien mijn oud nummer van Base al overgezet is naar de simkaart van Digi
gelieve dit zo snel mogelijk op te lossen en er voor te zorgen dat mijn gegevens niet meer in de Witte Gids staan, zorg er vooral voor dat nu mijn nummer overgezet is, mijn overgezet nummer niet publiek gemaakt word via internet
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 12 keer
Uitsplitsing van het (gesloten) main topic.
Blijkbaar worden de abonnementsgegevens automatisch gedeeld met de Witte Gids. Wel met het "voorlopig" Digi nummer bij nummeroverdracht.
Dit is voor mij een deal-breaker.
Ik heb via mail @digi om uitleg en verwijdering gevraagd.
Blijkbaar worden de abonnementsgegevens automatisch gedeeld met de Witte Gids. Wel met het "voorlopig" Digi nummer bij nummeroverdracht.
Dit is voor mij een deal-breaker.
Ik heb via mail @digi om uitleg en verwijdering gevraagd.
-
- Member
https://www.wittegids.be/
GDPR is inderdaad een interessante vraag. De AV van DIGI vermelden dat enkel op uitdrukkelijke vraag van de klant een vermelding in de locale gids mogelijk is. Ik ben "gezegend" met een tweede en derde voornaam. De eerste en tweede voornaam zijn voluit vermeld, de derde met een initiaal.
Een honeypot voor scammers allerhande dus.
GDPR is inderdaad een interessante vraag. De AV van DIGI vermelden dat enkel op uitdrukkelijke vraag van de klant een vermelding in de locale gids mogelijk is. Ik ben "gezegend" met een tweede en derde voornaam. De eerste en tweede voornaam zijn voluit vermeld, de derde met een initiaal.
Een honeypot voor scammers allerhande dus.
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 17 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Well damn, net gekeken en ik sta er ook in, wel met een 0451 gsm nummer dat niet klopt, maar toch mijn adres. Dat vind ik niet fijn...
Naar welk e-mail adres heb je gestuurd? ik ga dit ook doen maar ik vind geen mail adres op de website van DIGI.
Naar welk e-mail adres heb je gestuurd? ik ga dit ook doen maar ik vind geen mail adres op de website van DIGI.
-
- Elite Poster
Ik had deze ontdekking gedaan op Test Aankoop en had het vermeld in het hoofd topic, maar wist niet dat het ging afgesloten worden.
Hier nog eens de link: https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 093f19975e
Hier nog eens de link: https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 093f19975e
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Standaard is je nummer niet prive, tenzij je anders aangeeft.
In dit geval was er dus geen keuze
Vind ik ook wel rot, morgen eens bellen
In dit geval was er dus geen keuze
Vind ik ook wel rot, morgen eens bellen
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Welk mailadres gebruiken jullie?
En welk onderwerp? Dat we een masse zelfde mail kunnen versturen, dat triggert mogelijks een reactie xp
En welk onderwerp? Dat we een masse zelfde mail kunnen versturen, dat triggert mogelijks een reactie xp
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 19 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik neem aan dat DIGI op de hoogte is van dit en waarschijnlijk bezig is om een manier te vinden om alle gegevens in de Witte Gids te schrappen, zonder dat klant per klant te doen.
ISP+TV: TN
-
- Member
Ik zie dat er een reactie van mij niet is doorgekomen maar dat is idd het mailadres dat ik gebruikt heb.
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Reden: full quote van vorige post verwijderd
- KKS
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 10 keer
Onderwerp: Verwijdering van gegevens uit de witte gids, klantnummer xxxxxBelgissschenaap schreef: 5 maanden geleden Welk mailadres gebruiken jullie?
to: [email protected]
Op de klacht bij testaankoop is reactie gekomen:
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 093f19975e
Er wordt gereageerd door een manager met naam en telefoonnummer. Ze nemen het probleem dus serieus.Naar: J. C.
27/12/2024
Beste heer Cxxxxxx,
Bedankt dat u de tijd heeft genomen om ons te informeren over uw situatie. Ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft ervaren en voor het feit dat u tot nu toe niet de hulp heeft gekregen die u nodig had. Dit is absoluut niet de ervaring die we onze klanten willen bieden.
Uw bezorgdheid over het verschijnen van uw persoonlijke gegevens in de Witte Gids begrijp ik volledig. Ik wil u verzekeren dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te corrigeren en uw wens om deze gegevens te laten verwijderen, serieus nemen.
Momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe we dit het beste kunnen aanpakken, en ik hou u op de hoogte van de voortgang. Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben of aanvullende informatie willen delen, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak en dank voor uw geduld. We waarderen uw vertrouwen en werken er hard aan om dit naar tevredenheid op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Mxxxxxx
We are hiring!
Explore our jobs
M..... S.........
Contact Center Manager
M:+32 4xx xxx xxx/E:[email protected]
DIGI Communications Belgium - Rue de l'Hopital 31, 1000 Bruxelles
-
- Elite Poster
Sja, blijkbaar heb ik daarmee toch een heldendaad verricht, want ik lees dagelijks alle klachten van Test Aankoop door, en kom zo een en ander tegen over wat ik wel en juist niet moet doen om daar uit te leren, vooral wat ik niet moet doen eigenlijk...
- KKS
- Member
Om gegevens te laten schrappen moet de telecomoperator wijzigingen doorgeven aan FCR Media.
Een particulier kan dit zelf niet rechtstreeks met hen opnemen. Toch heb ik contact opgenomen met FRC Media
Een particulier kan dit zelf niet rechtstreeks met hen opnemen. Toch heb ik contact opgenomen met FRC Media
Dus de rechtzetting van Digi kan drie werkdagen duren....Wij hebben uw vraag of opmerking goed ontvangen en zullen die met de grootste zorg behandelen.
Wij doen er alles aan om u binnen drie werkdagen verder te helpen.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
- Recent bedankt: 38 keer
Ik heb ook de mail gestuurd
aan: [email protected]
onderwerp: Verwijdering van gegevens uit de witte gids, klantnummer xxxxx
Beste,
Ik ben onlangs klant geworden bij digi maar ik zie nu dat mijn gegevens in de witte gids terecht gekomen zijn. Ik vraag uitdrukkelijk om deze gegevens daar te verwijderen: ik wens niet dat mijn adres en telefoonnummers daar staan. Ik heb hier mijn wetens ook geen toestemming voor gegeven.
Dank,
naam
klantnummer
aan: [email protected]
onderwerp: Verwijdering van gegevens uit de witte gids, klantnummer xxxxx
Beste,
Ik ben onlangs klant geworden bij digi maar ik zie nu dat mijn gegevens in de witte gids terecht gekomen zijn. Ik vraag uitdrukkelijk om deze gegevens daar te verwijderen: ik wens niet dat mijn adres en telefoonnummers daar staan. Ik heb hier mijn wetens ook geen toestemming voor gegeven.
Dank,
naam
klantnummer
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
ik vermoed dat ze hun proces geautomatiseerd hebben, en de klantgegevens (zoals wettelijk vereist) doorsturen naar de CNDB,
maar daar dus een vlagje vergeten zijn om het nummer niet toe te voegen aan de gidsen (want om een of andere reden default de CNDB naar toegelaten)...
best onhandig dat eindgebruikers bovendien niet rechtstreeks via de CNDB hun nummer kunnen aanpassen, en dat dit enkel via de operator kan.
maar daar dus een vlagje vergeten zijn om het nummer niet toe te voegen aan de gidsen (want om een of andere reden default de CNDB naar toegelaten)...
best onhandig dat eindgebruikers bovendien niet rechtstreeks via de CNDB hun nummer kunnen aanpassen, en dat dit enkel via de operator kan.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 59 keer
Ik heb eens gekeken op centralenummerdatabase en mijn nummer bij hey werd niet doorgegeven aan telefoongidsen. Weet iemand waarom digi hiervoor kiest? De optie bieden tijdens bestelling lijkt me logischer ?
Nu ja enkele decennia geleden was de witte gids ook opt-out en dat heel wat decennia aan een stuk,..de mensen maakten daar toen geen spel van.. Nuja heb mijn nummer ook liever niet gepubliceerd.
Nu ja enkele decennia geleden was de witte gids ook opt-out en dat heel wat decennia aan een stuk,..de mensen maakten daar toen geen spel van.. Nuja heb mijn nummer ook liever niet gepubliceerd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
- Splitter
- Elite Poster
op CNDB kan je zelf, afaik, niets opvragen van je nummer. (wel op DNCM, maar dat is weer een andere lijst - de oude "bel-me-niet" of robinson lijst)
het is echter wel mogelijk dat hey niet alle nummers in de CNDB heeft steken (hoewel ze dan niet helemaal in orde zouden zijn, maar gezien het relatief recent is kan dat), ofwel dat ze alles erinzetten met specifiek dat het nr niet gepubliceerd mag worden.
in theorie zou je het via de operator moeten kunnen aanpassen, maar als ik hoor hoe goed de klantenzone van hey werkt, denk ik niet dat dat daar kan
en vermoedelijk gaat digi hier ook niet verder over nagedacht hebben, en zal dit ook bij digi dus niet via de klantenzone kunnen
het is echter wel mogelijk dat hey niet alle nummers in de CNDB heeft steken (hoewel ze dan niet helemaal in orde zouden zijn, maar gezien het relatief recent is kan dat), ofwel dat ze alles erinzetten met specifiek dat het nr niet gepubliceerd mag worden.
in theorie zou je het via de operator moeten kunnen aanpassen, maar als ik hoor hoe goed de klantenzone van hey werkt, denk ik niet dat dat daar kan

en vermoedelijk gaat digi hier ook niet verder over nagedacht hebben, en zal dit ook bij digi dus niet via de klantenzone kunnen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 59 keer
wel degelijk CNDB, je krijgt via sms een code en dan zie je de gegevens.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
Via CNDB aanpassen is in mijn geval geen optie. Mijn tijdelijk 0451 nummer staat daar geregistreerd en op dit nummer ontvang ik geen sms.
Mijn echt nummer is in CNDB nog altijd gelinked aan MV met als melding deze info enkel toegankelijk is in geval van nood en dit voor de hulpdiensten.
Ook maar een mail gestuurd naar [email protected]
Mijn echt nummer is in CNDB nog altijd gelinked aan MV met als melding deze info enkel toegankelijk is in geval van nood en dit voor de hulpdiensten.
Ook maar een mail gestuurd naar [email protected]
- Data technicus
- Elite Poster
- Bedankt: 110 keer
Mijn proximus pay&go nummer wat ik al bijna een jaar heb wordt zelfs niet herkend in CNDB.Toegevoegd na 20 uren 18 minuten 6 seconden:
Als je algemene voorwaarden leest staat er in:
Indien de Klant een gratis inschrijving wenst in de lokale telefoongids moet hij DIGI hiervoor contacteren en een uitdrukkelijke aanvraag doen. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die verstrekt wordt voor publicatie.
DIGI behoudt zich het recht voor om de publicatie om diverse redenen op te schorten, namelijk in geval van onjuiste informatie, schade aan het imago van de telefoongids, schending van de rechten van derden of non-conformiteit met de geldende wetgeving.
De telefoongids maakt het telefoonnummer van de Klant openbaar aan gebruikers die zijn naam en adres ingeven.
Maar als digi het zelf doet zonder vraag van klant gaan ze tegen alle regels van de GDPR in en zijn ze toch strafbaar bezig of wat denken jullie hiervan.
Algemene voorwaarden: https://www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden
Als je algemene voorwaarden leest staat er in:
Indien de Klant een gratis inschrijving wenst in de lokale telefoongids moet hij DIGI hiervoor contacteren en een uitdrukkelijke aanvraag doen. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die verstrekt wordt voor publicatie.
DIGI behoudt zich het recht voor om de publicatie om diverse redenen op te schorten, namelijk in geval van onjuiste informatie, schade aan het imago van de telefoongids, schending van de rechten van derden of non-conformiteit met de geldende wetgeving.
De telefoongids maakt het telefoonnummer van de Klant openbaar aan gebruikers die zijn naam en adres ingeven.
Maar als digi het zelf doet zonder vraag van klant gaan ze tegen alle regels van de GDPR in en zijn ze toch strafbaar bezig of wat denken jullie hiervan.
Algemene voorwaarden: https://www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Gaat niet in tegen regels gdpr, de default is doorsturen naar centraal register met vinkje 'mag gepubliceerd worden'. Wettelijknzo geregeld met de vzw die dat doet.
Dus je moet in proces epliciet vragen om het niet door te sturen bij je bestelling.
Wat er in digi voorwaarden staat, is daar los van te zien en mag strenger natuurlijk.
Dus je moet in proces epliciet vragen om het niet door te sturen bij je bestelling.
Wat er in digi voorwaarden staat, is daar los van te zien en mag strenger natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Het enige wat correct is in bovenstaande reactie van den Belgissschen aap, is dat het niet ingaat tegen de regels van GDPR, daar de telefoongids als wettig/noodzakelijk publiek belang geregeld is en de wet per definitie de toestemming om opgenomen te worden als een GDPR-compliant toestemmen aanziet.Belgissschenaap schreef: 5 maanden geleden Gaat niet in tegen regels gdpr, de default is doorsturen naar centraal register met vinkje 'mag gepubliceerd worden'. Wettelijknzo geregeld met de vzw die dat doet.
Wat niet klopt in bovenstaande reactie, is dat je expliciet moet vragen om het niet door te sturen. Men moet immers expliciet vragen om het wel door te sturen.
Daarvoor kijken we uiteraard in de Telecomwet, die de Centrale Nummerdatabank alsook de Telefoongidsen regelt, specifiek artikel 106/2:
Verder art. 133:Art. 106/2. § 1. De operatoren die openbare telefoondiensten aanbieden, richten een centrale nummerdatabank op (...). Deze centrale databank bezorgt tevens, via een verbinding die passend beveiligd is, de abonneegegevens aan de aanbieders van telefoongidsen en telefooninlichtingendiensten (...) in zoverre de abonnee daartoe overeenkomstig artikel 133 zijn wens te kennen heeft gegeven.
Gezien het geen inbreuk op GDPR is, maar wel op de Telecomwet, kan u PV laten opstellen bij uw politiediensten, bij uw Procureur des Konings, of bij het BIPT. De geldboete die die DIGI Communications Belgium NV hiervoor zal oplopen is van 400 EUR tot 800.000 EUR per inbreuk, waarvan u zelf overigens niets zal ontvangen*. Wat wel zal gebeuren is dat DIGI nav zo'n geldboete haar tarieven zal verhogen. U en anderen zullen dan meer moeten betalen maar u zal toch kunnen leven met de vrede dat u de moreel juiste stap gezet heeft, ook al voelt u elke maand in uw portemonnee wat het kost als anderen moreel juiste stappen zetten.Art. 133.§ 1. (...)
Enkel de persoonsgegevens waarvan de betrokken abonnee heeft aangegeven dat zij opgenomen mogen worden in de betrokken telefoongids of de telefooninlichtingendienst (...) mogen opgenomen worden in die telefoongids of telefooninlichtingendienst.
Hiertoe stelt de operator aan de abonnee de vraag of hij wenst dat zijn gegevens worden vermeld in de telefoongidsen of in de telefooninlichtingendiensten.
* tenzij u na de veroordeling nog persoonlijke schade nav de inbreuk van bewijzen voor de burgerlijke rechtbank
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dat is enorm slordig van DIGI.
Ook hier mail verzonden naar [email protected]
Bedankt voor de template viewtopic.php?p=1012931#p1012931 @Goztow
Ook hier mail verzonden naar [email protected]
Bedankt voor de template viewtopic.php?p=1012931#p1012931 @Goztow
- Data technicus
- Elite Poster
Gezien het geen inbreuk op GDPR is, maar wel op de Telecomwet, kan u PV laten opstellen bij uw politiediensten, bij uw Procureur des Konings, of bij het BIPT. De geldboete die die DIGI Communications Belgium NV hiervoor zal oplopen is van 400 EUR tot 800.000 EUR per inbreuk, waarvan u zelf overigens niets zal ontvangen*. Wat wel zal gebeuren is dat DIGI nav zo'n geldboete haar tarieven zal verhogen. U en anderen zullen dan meer moeten betalen maar u zal toch kunnen leven met de vrede dat u de moreel juiste stap gezet heeft, ook al voelt u elke maand in uw portemonnee wat het kost als anderen moreel juiste stappen zetten.
* tenzij u na de veroordeling nog persoonlijke schade nav de inbreuk van bewijzen voor de burgerlijke rechtbank[/quote]Digi moet toch ook u privacy beschermen en daar gaat GDPR toch over en door u gegevens in de wittegids.be te laten plaatsen is u privacy niet meer beschermd omdat telefoonnummer en adres openbaar te raadplegen zijn dus overtreden zij toch ook de GDPR regels.
* tenzij u na de veroordeling nog persoonlijke schade nav de inbreuk van bewijzen voor de burgerlijke rechtbank[/quote]Digi moet toch ook u privacy beschermen en daar gaat GDPR toch over en door u gegevens in de wittegids.be te laten plaatsen is u privacy niet meer beschermd omdat telefoonnummer en adres openbaar te raadplegen zijn dus overtreden zij toch ook de GDPR regels.
Laatst gewijzigd door philippe_d 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Reden: fullquote verwijderd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Nee. De Witte Gids heeft als telefoongids een (per de Telecomwet) wettelijk geregeld statuut/uitzondering van GDPR omwille van "publiek belang". Gelijkaardig aan bv de Kruispuntbank van Ondernemingen die dat ook heeft. En de overheid heeft zowat alles wat ze zelf doet/publiceert ook vrijgesteld van GDPR met een wettelijk statuut, gelet op een van de favoriete adagium van onze overheid: "Rules for thee but not for me. Jij moet de GDPR respecteren, maar wij niet.".Data technicus schreef: 5 maanden geleden Digi moet toch ook u privacy beschermen en daar gaat GDPR toch over en door u gegevens in de wittegids.be te laten plaatsen is u privacy niet meer beschermd omdat telefoonnummer en adres openbaar te raadplegen zijn dus overtreden zij toch ook de GDPR regels.
De uitgevers van Telefoongidsen en Telefooninlichtendiensten, of de leveranciers van hun gegevens, kunnen dus niet vervolgd worden obv GDPR. Mocht dat wel kunnen, zou niemand nog een Telefoongids willen publiceren, of een Telefooninlichtingendienst willen opereren.
De reden dat de gegevens in de Witte Gids komen is ook niet omdat DIGI ze rechtstreeks overgemaakt heeft. DIGI heeft ze - zoals de wet hen verplicht - overgemaakt aan de Centrale Nummerdatabank, en het is de Centrale Nummerdatabank die opnieuw via een per wet toegestane methode de gegevens doorgeeft aan de Witte Gids.
De fout die hier gemaakt wordt is dat DIGI niet vraagt voor jouw toestemming om de info aan telefoongidsen door te geven. Die fout is desondanks geen GDPR-inbreuk gelet op het statuut van de Telefoongidsen, maar wordt wel afzonderlijk strafbaar gesteld door de Telecomwet.
- Splitter
- Elite Poster
ik ben niet zeker, maar ik dacht dat de default die door de CNDB gehanteerd werd, effectief wel degelijk "default on" was - dus indien digi niet specifiek meestuurt van het NIET te publiceren, dat het wel degelijk gepubliceerd zou worden.
fout ligt dus, imho, bij beiden:
- digi om het niet aan te bieden, waarvan ik verwacht dat dit is omdat ze er niet verder over nagedacht hadden, en willen voldoen aan de wetgeving om CNDB up to date te houden
- CNDB om de default als gepubliceerd te zetten
dat gezegd zijnde, in de tijd van de gidsen vroeger was het ook effectief "opt-out", toch ?
fout ligt dus, imho, bij beiden:
- digi om het niet aan te bieden, waarvan ik verwacht dat dit is omdat ze er niet verder over nagedacht hadden, en willen voldoen aan de wetgeving om CNDB up to date te houden
- CNDB om de default als gepubliceerd te zetten
dat gezegd zijnde, in de tijd van de gidsen vroeger was het ook effectief "opt-out", toch ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
1) toch wel frappant dat andere providers dat niet doen. Mobile Vikings heeft het bv. nooit gevraagd(voor zover ik kan zien, kan je zelfs niet opt-innen) en gelukkig sta ik er niet in. Dus een duidelijke fout van Digi.
2) vroeger was het inderdaad opt-out, maar dat kan je niet 1op1 vergelijken.
Toen was er ook opt-out voor cookies, nieuwsbrieven,...
Ook kreeg je enkel een papieren gids voor je eigen streek die je manueel moest doorzoeken. Nu kan ik makkelijk in een paar seconden gans België laten doorzoeken.
3) Als Digi hierdoor zijn prijzen moet verhogen, dan is dat maar zo. Iemand die een hotel opent en niet investeert in de brandveiligheid, zal ook kamers goedkoop kunnen aanbieden.
Een telecomprovider, die sowieso veel persoonlijke informatie verwerkt, moet zijn juridische zaken op orde hebben.
2) vroeger was het inderdaad opt-out, maar dat kan je niet 1op1 vergelijken.
Toen was er ook opt-out voor cookies, nieuwsbrieven,...
Ook kreeg je enkel een papieren gids voor je eigen streek die je manueel moest doorzoeken. Nu kan ik makkelijk in een paar seconden gans België laten doorzoeken.
3) Als Digi hierdoor zijn prijzen moet verhogen, dan is dat maar zo. Iemand die een hotel opent en niet investeert in de brandveiligheid, zal ook kamers goedkoop kunnen aanbieden.
Een telecomprovider, die sowieso veel persoonlijke informatie verwerkt, moet zijn juridische zaken op orde hebben.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik denk dat het eerder om een (onbewuste) fout gaat, dan om een moedwillig iets.
Hoe dan ook hoop ik dat ze ook nog met een statement gaan komen eens het in orde is.
Ik ging immers overstappen, maar na dit te lezen ga ik toch nog even wachten...
Hoe dan ook hoop ik dat ze ook nog met een statement gaan komen eens het in orde is.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Jammer inderdaad, zowel mijn nr. (zakelijk op een vennootschap) als dat van m'n partner zijn nu 'publiek' op de Witte gids...Logic3S schreef: 5 maanden geleden Ik denk dat het eerder om een (onbewuste) fout gaat, dan om een moedwillig iets.
Ik dacht dat bedrijven in de Gouden gids terechtkwamen?

Anyway, mailtje gestuurd.
Zit maar eens met een stalker zeg...

- KKS
- Member
Ik vermoed dat het inderdaad om een vinkje gaat dat ergens in het proces over het hoofd werd gezien.
Je zou dan toch verwachten (nu ze op de hoogte zijn van het probleem) dat het voor nieuwe aanvragen niet meer verschijnt in de witte gids.
Oproep: kan er iemand wie na 28 december een contract bij Digi is aangegaan aangeven of zijn/haar gegevens verschijnen op de witte gids? Dit is namelijk de datum waarop ik zeker ben dat ze op de hoogte waren van het probleem.
Nu, voor het bulk verwijderen van de reeds gepubliceerde gegevens, daar vrees ik dat Digi aanloopt tegen een bureaucratische mallemolen buiten hun controle. Vandaar dat dit even op zich laat wachten.
De zoekresultaten op witte gids lijken altijd gesorteerd volgens laatste toevoeging. De laatste zoekresultaten van een vrij algemene zoekopdracht zijn vaak de 0451 nummers. Het zijn er veel....
Je zou dan toch verwachten (nu ze op de hoogte zijn van het probleem) dat het voor nieuwe aanvragen niet meer verschijnt in de witte gids.
Oproep: kan er iemand wie na 28 december een contract bij Digi is aangegaan aangeven of zijn/haar gegevens verschijnen op de witte gids? Dit is namelijk de datum waarop ik zeker ben dat ze op de hoogte waren van het probleem.
Nu, voor het bulk verwijderen van de reeds gepubliceerde gegevens, daar vrees ik dat Digi aanloopt tegen een bureaucratische mallemolen buiten hun controle. Vandaar dat dit even op zich laat wachten.
De zoekresultaten op witte gids lijken altijd gesorteerd volgens laatste toevoeging. De laatste zoekresultaten van een vrij algemene zoekopdracht zijn vaak de 0451 nummers. Het zijn er veel....