Ik heb een tweedehands fritzbox 6670 cable gekocht in Duitsland en hoewel er expliciet bijstond dat ie particulier gekocht is, blijkt het toch een Vodafone exemplaar. Concreet betekent dat er geen updates mogelijk zijn.
Hij werkt overigens wel op mijn hey lijn, oef.
Nu is de vraag. Zou je deze Vodafone fritzbox met een recovery bestand naar een gewone fritzbox kunnen brengen? Ik heb nu Firmware 7.62 en zou dus recovery 7.62 nodig hebben.
Fritzbox 6670: recovery bestand?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik blijk dus wel een avm firmware te hebben maar de retail tag staat wel op no, dus er is toch iets raars mee aan de hand. Je kunt dit aanpassen door de ftp bootloader op te roepen en dan een commando in te voeren. Zou ook definitief zijn. Ik heb een Mac en Mac terminal heeft geen ftp. Zou iemand kunnen helpen?
Je kan de 'managed updates' disablen met mijn tool: RS.Fritz.Manager te vinden op github. Ik kan helaas geen links of screenshots posten met mijn account.
Via de tool kan je na het inloggen op de Fritzbox navigeren naar System, ManagementServer, SetUpgradeManagement en daar de UpgradesManaged checkbox clearen om vervolgens via de knop Update UpgradeManagement de aanpassing toe te passen.
Daarna kan je op de normale manier updates doen.
Indien je geen Windows machine hebt om de tool te draaien kan je mss op internet zoeken achter scripts om de functie SetUpgradeManagement manueel aan te roepen.
Mod edit: https://github.com/Rans4ckeR/RS.Fritz.Manager
Via de tool kan je na het inloggen op de Fritzbox navigeren naar System, ManagementServer, SetUpgradeManagement en daar de UpgradesManaged checkbox clearen om vervolgens via de knop Update UpgradeManagement de aanpassing toe te passen.
Daarna kan je op de normale manier updates doen.
Indien je geen Windows machine hebt om de tool te draaien kan je mss op internet zoeken achter scripts om de functie SetUpgradeManagement manueel aan te roepen.
Mod edit: https://github.com/Rans4ckeR/RS.Fritz.Manager
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 26 keer
Over dit onderwerp vind je een en ander op Duitse Fora als je googelt naar "Fritzbox 6660 Vodafone derbanden"liegebeestig schreef: 5 maanden geleden Ik blijk dus wel een avm firmware te hebben maar de retail tag staat wel op no, dus er is toch iets raars mee aan de hand. Je kunt dit aanpassen door de ftp bootloader op te roepen en dan een commando in te voeren. Zou ook definitief zijn. Ik heb een Mac en Mac terminal heeft geen ftp. Zou iemand kunnen helpen?
Blijkbaar moet de "environment variable" DMC gewijzigd worden van 'RTL=n' naar 'RTL=y'.
de ftp bootlader oproepen is niet zo eenvoudig ...
Deze variable wordt alleen gebruikt in de FritzBox Cable:
- bij retail versies kunnen updates gedaan worden via de LAN.
- bij OEM versies kunnen udates alleen gedaan worden via de WAN (coax) door de ISP.
Ik kende deze tool niet, maar ziet er héél interessant uitRansAckeR schreef: 5 maanden geleden Je kan de 'managed updates' disablen met mijn tool: RS.Fritz.Manager te vinden op github.

Als het hiermee werkt, dan is je probleem opgelost

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Dank je wel heren, ik zoek dus een makkelijke stap voor stap uitleg hoe die RTL=y erin te steken, want de rest staat inderdaad juist (er moet firmware_version=avm staan en dat is zo, het is dan een internationale box en geen branded), heb een support logbestand gedownload uit deze box.
-
- Elite Poster
Je moet simpelweg het vrije modemkeuze formulier invullen en wachten 
https://www.heytelecom.be/nl/modem-free-choice

https://www.heytelecom.be/nl/modem-free-choice
@liegebeestig
Ik heb het formulier een drietal dagen verzonden maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen van Hey.
Hoelang heeft het bij jouw geduurd vooraleer je een bericht kreeg om de nieuwe modem te kunnen installeren.
Ik heb het formulier een drietal dagen verzonden maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen van Hey.
Hoelang heeft het bij jouw geduurd vooraleer je een bericht kreeg om de nieuwe modem te kunnen installeren.
Goed nieuws,
Ik heb mijn FritzBox 6660 cable na een tweetal weken aan het werken gekregen.
Wat mij opvalt is dat ik ook IPv6 actief heb staan en ook andere ipv6 sites kan bereiken.
De test heb ik gedaan via deze site : http://test-ipv6.com/
Ik heb mijn FritzBox 6660 cable na een tweetal weken aan het werken gekregen.
Wat mij opvalt is dat ik ook IPv6 actief heb staan en ook andere ipv6 sites kan bereiken.
De test heb ik gedaan via deze site : http://test-ipv6.com/
Ik zelf heb geen telefoon nummer via VOIP maar heb wel mbv een dect telefoon de test met audio bestand kunnen uitvoeren.
Toegevoegd na 5 minuten 9 seconden:
De VPN functie werkt ook zeer goed, zo kan ik op een niet beveiligd WiFi netwerkt via mijn eigen fritz modem (MyFritz account) een beveiligde verbinding met het internet maken.
Toegevoegd na 5 minuten 9 seconden:
De VPN functie werkt ook zeer goed, zo kan ik op een niet beveiligd WiFi netwerkt via mijn eigen fritz modem (MyFritz account) een beveiligde verbinding met het internet maken.