waarom geen 3,3Mbps

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kanakaris
Starter
Starter
Provider

ondanks de upgrade van mijn lijn naar 3,3 blijf ik steken op 832 tot maximum 1,1 kbps.Waar zou dit aan liggen?Provider : Wanadoo ,W2K.
Heb al kontakt gehad met de s**** van wanadoo : die beweren dat het aan de verlengkabel ligt.Belgacom zegt dat de lijn ok is , maar dat het bij mij moet liggen.
Ik heb een gewone oprolbare verlengkabel , omdat ik enkele meters moet overbruggen.
Heeft iemand ervaring hierin ?

Edited by The Oddity
Gelieve een beetje op je taal te letten! Eveneens fout uit titel gehaald.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

je bedoelt denk ik dat je nu op 1.1 mbit zit want kbit is wat traag :P

welke modem heb je? als je andere topics eens overleest dan zal je waarschijnlijk wel een oplossing vinden, anders post je maar iets
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
kanakaris
Starter
Starter
Provider

alcatel speedtouch usb
Flamethrower
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Hmm opgerolde kabel ?? Verdacht :)

Is die effectief nog een stuk opgerold ? Hoe lang is da kabelke ?

Dit kan dus effectief een rol spelen bij verlies op de kabel

Greetz

Flamethrower
kanakaris
Starter
Starter
Provider

opgerolde kabel van 10 meter : maar andere mensen hebben dit ook zonder problemen.Volgens Belgacom is de lijn ok en ligt het aan mij.
Overigens veroorzaakt deze modem (Alcatel Speedtouch USB) ook andere problemen :blauw scherm : geheugendump.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Wat is je synchronisatiesnelheid? maw aan welke snelheid synchroniseert je snelheid?? Hoe je dit opzoekt vindt je in topics in forum Allerlei!

Welke versie van modem heb je?

Indien je aan 3.3syncro hebt en je geraakt maar aan 1.1max, gelieve dan in forum allerlei eens te kijken naar tcp settings.. via drtcp.

Als je een verlengkabel gerbuikt, niet opgerold laten!! Je moet hem best volledig uitrollen...heb daar al troubles over gehoord..

Normaal is de verlengkabel geen probleem. Ik zou eens gaan zien naar uw effectieve synch-snelheid en naar uw tcp settings.. zie topics "probs met snelheid" in allerlei

topic1
Laatst gewijzigd door The Oddity 21 maa 2003, 22:43, in totaal 2 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
kanakaris
Starter
Starter
Provider

modem : Alcatel Speedtouch Usb
Maar wat is synchronisatiesnelheid en hoe kan die gemeten worden ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

De uitleg omtrent je synchronisatie snelheid, staat reeds uitgelegd in de topics in het forum allerlei.

Topic over hoe synch snelheid vinden: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=311

Synchronisatiesnelheid is de snelheid waarmee je correct gesynchronisseerd bent met de dslam. Maw je max download speed. Als deze al lager is dan 3.3Mbps dan zit je ofwel te ver van de centrale ofwel storingen op de lijn.. indien je daar wel 3.3Mbps hebt, dan neem je best de topics over tcp settings (dtcp) eens door!
kanakaris
Starter
Starter
Provider

max. downloadspeed : ontvangen 896kbps
Verzenden : 128kbps
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

896?? Is dat de effectieve waarde die in dat vakje staat? Strange heel strange, wel dan heb je volgende mogelijkheden en ik stel voor dat je dit allemaal eens probeert:

1- Uninstall van je modem en install je modem terug met versie 2.0.1 (een link naar deze driver vind je in het forum techniek). Let erop je modem niet aan te sluiten op een hub maar wel op je root-usb poort achteraan je pctoren.

2- Na nieuwe install kijk of je nog probs hebt met memory dump... indien ja, dan is er ofwel een prob met je modem of een prob binnen Win2000...(dat kan moeilijk worden) Ergens vermoed ik dat de kans bestaat dat die memory dump en die lage synchsnelheid samen veroorzaakt worden..
Het is immers al eens gebleken dat met bepaalde versie niet de max. downstream kan synchen... een nieuwe driver brengt dan soelaas, maar dit is niet voor Alcatel modems, meer Asus.

3- Opnieuw problemen? Dan zou ik je aanraden contact te nemen met BGC ivm je modem, indien dit een nieuw toestel is...
Indien je opnieuw synched aan 896kbps... ook met een andere verlengkabel, wel dan heb je ofwel storing op je lijn, of zit je véél te ver voor 3.3Mbps, maar normaal kan dit niet want minimum zou 1.1Mbps moeten zijn... kzou zeggen... probeer andere drivers!!! En die verlengkabel...vervangen.. lijkt me niet 100% in orde..

Geen problemen...en je synched aan 3360kbps... maar je haalt nog steeds geen max. snelheid van bvb de servers van tucows... bekijk dan de aangehaalde topic ivm tcp settings.

Probeer eveneens eens je verlengkabel te vervangen door een gewone verleng kabel rj11. Das gewoon standaard tel. kabel. Inpluggen op splitter en modem! Moogt tot zeker 30m gaan en verder ;-) Maar niet opgerolt! Eveneens eens checken of splitters overal staan? op alle contacten?
Flamethrower
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Of probeer die verlengkabel eens volledig af te rollen.
Kan ook helpen zunne ... heb da nog meegemaakt.
Slechte bekabeling (shielding) kan interferentie geven he

Of anders een zo kort mogelijke kabel proberen , dus zonder nog een stuk opgerold te hebben

Greetz

Flamethrower
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”