eSIM (orange business) overzetten tussen iPhone lukt niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Hallo

Kort uitgelegd:

eSIM is actief op iPhone 1 (nummer bij werkgever).
Ik ga naar iPhone 2 en wil dus die eSIM overdragen.
(Fysieke sim slot is reeds in gebruik dus moet eSIM zijn)

Gaat om iPhone 12 Pro naar iPhone 15 Plus
Beiden op iOS 18.2

Lukt dus niet:
Via My Orange krijg ik melding: je bent verbonden met wifi.. oké ik zet die uit en log opnieuw in -> zelfde boodschap

Via Settings van iPhone zelf -> ‘activating..’ is laatste stap en daar gaat hij in foutmelding.

Gebeld naar orange 5995 -> contacteer je werkgever, hier is het YAHOO (!!) email adres van je collega en gsm nummer. Ik bel die mens: euh ja dat zegt me iets maar ik werk al jaren niet meer voor de organisatie..

Naar orange shop: neen uw nummer is afgeschermd (?) ik kan je niet helpen, bel eens naar 5995

Via Twitter / X contact genomen met screenshots -> no reply

Nu via messenger aan het proberen en via dit forum?

Lijkt me simpele vraag? Akkoord moesten ze extra checks inlassen, maar als ze me al niet kunnen helpen in een Orange shop?

Merci voor enige hulp
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Heb je eerst de esim verwijderd op de oude iphone alvorens deze te activeren op de nieuwe?
thomasv
Premium Member
Premium Member
Te Koop forum

Fallschirmjaeger schreef: 21 dec 2024, 10:31 Heb je eerst de esim verwijderd op de oude iphone alvorens deze te activeren op de nieuwe?
Neen, met de schrik ‘onbereikbaar’ te zijn?

Bedoel je dan via Settings in iPhone menu?

Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

thomasv
Premium Member
Premium Member
Te Koop forum

Ik doe het idd via Quick Transfer.

De pagina’s zijn me voorgelezen ook door de orange support. (In het Frans door een Nederlandse dame, het was best moeilijk te volgen zo maar was de enige taal beschikbaar voor haar zei ze).

De quick transfer lukt niet.
Ik zit beide op wifi, dicht bij elkaar, laatste iOS versie…

Al herstart
Niets helpt

Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zit je op een corporate abonnement aangezien het een gsm is van het werk?

Ik vermoed van wel, gezien de shop u niet kan helpen, wat normaal is voor corpo klanten.

Dan is dit van toepassing.
https://business.orange.be/nl/support/t ... hoe-kan-de

Als het niet werkt via de app, kan uw werkgever best een nieuwe simkaart aanvragen.
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 25 keer

Pxms: esim verwijderen en nadien met QR op de nieuwe activeren. Overzetten lukt nooit op iPhone bij ons

Vermoedelijk zelfde hier bij Orange
thomasv
Premium Member
Premium Member
Te Koop forum

broke23 schreef: 22 dec 2024, 13:01 Pxms: esim verwijderen en nadien met QR op de nieuwe activeren. Overzetten lukt nooit op iPhone bij ons

Vermoedelijk zelfde hier bij Orange
Waar kan ik de QR code vinden dan?
Waarschijnlijk moet deze gegenereerd worden (door een persoon of systeem)?

Ik wil vermijden de eSIM te verwijderen.. om dan niet bereikbaar te zijn.

Mijn werkgever gecontacteerd, afwachten tot maandag:
Maar toch raar dat een bedrijf een dienst afneemt (gsm abonnementen voor werknemers), en dan zelf moet instaan voor dergelijke service? Had verwacht dat dit bij de Orange service zou horen

Bedankt alvast om mee na te denken (y)

Kristof Mertens
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Esim overdracht staat allesbehalve op punt bij Orange.
Zelf een maand geleden van iPhone 13 naar iPhone 16 overgeschakeld met esim. (Particulier)
Toestel aangekocht bij Orange, zij hebben mij onmiddelijk in de winkel een nieuwe QR code aangemaakt.

Wel vreemd dat dit niet overgezet kan worden via een reservekopie in de Cloud.
Via de Orange app kan een esim overdracht ook, maar ook hier nog kinderziektes.
Het zou eenvoudig zijn dat een QR code ergens in een beveilige plek beschikbaar zou zijn.

Technische dienst kan ook een QR code aanmaken en doorsturen.
Zo ben ik ooit geholpen door met hen aan de lijn te hangen en het tussendoor te vragen of hij mij kon helpen.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Geen enkele operator in België ondersteunt het systeem om e-sims tussen iOS apparaten te verhuizen. De reden is een beetje hetzelfde als de e-sim op de 4G Apple Watch, de operators moeten hun systemen aan Apple aanpassen, en we weten allemaal hoe dat onze operatoren daarvoor staan te springen.

De werkwijze is:
1) verzeker uzelf dat je de “info” heeft van de e-sim. Dit kan een e-mail of een PDF of zelfs zo’n kartonnen kaartje, normaal gezien staat op elk van deze dingen een QR code en de PIN en PUK.

2) Verwijder de e-sim van de oude iPhone.

3) Installeer de e-sim op de nieuwe iPhone aan de hand van de gegevens in stap 1.

Als het al blokkeert bij stap 1, dan mag uw werkgever zijn procedures eens nakijken voor meer gebruikersgemak 😀
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
thomasv
Premium Member
Premium Member
Te Koop forum

Stap 2b) Wifi inschakelen op het toestel!
Anders lukt het niet en moet je nóg een Qr code aanvragen omdat de eerste is ‘vervallen’ ;-)

De Qr code is uiteindelijk door Orange aangeleverd.
Maar dit mocht ik als werknemer dus niet rechtstreeks vragen aan orange.. de echte klant is mijn werkgever en zij moeten mailtje sturen.

Eind goed al goed maar was toch behoorlijke tijdverspilling wegens weinig info.

Hierbij de tekst die in de Orange e-sim mail stond (die dus de QR code bevatte):
Welkom in het eSIM-tijdperk!
Orange helpt u graag bij de overstap naar eSIM-technologie.
Wat is een eSIM?
Wat is dat nu juist, zo’n eSIM? eSIM is een geüpdatete versie van een simkaart. De ‘e’ staat voor ‘embedded’, oftewel: ingebouwd, want de eSIM wordt permanent ingebouwd in uw telefoon. Een fysieke simkaart in uw toestel steken? Dat behoort vanaf nu tot het verleden!

Om uw eSIM te gebruiken, moet u eerst de beveiligde gegevens(uw eSIM-profiel van Orange) naar uw eSIM downloaden. Dat doet u door de instructies hieronder te volgen.
Uw eSIM installeren
Voer de volgende stappen uit om uw eSIM-profiel te downloaden en te installeren.
1. Verbind uw toestel met een wifi-netwerk. Open de camera op uw telefoon. Zorg ervoor dat de QR-code in het midden van uw scherm staat en scan deze. Hierna start de download van uw beveiligde gegevens naar de eSIM.

2. Volg de instructies op het scherm.

3. Uw profiel is nu geïnstalleerd. U ontvangt een sms zodra uw eSIM wordt geactiveerd. Deze activatie kan wat langer op zich laten wachten. Dit hangt af van het feit of u al klant bent bij Orange, of van de datum waarop u van een ander netwerk zal overstappen. Zodra u de sms ontvangt, kan u volop genieten van al wat het netwerk van Orange te bieden heeft.

Uw unieke QR-code
Onderstaande QR-code is uniek, veilig en gepersonaliseerd. De code werd speciaal voor u gecreëerd. Scan enkel deze code en niet die van iemand anders. Zorg er ook voor dat anderen uw code niet scannen.
Bedankt voor de behulpzame reacties!

selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Hmm. Ik heb alleen hands-on ervaring met Proximus, en die QR code op zo'n kartonnen kaartje of in de PDF of e-mail van Proximus blijft werken. Als die e-sim al op een toestel geactiveerd is, dan kan je die niet op een 2de toestel activeren. Als je de e-sim van het eerste toestel verwijdert, dan kan je onmiddellijk daarna diezelfde QR code gebruiken om diezelfde e-sim op het 2de toestel in te stellen. Ik vind nergens informatie over welk systeem Orange/Mobistar dan gebruikt waar ze "tijdelijke" of "one-time" QR codes zouden gebruiken.

En inderdaad ja, dat lijkt me toch een pretty standaard werkwijze dat aanpassingen/wijzigingen van abonnementen binnen een werkgeverscontext niet door de eindgebruiker zelf mogen aangevraagd worden bij de provider 😀
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Kristof Mertens
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

selder schreef: 24 dec 2024, 08:18 Hmm. Ik heb alleen hands-on ervaring met Proximus, en die QR code op zo'n kartonnen kaartje of in de PDF of e-mail van Proximus blijft werken. Als die e-sim al op een toestel geactiveerd is, dan kan je die niet op een 2de toestel activeren. Als je de e-sim van het eerste toestel verwijdert, dan kan je onmiddellijk daarna diezelfde QR code gebruiken om diezelfde e-sim op het 2de toestel in te stellen. Ik vind nergens informatie over welk systeem Orange/Mobistar dan gebruikt waar ze "tijdelijke" of "one-time" QR codes zouden gebruiken.

En inderdaad ja, dat lijkt me toch een pretty standaard werkwijze dat aanpassingen/wijzigingen van abonnementen binnen een werkgeverscontext niet door de eindgebruiker zelf mogen aangevraagd worden bij de provider 😀
Mij hebben ze in de Orange shop verteld dat hun QR codes maar éénmalig te gebruiken zijn. Ik heb in elk geval steeds een nieuwe QR code moeten vragen. De code die in gebruik is ontvang je via mail en ontvang je ook steeds op papier welke ik dan bewaar. De code van het oude toestel wissen en invoeren op het nieuwe toestel werkt hier niet.

Een systeem wat Proximus heeft zoals hierboven vermeld zou al meer werkbaar zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”