Pagina 1 van 2

Klantendienst DIGI

Geplaatst: 19 dec 2024, 13:07
door telemans
Men eerst contact per telefoon naar de klantendienst is verbluffend
Zeer snel antwoord , Vriendelijk ,geholpen
Wat een plus punt !!!!

Re: Klandienst DIGI

Geplaatst: 19 dec 2024, 13:30
door boulder
Ja, heb ook zeer positieve ervaringen met hun telefonische klantendienst.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 19 dec 2024, 16:19
door metoyou
Had ook al eens telefonisch contact, de mevrouw (Audrey) was heel vriendelijk en vooral ook eerlijk als ze geen antwoord had op mijn vraag.
Dat waardeer ik heel veel dat ze het ook durven zeggen als ze het niet weten, in plaats van foute informatie te geven.



Een reactie via mail daarentegen vond ik wat aan de korte kant.
Maar het positieve gevoel over hun telefonische klantendienst overheerst toch.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 19 dec 2024, 19:32
door drive_a_legend
Same here! Ik moest vandaag twee keer de klantendienst bellen - leek me dezelfde dame. Moest even in de wacht zodat ze met collega/supervisor kon overleggen. Dan snel en goed geholpen.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 19 dec 2024, 23:29
door anonyme
Helaas typische voor klantendiensten die nog niet "geoptimaliseerd zijn": die geven correcte/goede antwoorden omdat medewerker er zelf het beste van wil maken.

Eens dit een "grote" klantendienst worden er regeltjes gemaakt rond tijd per klant/zoveel oproepen per dag af te handelen/zoveel % upselling doen per gesprek enzoverder. En dan krijg je natuurlijk niet de kwaliteit die je vandaag ervaren hebt.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 09:16
door on4bam
Dat is wel kort door de bocht. Er zijn nog helpdesks die tijd maken voor klanten met problemen. Zelfs bij notoire flowchart volgende helpdesks kan je een medewerker treffen die de tijd neemt en het probleem op lost i.p.v. je met een kluitje in het riet te sturen binnen de xx seconden.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 09:40
door TOA
Gisteren direct aan de lijn gekomen met de klantendienst, ongezien als je de toestanden bij Hey gewoon bent :-)

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 11:56
door johan.devos
Vandaan naar de klantendienst gebeld en toch een dikke 10 min. in de wachtrij gezeten.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 12:57
door koenraaddeconinck
Nieuwe borstels vegen altijd goed maar bon ... Goed begonnen is half gewonnen. Dit is zeker al een punt waar ze zonder moeite kunnen scoren in vlg. met PX en TN.
Hopelijk komen er zo nog veel spelers bij op korte termijn.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 13:18
door nvdeynde
Ook heel tevreden over de klantendienst. Heel vriendelijk, eigenlijk ongezien in telecomlandschap.

Langs de andere kant kan je niet om de realiteit dat Digi na 7 dagen mijn Simkaart nog steeds niet geleverd heeft.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 13:48
door boulder
nvdeynde schreef: 20 dec 2024, 13:18 Ook heel tevreden over de klantendienst. Heel vriendelijk, eigenlijk ongezien in telecomlandschap.

Langs de andere kant kan je niet om de realiteit dat Digi na 7 dagen mijn Simkaart nog steeds niet geleverd heeft.
Het kan ook zijn dat er in de post iets misgegaan is, natuurlijk.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 14:57
door ozfunghi
Ik ben net telefonisch geholpen geweest. Heb een half uur op de kop (letterlijk 30 minuten) moeten naar een wachtdeuntje luisteren alvorens er iemand aan de lijn kwam. Gezien ze op hun whatsapp na 7 dagen nog steeds niet gereageerd hebben, moest ik wel telefonisch contact opnemen.

Ik werd wel vriendelijk geholpen.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 20 dec 2024, 16:51
door FrankyBru
Ik had 5 sims besteld en ontvangen, met nummeroverdracht van Base. Er was echter geen enkele indicatie welke sim welk Base nummer overnam.
Gebeld en werd na 5 minuutjes wachten geholpen door een vriendelijke en rustige heer. Gesprek duurde uiteindelijk een 20-tal minuten (sorry ;) want 2 van de nummers waren blijkbaar niet goed bij Base ingegeven door hen, dus dat deed hij even live terwijl ik wachtte.

Dus best wel tevreden

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 24 dec 2024, 16:55
door Perkele
Hier wat minder goede ervaring.

Na exact 30 minuten kreeg ik een ééntalige Franstalige aan de lijn, die me zou doorverbinden, maar in plaats daarvan gewoon ophing.
Dus moeten terugbellen, weer 20 minuten moeten wachten, om dan wel geholpen te worden door een Nederlandstalige.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 25 dec 2024, 09:51
door verward
Ze zijn eigenaar van EDPnet dus mogelijks gaat een deel van de oproepen naar de EDPnet klantendienst?

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 27 dec 2024, 12:37
door KKS
volgens het bipt:
De klantendienst van uw operator is wettelijk verplicht om uw oproep binnen 2,5 minuten te behandelen. Als die tijd verstreken is, moet uw operator u terugbellen voor het einde van de volgende werkdag.
https://www.bipt.be/consumenten/klachten

2,5 minuten .... :roll:

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 27 dec 2024, 12:38
door Zorba
Gisteren om 21u30 toch een 15 minuten in wacht gestaan, maar dan uitstekend geholpen met het versturen van een nieuwe SIM kaart (eerste SIM kaart is nooit aangekomen, zie algemeen DIGI-topic).
Nu hopen dat deze wel toekomt.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 27 dec 2024, 12:45
door TheCeet
Velen vergeten ook dat het vakantieperiode is en dat dit bij alle providers waarschijnlijk impact heeft op hun werking.
Hopelijk binnen paar weken dat alles vlotter ga verlopen

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 27 dec 2024, 14:18
door philippe_d
verward schreef: 25 dec 2024, 09:51 "Ze" zijn eigenaar van EDPnet dus mogelijks gaat een deel van de oproepen naar de EDPnet klantendienst?
Misschien beetje kort door de bocht.
  • DIGI Belgium is een samenwerking tussen DIGI Roemenië en Citymesh
  • Citymesch is eigenaar van EDPnet
"Ze" (als je hiermee DIGI Belgium bedoelt) zijn dus geen eigenaar van EDPNet.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 27 dec 2024, 19:36
door Petrikske
Kreeg daarnet telefoon (ik vermoed van iemand van de klantendienst) met de vraag of alles in orde was omdat mijn aanvraag al een tijdje open staat.
Kreeg ik gelijk de vraag of ik de SIM had aangekregen, dat is niet het geval dus ze gaan hem daarom opnieuw opsturen.
Beetje vervelend maar ik panikeer niet omdat tijdens de kerstdagen gans het online bestel en leveringsgebeuren zo'n beetje in het 300 loopt.
Moet ik m'n Orange prepay nog een keertje herladen dan zal ik daar niet armer door worden.

Was trouwens een hele vriendelijke persoon aan de telefoon en ik heb hem daarom ook bedankt om mij telefonisch te contacteren.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 28 dec 2024, 19:54
door tielemans.jorim
Ter info, net even DIGI-helpdesk gebeld. Gesprek begonnen om 17:38 (op een zaterdagavond dus) en heeft in totaal 2h 5m 39s geduurd.
Hiervan heb ik nog geen 5 minuten met iemand gesproken dus 2+ uur wachten (met een redelijk gekmakend deuntje).
De persoon had er zo te horen ook al een lange dag opzitten, totaal andere ervaring in vergelijking met het gesprek dat ik vorige week had.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 28 dec 2024, 20:20
door Zorba
Ze spreken in de wachtmuziek ook over digi-belgië.be, maar die link werkt niet. Het moet digi-belgium.be/nl/ zijn

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 02 jan 2025, 10:23
door verward
philippe_d schreef: 27 dec 2024, 14:18
verward schreef: 25 dec 2024, 09:51 "Ze" zijn eigenaar van EDPnet dus mogelijks gaat een deel van de oproepen naar de EDPnet klantendienst?
Misschien beetje kort door de bocht.
  • DIGI Belgium is een samenwerking tussen DIGI Roemenië en Citymesh
  • Citymesch is eigenaar van EDPnet
"Ze" (als je hiermee DIGI Belgium bedoelt) zijn dus geen eigenaar van EDPNet.
Nog steeds mogelijk, en efficiënt. Ik zal het ze zelf eens vragen als ik ooit met hen aan de lijn hang ;)

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 03 jan 2025, 17:11
door Tom1977
Vandaag om 13u57 gebeld naar de 0800 nummer van digi ivm een technisch probleem met het verzenden van sms'en. Na 3u wachtmuziek en niemand aan de lijn te krijgen werd de verbinding ineens verbroken.
Ook op mijn mail van enkele weken geleden heb ik nog steeds geen antwoord gekregen, als dit de klantenservice is die digi wil geven, vrees ik dat ze terug veel klanten gaan kwijtspelen.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 03 jan 2025, 17:34
door Petrikske
Ik ben ook al weken aan het wachten op een sim die nooit komt en opnieuw werd verstuurd en opnieuw nooit ter bestemming komt..
Ga het nog even aanzien maar Hey komt elke dag een stapje dichterbij op deze manier.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 03 jan 2025, 17:54
door Data technicus
Tom1977 schreef:Vandaag om 13u57 gebeld naar de 0800 nummer van digi ivm een technisch probleem met het verzenden van sms'en. Na 3u wachtmuziek en niemand aan de lijn te krijgen werd de verbinding ineens verbroken.
Ook op mijn mail van enkele weken geleden heb ik nog steeds geen antwoord gekregen, als dit de klantenservice is die digi wil geven, vrees ik dat ze terug veel klanten gaan kwijtspelen.
Op de Facebook pagina zijn ook al veel mensen die niet content zijn.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 04 jan 2025, 06:09
door ym2003
Ik had een nieuw nummer aangevraagd om Digi te proberen. Ik heb gisterenavond naar de klantendienst gebeld om mijn oude nummer alsnog over te zetten en om een tweede simkaart aan te vragen.

Een kleine 20 minuten in de wacht tot er iemand opneemt, ok.

Ik vraag om mijn nummer over te zetten naar mijn Digi simkaart die reeds actief is, terug 15 minuten in de wacht. Ik wist niet dat dit zo'n moeilijke vraag was? Maar, ok.

Ik vraag om een tweede simkaart, ook met nummerbehoud. Ze zetten me nog eens 15 minuten in wacht. Dit kan toch niet normaal zijn? Een simkaart bij vragen lijkt me toch een standaardoperatie? Als ze voor elk simpel ding, een kwartier nodig hebben verbaast het me niet dat het te druk is bij de customer service!

Uiteindelijk een lange wandeling met de hond gemaakt en terwijl 45 minuten aan de lijn gehangen. Dus toch niet echt verloren tijd, maar ik was het muziekje wel kotsbeu.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 04 jan 2025, 07:43
door rmag
ym2003 schreef: 04 jan 2025, 06:09 Ik vraag om mijn nummer over te zetten naar mijn Digi simkaart die reeds actief is,
Was dat mogelijk en werd de nummer portatie daarna onmiddellijk gestart ?
Laat je ervaring met de nummer portatie nog even weten.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 04 jan 2025, 10:03
door ym2003
Ik heb vrij laat 's avonds gebeld. Hij zij dat de nummeroverdracht maandag zou gebeuren.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 07 jan 2025, 21:54
door ym2003
ym2003 schreef: 04 jan 2025, 06:09 Ik had een nieuw nummer aangevraagd om Digi te proberen. Ik heb gisterenavond naar de klantendienst gebeld om mijn oude nummer alsnog over te zetten en om een tweede simkaart aan te vragen.
rmag schreef: 04 jan 2025, 07:43 Was dat mogelijk en werd de nummer portatie daarna onmiddellijk gestart ?
Dat was geen probleem, maar werd blijkbaar toch niet onmiddelijk gestart. Ik moest zelf nog naar het activatienummer bellen met mijn oude simkaart. Dat heb ik vandaag gedaan, en ik zie in mijn klantenzone van Base dat het nummer "wordt afgekoppeld". Ik vermoed dat de nummeroverdracht morgen compleet is.
ym2003 schreef: 04 jan 2025, 06:09 Ik vraag om een tweede simkaart, ook met nummerbehoud.
De tweede simkaart is vandaag aangekomen en nummeroverdracht vanaf Jim Mobile was na enkele minuten al compleet.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 07 jan 2025, 22:11
door woutervh
Vandaag samengeteld +8u in de wacht gestaan. Niemand aan de lijn gekregen. Probleem is nochtans simpel op te lossen. Het simkaartje heeft een kleine 2 werken goed gewerkt, maar nu wordt het door verschillende toestellen niet meer gedetecteerd (=stuk/geen simkaart). Ik moet ze dus gewoon vragen een nieuw sim kaartje op te sturen. Nummerportatie is zelfs niet nodig. Maarja...

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 08 jan 2025, 09:47
door ym2003
Wow, ik had gisteren na minder als 20 minuten iemand aan de lijn. Ligt mischien aan het uur waarop je belt. Ik heb gebeld om 17:45.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 08 jan 2025, 09:50
door woutervh
Ik heb gebeld van 10u tot letterlijk 20u...
Maar het is ook dat je totaal geen feedback hebt van of je wel juist zit, of je in een wachtrij zit, hoeveel wachtenden er zijn, of je effectief opschuift in de queue, ... Voor hetzelfde geld zat ik in het "verkeerde" menu in een deadlock of zo. Of misschien is het beter van in te haken en terug te bellen ipv te wachten...
Voor wat had jij gebeld en welke menu's genomen? Anders probeer ik eens dezelfde weg

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 08 jan 2025, 10:38
door ym2003
Ik had de foute nummer doorgegeven als klanten nummer de eerste keer, dus ik moest even bellen om de juiste nummer doorgegeven. Ik heb gekozen voor de optie "vragen rond het overdragen van nummers"

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 08 jan 2025, 10:48
door ben144
woutervh schreef: 08 jan 2025, 09:50 Ik heb gebeld van 10u tot letterlijk 20u...
Amaai, jij hebt geduld :-D

Ze konden beter een systeem maken dat je ergens in een form je telefoonnummer opgeeft en dat ze je terugbellen. Bij amazon heb ik zoiets al 2x gebruikt en dat werkt perfect.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 08 jan 2025, 11:11
door woutervh
ym2003 schreef: 08 jan 2025, 10:38 Ik heb gekozen voor de optie "vragen rond het overdragen van nummers"
Zelfde weg gevolgd en inderdaad binnen 15minuten binnen. Ze zitten waarschijnlijk met een zwart gat in hun systeem waar ik gisteren 10uur ingezeten heb :angel:
Nu, hele vriendelijke juffrouw aan de andere kant en heel vlot geholpen. Ik heb dan ook niets van ongenoegen laten blijken. Ze doen ook hun best en denk dat ze al genoeg op hun kop krijgen :beerchug:
ben144 schreef: 08 jan 2025, 10:48 Amaai, jij hebt geduld
Thoja, nummer draaien en telefoon op speaker. 't Is wat anders dan een radio op de achtergrond maar nu ook niet dat ik 10uur "gewacht" heb ;-)

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 11 jan 2025, 18:48
door KKS
Zaterdag 11 januari 18:40
Ik was onmiddellijk binnen nadat ik mijn keuze had gemaakt in het keuzemenu, ik heb geen seconde wachtmuziek of wachtstem gehoord.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 22 jan 2025, 11:04
door R2D2
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/22 ... ombudsman/

60 klachten... Lijkt me nogal mee te vallen.

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 22 jan 2025, 11:28
door woutervh
Daar kan luisteraar Miranda Ramaekers over meespreken. Zij werd tijdens een van de eerste dagen meteen klant van Digi, maar kan tot op vandaag nog steeds niet gebeld of ge-sms't worden. "Ik heb de nieuwe simkaart een maand geleden geactiveerd, maar sindsdien kan ik niet meer gebeld worden. Ook sms'jes kan ik niet ontvangen. Zelf bellen of een bericht sturen lukt wel, maar mensen kunnen mij dus niet bereiken."

Dat Miranda hartpatiënt is, maakt haar probleem er nog lastiger op. "Ik sta 's nachts onder observatie via een hartmonitor, maar die diensten kunnen me dus ook niet bereiken mocht er een probleem zijn."
Dat begrijp ik dus echt niet. Als het letterlijk van levensbelang is ga je toch niet op de kleintjes letten? En als je het wel doet, kies je toch voor iets dat zichzelf al heeft bewezen? En als dan nog blijkt dat het na enkele dagen niet in orde komt, keer je toch vlug op uw stappen terug?

Re: Klantendienst DIGI

Geplaatst: 22 jan 2025, 12:05
door Dizzy
Misschien heeft ze niet de luxe om niet op de kleintjes te letten en zoekt ze gewoon een manier om iets te besparen met haar ziekte die waarschijnlijk al een grote kostenpost is.