Hulplijn inschakelen?
De beelden komende van ginder doen andere zaken vermoeden, als ik zie hoe ze met vrouwen omgaan.heist_175 schreef: 06 dec 2024, 10:05 Voorlopig lijken de "rebellen" veel werk te maken van het verzekeren dat meer religies aanvaard zijn.
Dus niet Afghanistan-achtig, waarbij verschillende moslimfacties elkaar uitmoorden, omdat ze een andere lezing van koran hebben.
Je moet daar heel erg mee opletten.heist_175 schreef: 06 dec 2024, 10:05 Voorlopig lijken de "rebellen" veel werk te maken van het verzekeren dat meer religies aanvaard zijn.
Dus niet Afghanistan-achtig, waarbij verschillende moslimfacties elkaar uitmoorden, omdat ze een andere lezing van koran hebben.
Klopt, zoals ik eerder zei: de keuze tussen de pest en de cholera.on4bam schreef: 08 dec 2024, 13:24 Benieuwd welke weg het daar zal op gaan. Echte democratie is in de regio onbestaande en de meeste landen hebben er leiders die naar een dictatuur neigen of er een zijn.
Benieuwd of de verschillende groepen er genoeg gaan overeen komen om een stabiel bestuur samen te stellen en hoe lang het dan stabiel blijft zonder opnieuw tegenstanders met harde hand op te sluiten.
Dat heeft voor- en nadelen.on4bam schreef: 08 dec 2024, 13:24 Pluspuntje, de russen zijn met de staart tussen de benen gevlucht met achterlating van nogal wat materiaal.
In totaal zouden er zo'n 100.000 mensen in de gevangenissen zitten.boulder schreef: 08 dec 2024, 11:56Ik wens het de Syriërs toe dat ze eens in een echte democratie leven, nu Assad weg is, maar ik geloof er niet in.
Ik vermoed dat eenmaal de grote strijd gestreden het heel snel mis zal gaan, al dat verschillende extreme gedachtegoed is gedoemd om te ontaarden in wreedheden.on4bam schreef: 08 dec 2024, 13:24Benieuwd of de verschillende groepen er genoeg gaan overeen komen om een stabiel bestuur samen te stellen en hoe lang het dan stabiel blijft zonder opnieuw tegenstanders met harde hand op te sluiten.
Goed zo, dat kan in ieder geval niet meer gebruikt worden in onze achtertuin.on4bam schreef: 08 dec 2024, 13:24Pluspuntje, de russen zijn met de staart tussen de benen gevlucht met achterlating van nogal wat materiaal.
De Russen zouden het overtal in artillerie aan het verliezen zijn en laat dat nu een heel veeg teken zijn.
Ongetwijfeld veel onschuldigen, maar in het middagnieuws (VTM) hoorde ik een van die rebellenleiders zeggen dat alle gevangenen vrijgelaten zijn.Petrikske schreef: 08 dec 2024, 17:39 Ragheed Ahmed Al-Tatari die op z'n 27e gearresteerd werd voor de weigering om Hama te bombarderen in de jaren 80 is nu vrijgelaten.
Hoeveel mensen zouden er net als hij al die jaren onschuldig opgesloten te zijn geweest?
Ja, veel mensen zijn daar naïef in, denken dat als de dictator weg is, je dan automatisch een democratie hebt.Petrikske schreef: 08 dec 2024, 17:39 Ik vermoed dat eenmaal de grote strijd gestreden het heel snel mis zal gaan, al dat verschillende extreme gedachtegoed is gedoemd om te ontaarden in wreedheden.
Laat ons hopen, het zou leuk zijn als de balans in het voordeel van Oekraïne kan keren.Petrikske schreef: 08 dec 2024, 17:39De Russen zouden het overtal in artillerie aan het verliezen zijn en laat dat nu een heel veeg teken zijn.
Zo is er een tijd geweest dat voor elke granaat door Oekraïne afgevuurd door de Russen kon beantwoord worden met 7 granaten.
Ondertussen zou het al meer 1 op 1 zijn.
Heel wat hoge commandanten van IS zater ook in de gevangenis, die zijn nu ook op vrije voeten dus.boulder schreef: 08 dec 2024, 17:52Ongetwijfeld veel onschuldigen, maar in het middagnieuws (VTM) hoorde ik een van die rebellenleiders zeggen dat alle gevangenen vrijgelaten zijn.
Veel kans op een wedropstandig van een IS achtige cloon ..... en dan zijn we weer vertrokken , de wapenhandelaren/ wapenfabrikantenlobby ziet de toekomst ws. gunstig bestendigdPetrikske schreef: 08 dec 2024, 19:18 Heel wat hoge commandanten van IS zater ook in de gevangenis, die zijn nu ook op vrije voeten dus.
Hopen dat die mensen zich gaan focussen op hun moestuintje lijkt me ijdele hoop, wanneer er zoveel mogelijkheden zijn om het beest uit te hangen.
Likken en oogjes druppelen van Lafhond en Pestkop.technieker schreef: 08 dec 2024, 19:43Allé, dien lange lelijkaard is nu poetin aan het gatlikken in Moskou. Dus geen crash van dat vliegtuig.
Ik heb nog een goei adresje in Anderlecht maar euh.. "wa schuift da"?Matt555 schreef: 08 dec 2024, 20:05integendeel nu komen w.s. all diegenen naar hier van de Assad volgelingen voor asiel..... en zo vullen we Belgikistan / OCMW nog maar wat meer
Enerzijds aangeven dat de situatie in Syrie er wsl op achteruit zal gaan en anderzijds wel zeggen dat de Syrische vluchtelingen hier nu maar beter mogen ophoepelen....Matt555 schreef: 08 dec 2024, 20:05 Veel kans op een wedropstandig van een IS achtige cloon ..... en dan zijn we weer vertrokken , de wapenhandelaren/ wapenfabrikantenlobby ziet de toekomst ws. gunstig bestendigd
PS : zouden al de Syrische en syria geclaimde vluchtelingen nu terug naar hun bevrijd land gaan ?..... zou theoretisch normaal zijn...., maar denk het niet , integendeel nu komen w.s. all diegenen naar hier van de Assad volgelingen voor asiel
..... en zo vullen we Belgikistan / OCMW nog maar wat meer
![]()
Wel ik zal het maar aan mij laten liggen...bvhaute schreef: 09 dec 2024, 00:47
Enerzijds aangeven dat de situatie in Syrie er wsl op achteruit zal gaan en anderzijds wel zeggen dat de Syrische vluchtelingen hier nu maar beter mogen ophoepelen....
Ben ik nu dom dat ik het niet begrijp of ligt het mss aan jou?
Terugkeer uit de buurlanden zou nu al zijn begonnen.bvhaute schreef: 09 dec 2024, 00:47Enerzijds aangeven dat de situatie in Syrie er wsl op achteruit zal gaan en anderzijds wel zeggen dat de Syrische vluchtelingen hier nu maar beter mogen ophoepelen....
Ben ik nu dom dat ik het niet begrijp of ligt het mss aan jou?
In Turkije hebben die 3 miljoen vluchtelingen voor veel ongenoegen gezorgd bij de bevolking.Petrikske schreef: 09 dec 2024, 08:23 Waarom die mensen toch bereid zijn om naar huis te gaan?
Familiewaarden en de grond waar ze zijn geboren is voor de mensen van grote waarde, ook al zijn hun huizen misschien vernield.
Er staan al lange wachtrijen Syriers te wachten aan de Turkse grens, die mensen willen na al die jaren terug naar huis.
Ik hoop dat je deze keer mis bent maar ik vrees er ook wel voor.boulder schreef: 09 dec 2024, 11:12Ik hoop dat ik mis ben, maar heel vaak heb ik het bij het rechte eind.
hehe..on4bam schreef: 09 dec 2024, 18:52 Waarom zou hij dat nodig hebben? Als je met +90% van de stemmen verkozen wordt ben je toch populair genoeg om je geen zorgen te hoeven maken?
Straf hé.. "Damascus in 3 dagen.."on4bam schreef: 09 dec 2024, 19:55Het moet frustrerend zijn voor putin dat anderen er blijkbaar wel in slagen om op 3 dagen met een speciale militaire operatie tot in de hoofdstad te geraken.![]()
Aan de Turkse grensovergangen is het een drukte van jewelste.on4bam schreef: 09 dec 2024, 19:55Syriërs die bijna klaar staan om terug naar hun land te gaan wachten beter nog wat af, zeker als ze in hun nieuwe land al een leven opgebouwd hebben.
Mja, het was dan ook maar een retorische vraag hoor want ik versta het wel degelijk heel goed:Matt555 schreef: 09 dec 2024, 01:36 Wel ik zal het maar aan mij laten liggen..., dat is voor een niet verstaander gemakkelijker .....
Verschil van hersenfrequentie w.s.![]()
Hoeveel miljoen staan er nog op zijn hoofd? 10?bvhaute schreef: 09 dec 2024, 23:20Voorlopig Abu Mohammed al-Jolani misschien het voordeel van de twijfel gunnen, al heb ik geen "high hopes" gezien zijn voorhistorie en ook gezien de bonte mengelmoes van de rebellerende groepen.