Proximus is denk ik de eerste die nu al zijn prijsverhoging bekendmaakt.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241104_92881869
Prijsverhoging vanaf januari
- Data technicus
- Elite Poster
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 110 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik ga er vanuit dat men toch wat marktonderzoek doet alvorens men de prijzen verhoogt. Dit toont toch ergens aan dat de Belg steeds bereid is om meer en meer te betalen voor hun telecom?
Blijkbaar maakt men zich totaal geen zorgen over DIGI?
je kan wel zeggen, dat ze het met hun lowcost providers kunnen opvangen, maar het lijkt me toch dat je net zoveel mogelijk mensen bij je high-profit ISP wil houden?
Blijkbaar maakt men zich totaal geen zorgen over DIGI?
je kan wel zeggen, dat ze het met hun lowcost providers kunnen opvangen, maar het lijkt me toch dat je net zoveel mogelijk mensen bij je high-profit ISP wil houden?
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Zat eraan te komen en om wie moeten ze zich druk maken.
TN verloor opnieuw veel klanten en als je wat rond hoort kennen de mensen alleen TN en PX
Zelfs bij de jongere generatie hoor je vaak ja maar TN of PX hadden we vroeger ook en dat werkt goed”
Orange, EDPnet, mobile vikings, scarlet, nieuwe digi en dan de fastfiber enz meesten kijken raar op als je die namen vernoemt
Kijken en vergelijken doen velen te weinig
TN verloor opnieuw veel klanten en als je wat rond hoort kennen de mensen alleen TN en PX
Zelfs bij de jongere generatie hoor je vaak ja maar TN of PX hadden we vroeger ook en dat werkt goed”

Orange, EDPnet, mobile vikings, scarlet, nieuwe digi en dan de fastfiber enz meesten kijken raar op als je die namen vernoemt
Kijken en vergelijken doen velen te weinig
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 2239
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Zolang er goedkopere alternatieven zijn doen ze maar op. Vraag mij af waarom ze de prijzen niet gewoon verdubbelen, zeker de helft van de klanten gaat dan nog steeds te lui zijn om te veranderen 

- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Als je de mensen echt kwaad maakt, is de kans dat ze weggaan groter.
Cfr wat Telenet gedaan heeft met hun "support platform": het werkte sowieso al niet echt goed, maar die overstap heeft echt alles in de soep doen draaien, waarmee ze zoveel mensen zo boos gemaakt hebben, dat die boze klanten nog steeds aan het opzeggen zijn. Los van de prijspolitiek.
Dus je moet de prijs net genoeg verhogen dat klanten niet boos worden.
Cfr wat Telenet gedaan heeft met hun "support platform": het werkte sowieso al niet echt goed, maar die overstap heeft echt alles in de soep doen draaien, waarmee ze zoveel mensen zo boos gemaakt hebben, dat die boze klanten nog steeds aan het opzeggen zijn. Los van de prijspolitiek.
Dus je moet de prijs net genoeg verhogen dat klanten niet boos worden.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Waarom zouden ze bang moeten zijn van digi?
Het overgrote deel van de klanten wilt "gewoon TV en internet".
Dat splitsen is blijkbaar ongeveer even moeilijk als iemand naar de maan brengen.
Het overgrote deel van de klanten wilt "gewoon TV en internet".
Dat splitsen is blijkbaar ongeveer even moeilijk als iemand naar de maan brengen.

- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 952
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
Tesla maakt geen reclame. En wie heeft er nog niets gehoord van Tesla?
Een goed product verkoopt zichzelf
Duopolie in BE zal blijven heersen. Enkel een nieuwere generatie en mond aan mond ervaringen/reclame van andere goedkopere providers op het netwerk van de grote kan verandering brengen imo.
Ik kan me nog een grote woede herinneren rond 2012-2013 periode.heist_175 schreef: 04 nov 2024, 14:57 Als je de mensen echt kwaad maakt, is de kans dat ze weggaan groter.
Cfr wat Telenet gedaan heeft met hun "support platform": het werkte sowieso al niet echt goed, maar die overstap heeft echt alles in de soep doen draaien, waarmee ze zoveel mensen zo boos gemaakt hebben, dat die boze klanten nog steeds aan het opzeggen zijn. Los van de prijspolitiek.
Dus je moet de prijs net genoeg verhogen dat klanten niet boos worden.
Toen Facebook enorm populair was en de pagina’s/groepen in opmars waren.
Toen hebben ze hoop bagger over hun gekregen digitaal.
Maar dat is de vlaming nu eenmaal al vele jaren, klagen online, maar in praktijk niets ondernemen. Met als reden: “veranderen is altijd zo een gedoe”.
Die mentaliteit krijg je er nie uit.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 105 keer
Veel emoties, onzekerheden etc. Net voor de COVID crisis Telenet buitengegooid na de zoveelste sessie slecht internet en ook geen zin meer om de modem weer om te wisselen of een technieker te laten komen. Best thing I ever did
maar nam wel tijd want mentaal was het hier van oei oei oei… dat nieuwe gaat toch blijven werken zeker etc. Echt niet te onderschatten.
Mensen zouden inderdaad beter vergelijken om zo het voor hen beste product voor de beste prijs te kunnen hebben, maar veranderen blijft heel moeilijk.

Mensen zouden inderdaad beter vergelijken om zo het voor hen beste product voor de beste prijs te kunnen hebben, maar veranderen blijft heel moeilijk.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 sep 2018, 15:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Je kunt het product van Tesla wel helemaal niet vergelijken met gewoon ´internet & tv´ of gewoon internet. Tesla heeft ervoor gezorgd dat elektrisch rijden mogelijk werd voor de massa. Dat was een nieuw, innovatief product dat ze op de brede consumentenmarkt hebben gebracht. Nog (bijna) niemand had dat, een internetverbinding heeft iedereen. Enige wat je daar misschien aan kunt innoveren is een product als Tadaam introduceren met hoge snelheid, lage ping, geen datalimiet en bijvoorbeeld flexibiliteit om over heel de EU te gebruiken.
TheCeet schreef: 04 nov 2024, 21:30Tesla maakt geen reclame. En wie heeft er nog niets gehoord van Tesla?
Een goed product verkoopt zichzelf
Duopolie in BE zal blijven heersen. Enkel een nieuwere generatie en mond aan mond ervaringen/reclame van andere goedkopere providers op het netwerk van de grote kan verandering brengen imo.
Ik kan me nog een grote woede herinneren rond 2012-2013 periode.heist_175 schreef: 04 nov 2024, 14:57 Als je de mensen echt kwaad maakt, is de kans dat ze weggaan groter.
Cfr wat Telenet gedaan heeft met hun "support platform": het werkte sowieso al niet echt goed, maar die overstap heeft echt alles in de soep doen draaien, waarmee ze zoveel mensen zo boos gemaakt hebben, dat die boze klanten nog steeds aan het opzeggen zijn. Los van de prijspolitiek.
Dus je moet de prijs net genoeg verhogen dat klanten niet boos worden.
Toen Facebook enorm populair was en de pagina’s/groepen in opmars waren.
Toen hebben ze hoop bagger over hun gekregen digitaal.
Maar dat is de vlaming nu eenmaal al vele jaren, klagen online, maar in praktijk niets ondernemen. Met als reden: “veranderen is altijd zo een gedoe”.
Die mentaliteit krijg je er nie uit.
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 05 sep 2024, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 8 keer
Ja, maar als je voetbal kijkt; telenet en proximus hebben de Champions League. Je kan niet anders dan 1 van die nemen.