Prijsverhoging vanaf januari

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Proximus is denk ik de eerste die nu al zijn prijsverhoging bekendmaakt.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241104_92881869
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ga er vanuit dat men toch wat marktonderzoek doet alvorens men de prijzen verhoogt. Dit toont toch ergens aan dat de Belg steeds bereid is om meer en meer te betalen voor hun telecom?

Blijkbaar maakt men zich totaal geen zorgen over DIGI?
je kan wel zeggen, dat ze het met hun lowcost providers kunnen opvangen, maar het lijkt me toch dat je net zoveel mogelijk mensen bij je high-profit ISP wil houden?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2637
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

Zat eraan te komen en om wie moeten ze zich druk maken.

TN verloor opnieuw veel klanten en als je wat rond hoort kennen de mensen alleen TN en PX

Zelfs bij de jongere generatie hoor je vaak ja maar TN of PX hadden we vroeger ook en dat werkt goed”

Orange, EDPnet, mobile vikings, scarlet, nieuwe digi en dan de fastfiber enz meesten kijken raar op als je die namen vernoemt

Kijken en vergelijken doen velen te weinig
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Kun
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 19 aug 2024, 17:29
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Als niemand jouw merk kent dan maak je niet genoeg reclame.
ISP+TV: TN
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Zolang er goedkopere alternatieven zijn doen ze maar op. Vraag mij af waarom ze de prijzen niet gewoon verdubbelen, zeker de helft van de klanten gaat dan nog steeds te lui zijn om te veranderen :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Als je de mensen echt kwaad maakt, is de kans dat ze weggaan groter.
Cfr wat Telenet gedaan heeft met hun "support platform": het werkte sowieso al niet echt goed, maar die overstap heeft echt alles in de soep doen draaien, waarmee ze zoveel mensen zo boos gemaakt hebben, dat die boze klanten nog steeds aan het opzeggen zijn. Los van de prijspolitiek.
Dus je moet de prijs net genoeg verhogen dat klanten niet boos worden.
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Waarom zouden ze bang moeten zijn van digi?
Het overgrote deel van de klanten wilt "gewoon TV en internet".
Dat splitsen is blijkbaar ongeveer even moeilijk als iemand naar de maan brengen. :angel:
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Kun schreef: 04 nov 2024, 14:34 Als niemand jouw merk kent dan maak je niet genoeg reclame.
Tesla maakt geen reclame. En wie heeft er nog niets gehoord van Tesla?
Een goed product verkoopt zichzelf 😉
Duopolie in BE zal blijven heersen. Enkel een nieuwere generatie en mond aan mond ervaringen/reclame van andere goedkopere providers op het netwerk van de grote kan verandering brengen imo.


heist_175 schreef: 04 nov 2024, 14:57 Als je de mensen echt kwaad maakt, is de kans dat ze weggaan groter.
Cfr wat Telenet gedaan heeft met hun "support platform": het werkte sowieso al niet echt goed, maar die overstap heeft echt alles in de soep doen draaien, waarmee ze zoveel mensen zo boos gemaakt hebben, dat die boze klanten nog steeds aan het opzeggen zijn. Los van de prijspolitiek.
Dus je moet de prijs net genoeg verhogen dat klanten niet boos worden.
Ik kan me nog een grote woede herinneren rond 2012-2013 periode.
Toen Facebook enorm populair was en de pagina’s/groepen in opmars waren.
Toen hebben ze hoop bagger over hun gekregen digitaal.
Maar dat is de vlaming nu eenmaal al vele jaren, klagen online, maar in praktijk niets ondernemen. Met als reden: “veranderen is altijd zo een gedoe”.
Die mentaliteit krijg je er nie uit.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer

Veel emoties, onzekerheden etc. Net voor de COVID crisis Telenet buitengegooid na de zoveelste sessie slecht internet en ook geen zin meer om de modem weer om te wisselen of een technieker te laten komen. Best thing I ever did ;-) maar nam wel tijd want mentaal was het hier van oei oei oei… dat nieuwe gaat toch blijven werken zeker etc. Echt niet te onderschatten.
Mensen zouden inderdaad beter vergelijken om zo het voor hen beste product voor de beste prijs te kunnen hebben, maar veranderen blijft heel moeilijk.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
ebedek
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 15:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Je kunt het product van Tesla wel helemaal niet vergelijken met gewoon ´internet & tv´ of gewoon internet. Tesla heeft ervoor gezorgd dat elektrisch rijden mogelijk werd voor de massa. Dat was een nieuw, innovatief product dat ze op de brede consumentenmarkt hebben gebracht. Nog (bijna) niemand had dat, een internetverbinding heeft iedereen. Enige wat je daar misschien aan kunt innoveren is een product als Tadaam introduceren met hoge snelheid, lage ping, geen datalimiet en bijvoorbeeld flexibiliteit om over heel de EU te gebruiken.
TheCeet schreef: 04 nov 2024, 21:30
Kun schreef: 04 nov 2024, 14:34 Als niemand jouw merk kent dan maak je niet genoeg reclame.
Tesla maakt geen reclame. En wie heeft er nog niets gehoord van Tesla?
Een goed product verkoopt zichzelf 😉
Duopolie in BE zal blijven heersen. Enkel een nieuwere generatie en mond aan mond ervaringen/reclame van andere goedkopere providers op het netwerk van de grote kan verandering brengen imo.


heist_175 schreef: 04 nov 2024, 14:57 Als je de mensen echt kwaad maakt, is de kans dat ze weggaan groter.
Cfr wat Telenet gedaan heeft met hun "support platform": het werkte sowieso al niet echt goed, maar die overstap heeft echt alles in de soep doen draaien, waarmee ze zoveel mensen zo boos gemaakt hebben, dat die boze klanten nog steeds aan het opzeggen zijn. Los van de prijspolitiek.
Dus je moet de prijs net genoeg verhogen dat klanten niet boos worden.
Ik kan me nog een grote woede herinneren rond 2012-2013 periode.
Toen Facebook enorm populair was en de pagina’s/groepen in opmars waren.
Toen hebben ze hoop bagger over hun gekregen digitaal.
Maar dat is de vlaming nu eenmaal al vele jaren, klagen online, maar in praktijk niets ondernemen. Met als reden: “veranderen is altijd zo een gedoe”.
Die mentaliteit krijg je er nie uit.
Paddestoel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 sep 2024, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 8 keer

Ja, maar als je voetbal kijkt; telenet en proximus hebben de Champions League. Je kan niet anders dan 1 van die nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”