Pagina 1 van 1

Portforwarding

Geplaatst: 27 sep 2024, 17:57
door privewolk
Een maand geleden ben ik overgeschakeld van Telenet naar Base. Sinds deze omschakeling ben ik er nog steeds niet in geslaagd om port fowarding in te stellen via de website van Base.
Als ik naar https://www.prd.base.be/nl/klantenzone/ ... uisnetwerk surf, krijg ik bijgevoegde foutmelding te zien.
Via de helpdesk van Base (telefonisch of via chat) krijg ik steeds nietszeggende antwoorden als "de collega's zijn er mee bezig".

Heeft er nog iemand last van dit probleem?

Re: Portfowarding

Geplaatst: 27 sep 2024, 20:39
door streulma
Ja bij Base gehad.
Maar nu ben ik bij moederbedrijf Telenet en daar is het ook van dat.
Met wel meer info: het is maar op bepaalde accounts, want als ik inlog met andere klantgegevens werkt het wel.
Er staat bij Telenet/Base algemeen een alarm open dat Je Thuisnetwerk niet zou werken voor sommige klanten.
Conclusie toen ik Base belde, die wouden mij niet helpen, moederbedrijf Telenet wel.

Re: Portfowarding

Geplaatst: 28 sep 2024, 06:59
door GeMa2
Hier ook dat probleem.
Ik wil de WiFi uitzetten.
Maar dat werkt niet.

Re: Portfowarding

Geplaatst: 28 sep 2024, 07:30
door raf1
Base en Telenet draaien op hetzelfde IT-platform dat vol bugs zit die al jarenlang niet worden opgelost: viewtopic.php?t=63709
De klantendienst belooft van alles maar eigenlijk houden ze jou zo lang mogelijk aan het lijntje en in realiteit komt er toch nooit een oplossing voor deze bugs.

Je kan best geen Telenet of Base in huis halen als je de gekende "Oeps er ging iets mis"-foutmelding wil vermijden.

Re: Portfowarding

Geplaatst: 28 sep 2024, 09:37
door devilkin
Niet bij iedereen zijn er problemen. Tevreden telenet klant, al meer dan 5 jaar.

Re: Portfowarding

Geplaatst: 28 sep 2024, 10:48
door Emile51
devilkin schreef: 28 sep 2024, 09:37 Niet bij iedereen zijn er problemen. Tevreden telenet klant, al meer dan 5 jaar.
Ja, maar de problemen blijven wel voortduren bij klanten die bv. hun TN modem/router (opnieuw) instellen, port forwarding toepassen of gewoon naar expert-instellingen gaan : "oeps, er is iets misgegaan".

Re: Portfowarding

Geplaatst: 28 sep 2024, 11:40
door raf1
devilkin schreef: 28 sep 2024, 09:37 Niet bij iedereen zijn er problemen. Tevreden telenet klant, al meer dan 5 jaar.
Kan je probleemloos port-forwarding instellen op je Telenet-modem?

Re: Portfowarding

Geplaatst: 28 sep 2024, 13:30
door devilkin
Niet zo heel lang (paar maand) geleden nog eens alles heringesteld, en dat werkte toch zonder problemen.

Re: Portforwarding

Geplaatst: 03 okt 2024, 14:58
door Mini-me
Blijkbaar heb ik dus last van dezelfde fout. Ik heb al een tiental keer gerefreshed, maar dit lijkt dus niet te helpen.
Mijn modem is maar deze week geinstalleerd, maar als ik zo lees, komt dit ook na een paar weken niet in orde.
Heeft er iemand van Base/Telenet een tijdsindicatie gekregen wanneer dit opgelost geraakt?
Want dit lijkt mij toch geen 'klein' bugske.

Re: Portforwarding

Geplaatst: 03 okt 2024, 17:25
door streulma
"Dit is een probleem waar sommige van onze klanten last van hebben en betreft een algemene storing / alarm."

Bij andere Telenet accounts in de familie werkt het wel, bij de mijne pas geïnstalleerd werkt het niet.

Re: Portforwarding

Geplaatst: 03 okt 2024, 17:33
door Mini-me
Thx... Zal dus niets anders opzitten dan wachten totdat de algemene storing is opgelost is zeker? :-).
Volgens de berichten in deze thread is die algemene storing al een tijdje bezig :-D

Re: Portforwarding

Geplaatst: 09 okt 2024, 08:24
door GeMa2
My Base werkt nu eindelijk. Hoera.
Wifi afgezet.

Re: Portforwarding

Geplaatst: 13 okt 2024, 21:39
door Mini-me
Inderdaad, modeminstellingen zijn nu beschikbaar...