philippe_d schreef: 03 aug 2024, 20:29
VossyGamer schreef: 03 aug 2024, 20:13
Als Telenet het compact signaal wil afsluiten moeten ze een technieker op baan sturen om een filter te installeren. En dat zie ik ze niet snel doen, zeker omdat ze in een appartement aan zee wonen, en dat lastiger is om daar de filter juist te plaatsen. (1 gedeelde coax kabel voor hele gebouw).
Appartementen aan zee zonder individueel abonnement (rijgnet) betalen meestal mee voor hun TV aansluiting via de Syndic.
In dit geval kunnen ze perfec (en legaal) naar het Compact Signaal kijken.
Maar als ze nu een TV-Box hebben, hebben ze ook een modem en Internet van Telenet, en betalen ze dan voor een individuele aansluiting?
Dat staan net om je overzichtje?
Bedankt voor de informatie i.v.m. Sydnic, dat wist ik niet. Dus eigenlijk betaalden ze al die tijd 5,27 euro per maand teveel (ze kijken toch alleen maar naar VRT naast sport, en daar is het compacte signaal perfect voor). Dit werd door een medewerker van Telenet zo opgemaakt enkele jaren terug.
Bij hun tweede verblijf staat al jaren een digibox dia via coax werkt, zonder internetverbinding in dat appartement. Ook heb ik verschillende keren gevraagd om de Play Sport optie ook te activeren op die digibox, maar dan wilden ze dat je 2x voor Play Sports betaalt. Typisch.
Hier zie je een stukje van de factuur en hoe het wordt aangerekend:
Bedankt voor de feedback!
Toegevoegd na 10 minuten 9 seconden:
Petrikske schreef: 03 aug 2024, 20:40
Ik zie dat je grootouders de beschikking hadden over de "Play Sports" uitbreiding.
Als ze echt veel behoefte hadden aan dit pakket gaan ze nu wel op hun honger blijven zitten denk je ook niet?
Als je Opa bv een echte voetballiefhebber is en het mag niet teveel kosten dan moet je geen TV in huis halen maar iets anders wat niet als legaal beschouwd word.
Maar eenieder moet in samenspraak beslissen wat en voor welke prijs.
Telenet heb ik al vele jaren geleden buiten gesmeten,
"onze klanten hebben geen behoefte aan meer dan 10gb"
Zo lang dus
De sport optie hebben ze bij Scarlet ook, en als je naar de screenshot kijk staat dit ook in het overzicht (voor minder geld dan Telenet natuurlijk). Dit is het sport pakket van Proximus, dat je ook bij Scarlet TV kan nemen. Hier zitten ook meer zenders bij, en mijn opa kijkt alleen naar DAZN zenders, wat er uiteraard bij zit. Dus dat is perfect. En ik snap wat je zegt: dat je via IPTV wel goedkoper kan kijken, maar dat is voor hun te ingewikkeld, zij willen jammer genoeg nog steeds een old school bakje (of 'kaske' voor de weirdos

).
Grappig hoe ze inderdaad recent hun ONE hebben veranderd van instap naar 10 GB na de vele prijsstijgingen, op Netweters zitten natuurlijk die fanboys dat met hun leven te defenden (link:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... d-p/192108), ik vind het wel grappig. Dit was mijn post en de reactie erop:
Mijn bericht:
Een van de reacties van een 'Ere-Krak':
Nog een:
Het is hun geld natuurlijk, dus ik houd ze niet tegen. Ik vind het alleen grappig dat ze blind zijn voor de continue prijsstijgingen en verlagingen van het entry level aantal data dat bij ONE zit.