Eufy E340 met bestaande gong [SOLVED]

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik wil hier een Eufy E340 video-bel installeren, maar geraak er niet uit.

Ik wil van de bestaande bel zowel de 12V als de gong (dingdong) gebruiken. Volgens de product-info kan je een bestaande gong herbruiken, maar in de installatie-documentatie wordt daar met geen woord over gerept. Enige dat er staat is hoe je de bestaande bedrading kan gebruiken, maar da's simpelweg een + en - draad van de 12V aansluiten. Maar daarmee kan toch onmogelijk de gong aangestuurd worden ? Meer zelfs, in de documentatie tonen ze hoe je de gong kan overbruggen als die constant zou zoemen, wat dan natuurlijk ook simpelweg de gong zal disablen, lijkt me.

Dus ik mis wat documentatie, ofwel begrijp ik totaal niet hoe met 2 draadjes zowel de Eufy 24/7 onder spanning gezet kan worden, alsook de gong bediend kan worden (want dat is toch 12V voorzien = ding, 12V onderbreken = dong ?).

EDIT: in de app moet ik blijkbaar wél kiezen of ik een dingdong (aan/uit) dan wel een digitale gong heb. Dus blijkbaar moet dat toch kunnen werken ? Ik snap alleen niet hoe. Die Eufy moet toch constant stroom hebben, dus staat de gong dan ook constant onder spanning (en dan hoor je een gezoem)... Hooguit zou je er dan een dongding ipv dingdong van kunnen maken... :banana:

EDIT2: alhoewel... als die Eufy zelf heel weinig stroom trekt (dus grote weerstand), dan is die stroom wellicht te zwak om de gong te laten afgaan ? En nu ik eraan denk, zelfs de oude belknop werkt zo want daar zit een lampje in dat 24/7 brandt, dus daar heb je hetzelfde 'probleem'.

Toegevoegd na 1 uur 28 minuten 10 seconden:
Toch maar de gok gewaagd en de oude drukknop gedemonteerd en eraf gehaald. Werd dan nog effen spannend, want er kwamen niet 2 maar 2x2 draadjes toe (die welliswaar vervlecht waren en in de drukknop dus op 2 plaatsen aangesloten. Gewoon zo gelaten en de 2x2 draadjes aangesloten op de 2 aansluitingen van de Eufy en wonder boven wonder werkte het gewoon direct.
simtom
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik ga binnenkort hetzelfde doen bij onze nieuwbouwwoning en ik zat ook even met de handen in het haar toen ik gisteren eens de verpakking had opengedaan. Je had wellicht ook zo'n Niko 12V 1.0A drukknop hangen?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 46 keer

dag @Tomby, ik denk erover na om deze deurbel te kopen en zou ook graag de bestaande beltransfo en gong behouden, maar lees op het net wat tegenstrijdige berichten.
Jij hebt geen problemen met het bedraad aansluiten van de E340 op je bestaande beltransfo en gong? Welke beltransfo heb je?

Soms lees ik dat 10VA tussen 8 en 24V voldoende moet zijn, en dan weer dat deze 30VA en spanning tussen 16 en 24V zou moeten zijn.
Mijn bestaande beltransfo is 10VA op 12V en de huidige gong mag aangesloten worden op 8-16V max 15W.

Volgens de eerste berichten is mijn beltransfo dus net voldoende. Volgens de 2de berichten te weinig. Maar een beltransfo 30VA, zou dan niet meer mogen met de bestaande gong...
Vandaar dat ik even wou polsen naar wat uw beltransfo is en of je geen problemen hebt...
Dank voor reply
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

jorisx schreef: 22 nov 2024, 10:46 dag @Tomby, ik denk erover na om deze deurbel te kopen en zou ook graag de bestaande beltransfo en gong behouden, maar lees op het net wat tegenstrijdige berichten.
Jij hebt geen problemen met het bedraad aansluiten van de E340 op je bestaande beltransfo en gong? Welke beltransfo heb je?
Ik heb eens gecheckt en heb een 12V - 12VA transfo. Er is wel 1 feature die niet werkt wegens onvoldoend vermogen, en dat is vooropname (waarbij hij, denk ik, continu opneemt en dan in de activiteitsclipjes al een stukje van ervoor mee in het filmpje zet). Nog eens gecheckt, en als ik die probeer aan te zetten, geeft hij aan dat ik bedraad moet aansluiten (wat dus al zo is), en hierbij zegt hij dat er minstens 16V, 30VA nodig is. Maar buiten die feature werkt hier alles wel.

Ik heb wel vaak dat de bel in mijn app serieus vertraagd afgaat (soms als de persoon ondertussen al weg is), maar ik denk niet dat het aan de voeding ligt.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”