Hey UB!
Tijdje geleden dat ik hier nog was!
Een vriendin van mij vroeg me naar haar smartphone te kijken: een Android 1+ Nord. Haar dochtertje was er in geslaagd om een fabriekreset te doen, dus is ze alle foto's kwijt van de afgelopen 5 jaar (was als eens overgezet van een andere GSM).
Aangezien ik op een harde schijf die zij had ooit al eens alle gegevens heb teruggehaald na een format, vroeg ze of ik kon helpen. Ik gebruikte daar toen RecoverMyFiles voor, betaalde versie. Probleem is dat die 1+ niet als een drive in de verkenner komt maar als los toestel. En die kan ik daardoor niet in RecoverMyFiles inladen om te scannen.
Iemand een idee hoe ik haar foto's zou kunnen terugvinden, een andere manier, of om die slartphone als drive te laten verschijnen?
Natuurlijk geen enkele backup op drive of dropbox of zo...
Shoot!
One+ Nord - gegevens terugvinden na fabrieksinstellingen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Maakt niet uit. De data is standaard geencrypteerd. Als je een factory reset doet zijn de decryption keys weg.KRL100 schreef: 19 maa 2024, 16:51 Iemand een idee hoe ik haar foto's zou kunnen terugvinden, een andere manier, of om die slartphone als drive te laten verschijnen?
Als je al iets vindt (trim...) zal het versleutelde data zijn waarvoor je leven te kort is om het te bruteforcen.
Check nog eens dubbel alle mogelijke cloud services (Google Cloud, OnePlus Cloud, ...). Vraag alle gegevens op die ze van je hebben (privacyrequest). Check ook toestellen waarmee die smartphone ooit verbonden was (laptop, TV, etc). Misschien heb je toch geluk.
Als je er veel geld tegenaan wil smijten kan je altijd eens proberen via een professionele data recovery service.