Gasmeter meet geen verbruik meer

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 39 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Gasten,
Ik heb nog zo'n oude analoge meter voor gas. Elek heb ik al digitaal maar voor mijn gasmeter moest een speciale firma komen en die zijn nog altijd niet geweest.
Nu maak ik elke maand, begin van de maand, een foto en vergelijk ik mijn verbruik.
Mijn meterstand van gas voor begin februari is gelijk aan die van begin januari dus die meter doet het niet meer. Ik heb net Fluvius via contactformulier op de hoogte gebracht.
Ik heb foto's van elke maand om het verbruik op te volgen. Ga ik daar iets mee zijn zodat ze mijn meerverbruik gaan kunnen inschatten ? Ik wil geen forfait aan mijn broek van mijn verbruik van vorig jaar omdat ik een pak minder heb verbruikt. Hopelijk zijn die koude nachten niet voor niks geweest 8)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

en hoe gaan zij weten wanneer die is stukgegaan?
haal de metadata uit die foto van januari, en zeg dat die van begin deze maand is en dat je zag op dag 2 dat die niet bijtelde ofzo.

het is niet zo dat eerlijk zijn jou veel opbrengt met de nutsmaatschappij, en het is ook niet jouw schuld dat hun materiaal stuk gaat (afterall, je 'huurt' die meter maar)

(ik vind eerlijk zijn belangrijk, maar naar monopolies toe dat zich niet zouden schamen om je de kleren van het lijf te doen betalen ben ik daar wat lakser in, het is niet zo dat je een keuze hebt om al dan niet bij die monopolies aangesloten te zijn)
yaris
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Splitter schreef: 02 feb 2024, 12:51 en hoe gaan zij weten wanneer die is stukgegaan?
haal de metadata uit die foto van januari, en zeg dat die van begin deze maand is en dat je zag op dag 2 dat die niet bijtelde ofzo.

het is niet zo dat eerlijk zijn jou veel opbrengt met de nutsmaatschappij, en het is ook niet jouw schuld dat hun materiaal stuk gaat (afterall, je 'huurt' die meter maar)

(ik vind eerlijk zijn belangrijk, maar naar monopolies toe dat zich niet zouden schamen om je de kleren van het lijf te doen betalen ben ik daar wat lakser in, het is niet zo dat je een keuze hebt om al dan niet bij die monopolies aangesloten te zijn)
Ja ik ga is zien wat ze zeggen. Hadden ze die digitale meter al geplaatst had ik deze miserie ook wel niet.
Ik ga doen dat mijn neus bloedt en zien wat ze zeggen.
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer

Zelfde voorgehad, meter telde niet meer..... wsl pas een half jaar lager gemerkt.

Uiteindelijk hebben ze zelfde verbruik genomen dan het jaar ervoor
yaris
Premium Member
Premium Member

Freec schreef: 02 feb 2024, 13:40 Zelfde voorgehad, meter telde niet meer..... wsl pas een half jaar lager gemerkt.

Uiteindelijk hebben ze zelfde verbruik genomen dan het jaar ervoor
Ja daar vrees ik voor, zit nu toch zeker 30% lager in verbruik.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”