Slimme deurbel aan binnendeur appartement

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Ik zag onlangs zo’n slimme deurbel met camera hangen op de binnendeur van een flat in een appartementsgebouw. De degene die controle heeft over deze bel heeft rechtstreeks zicht op de deur van iemand anders flat en ook wie in en uit de lift gaat. Is dit privacy gewijs toegelaten? De slimme deurbel is nog apart van het gewone slot dus de deur vanop afstand openen kan niet temeer ieder flat daar heeft een videoparlofoon

Sent from my iPhone using Tapatalk
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Dat mag niet maar je kan er niks aan doen.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Zal waarschijnlijk hetzelfde verhaal zijn als aan de buitendeur de straat filmen - wat in principe ook niet mag maar ze die beelden toch opvragen bij een misdrijf - maar hier heb je dan ook nog eens een kleinere groep mensen die nog minder anoniem zijn.

Zou iemand, die zelf iets voor heeft gehad, weigeren om de beelden te willen zien/gebruiken van zijn buren?
Heppie NY!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misschien moet je de eigenaar eens aanspreken met het verhaaltje dat iemand aan je deur is geweest (laat eventueel een vriend eens passeren) en je graag die beelden zou zien om te kijken wat zijn reactie is.

PS. Vroeger kon ook iemand door het gaatje kijken... nu is het inderdaad allemaal digitaal en 24/dag.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

@brubbel
Ben je zeker dat het niet mag? Die deurbel cameraatjes zijn toch nog iets apart, geloof ik, en een buurvrouw met een Verisure camerasysteem (op een huisgevel) zei me onlangs dat er ook een verschil is tussen wel of niet opgenomen beelden.

Dat er nog een aparte hoofdingang is van dat flatgebouw van OP, maakt die gang toch geen privé ruimte, neem ik aan, en biedt ook geen zekerheid over wie uiteindelijk aanklopt.

Misschien kan OP aan de overbuur vragen dat de camera enkel aanspringt als de eigen bel ingedrukt wordt ipv bijvoorbeeld met een bewegingssensor. En eventueel lampje om camerawerking te signaliseren.
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een deurbel die enkel filmpt als er aangebeld wordt, valt niet onder de privacy wet

Dus als je hem zo instelt, is er geen probleem.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Is dit trouwens geen topic voor de bewonersvergadering ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Eigenlijk doet een simpel deurspionetje hetzelfde , kan je ook je passanten of overbuur monitoren ......, en Aliexpress heeft die ook in electronische versie met schermpje binnen , en ingebouwde opname SD kaart mogelijkheid :roll:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Is het probleem niet het bewaren/vastleggen van de beelden? Op straat zie je ook alles/iedereen maar je mag het ook niet zo maar filmen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”