Router heeft de geest gegeven

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Gisteren heeft mijn router de geest gegeven. Het is een D-Link DI-604. De stroomadapter levert nog stroom maar verder gebeurt er niets, zelfs het power-lampje gaat niet aan. Ik heb al eens binnenin gekeken, maar alles lijkt in orde te zijn: geen losse verbindingen, geen verbrande onderdelen, enz. Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet veel van elektronica ken :?

2 vragen hierbij:

- Heeft iemand nog suggesties om iets te proberen zodat ik die router alsnog opnieuw aan de gang krijg?

- Hoe kan ik als tijdelijke noodoplossing ervoor zorgen dat ik toch met 2 pc's op internet geraak? De adsl-modem hangt nu rechtstreeks aan 1 pc.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... cat=ishare

aub :)

Nog iets om te proberen voor je router weet ik helaas niet :(
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Bedankt, SeNsEi ZeOn, maar... (er is altijd een maar hé)

Ik zal de tweede vraag anders formuleren: hoe kan ik als noodoplossing ervoor zorgen dat ik toch met 2 pc's op internet geraak zonder gebruik te maken van een hub/switch/router en consoorten (want die heb ik dus voorlopig niet).
Bv. een tweede netwerkkaart in 1 pc die dan verbonden is met de andere pc. Is dit of iets in die aard mogelijk?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Ik begrijp je vraag niet : op de link van SeNsEi Ze0n wordt toch Internet Connection Sharing uitgelegd ?
Dit werkt perfect wanneer je
of 2 PC's hebt met elk een netwerkkaart, en een USB ADSL-modem
of 1 PC's hebt, waar de niet-USB ADSL-modem aanhangt, met 2 netwerkkaarten, en de andere PC ook nog één netwerkkaart heeft.
If you can't beat them, confuse them.
Stino
Plus Member
Plus Member

D-Link DI604 zijn rommelrouters blijkbaar, met de mijne ook niks dan problemen...
Krekkie
Premium Member
Premium Member

@CueBoy: ik heb geen van beide situaties.

De situatie is 2 pc's met elk 1 netwerkkaart en 1 ethernet adsl modem, maar als ik weet dat de tweede situatie werkt, kan ik wel een extra netwerkkaart bijsteken.
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Stino schreef:D-Link DI604 zijn rommelrouters blijkbaar, met de mijne ook niks dan problemen...
Nooit problemen gehad met dat routertje zolang het werkte :wink:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Krekkie schreef:@CueBoy: ik heb geen van beide situaties.

De situatie is 2 pc's met elk 1 netwerkkaart en 1 ethernet adsl modem, maar als ik weet dat de tweede situatie werkt, kan ik wel een extra netwerkkaart bijsteken.
Tja,

Als je even nadenkt begrijp je vast wel dat je zowiezo een 2de netwerkkaart nodig hebt hé. Als de éne pc is verbonden met de ethernet modem, hoe ga je dan nog een verbinding maken met de andere PC? Een wireless cable zeker ? :p

En ja, situatie 2 met 2 nic's werkt perfect.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Krekkie schreef:Bedankt, SeNsEi ZeOn, maar... (er is altijd een maar hé)

Ik zal de tweede vraag anders formuleren: hoe kan ik als noodoplossing ervoor zorgen dat ik toch met 2 pc's op internet geraak zonder gebruik te maken van een hub/switch/router en consoorten (want die heb ik dus voorlopig niet).
Bv. een tweede netwerkkaart in 1 pc die dan verbonden is met de andere pc. Is dit of iets in die aard mogelijk?
een beurtrol invoeren? :roll:
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Sasuke schreef:
Krekkie schreef:@CueBoy: ik heb geen van beide situaties.

Tja,

Als je even nadenkt begrijp je vast wel dat je zowiezo een 2de netwerkkaart nodig hebt hé. Als de éne pc is verbonden met de ethernet modem, hoe ga je dan nog een verbinding maken met de andere PC? Een wireless cable zeker ? :p

En ja, situatie 2 met 2 nic's werkt perfect.

Grtz,

Sasuke
probleem is dat die pc waar de modem op aangesloten is dan de rol van router gaat uitvoeren en dus altijd aan moet staan als je met die andere wilt surfen; trouwens welke adsl modem heb je?
.:: DiaKe ::.
Krekkie
Premium Member
Premium Member

@diablo668: het zou dan ook maar een tijdelijke oplossing zijn tot ik wat nieuwe hardware kan gaan halen.

De modem is een oudere Alcatel Speed Touch Home ethernet modem.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”