Proximus tv behouden/Internet bij andere provider?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Het zit als volgt; ik heb proximus tv/internet en mobiel.
Ik heb daarnet met een proxi medewerker gesproken en als ik met mijn pack zou vertrekken (internet en tv, mobiel behoud ik) dan zou ik 395 euro moeten betalen (ik was vergeten dat ik proxi aanschafte toen je er een tv bij kreeg, daarom zit ik helaas 2 jaar vast). Dat is natuurlijk wat teveel geld naar mijn goesting en nadien kwam ik op het idee of dat mogelijk is om bv Proximus tv te behouden en bv orange als internet te nemen? Of lukt zoiets niet? Want ik zou bv niet weten hoe ze hier 2 modems kunnen hangen of zou dat toch gaan? Geen idee dus of dit gaat en/of hoe dat in z'n werk gaat??

Hier een foto van mijn aansluiting(en);

Kan helaas links niet sturen. Hopelijk kunnen jullie me zo zonder foto's info geven?

UPDATE; Ik heb al zo'n vermoeden dat ik gesjost zal zijn, als ik op de proximus site ga gaan kijken dan zie ik niet meteen staan dat je alleen tv kan nemen of tv met mobiel, dat is toch belachelijk dat dat niet kan toch, als het klopt.
Dan heb ik het flink steken en ben ik nog verplicht om een volledig jaar bij proximus internet te blijven, ppff.
Die snelheid steekt tegen, te traag, fiber kan nog 2 jaren duren of mss langer.

En een beslissing nemen om een 2de internet provider te nemen dan zit ik bv nog eens aan 55 euro per maand, dat lijkt me ook helemaal geen slimme keuze.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 23 keer
Provider

Je hebt toch met je "ogen open" een overeenkomst getekend met Proximus, waarbij je op voorhand de voorwaarden wist van zo'n "koppelverkoop"?
Dan moet je gewoon de 2 jaar uitdoen, of de restwaarde van het toestel terug betalen ...
Je bent dus niet "gesjost", toch?

Inderdaad, TV alleen bij Proximus bestaat niet.

Technisch gezien kan je perfect nog een 2de provider (op coax) bijnemen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 5 keer

Probeer de tv tweedehands te verkopen voor 395 euro.
Op die manier kan je je schuld bij Proximus volledig aflossen en overstappen naar de concurrentie.

Anders zit je inderdaad nog maandenlang vast aan je overeenkomst bij Proximus voor internet en tv om de tv op die manier af te betalen.

Volgende keer best de voorwaarden van zo'n aanbieding lezen!
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

raf1 schreef: 20 nov 2023, 18:45 Probeer de tv tweedehands te verkopen voor 395 euro.
Op die manier kan je je schuld bij Proximus volledig aflossen en overstappen naar de concurrentie.

Anders zit je inderdaad nog maandenlang vast aan je overeenkomst bij Proximus voor internet en tv om de tv op die manier af te betalen.

Volgende keer best de voorwaarden van zo'n aanbieding lezen!
Ik zal nog een jaartje blijven dan.
Het is alleen maar dat internet die traag is, niet altijd natuurlijk, je kan veel doen maar als ik zware filmpjes upload naar youtube of iets download zoals games en dergelijke meer dan zit je met het probleem dat als je tussendoor iets anders wil doen dat het niet vooruit gaat of het hapert.
Maar goed, we zien wel, het is nu niet een ramp ook ze. Ik zal alles wat meer moeten verdelen.
En ondertussen hopen dat ze eens met diene fiber komen, als ze fiber zouden installeren hier dan hoef ik niet over te schakelen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Je weet toch dat gratis niet bestaat. Die TV "kreeg" je om een reden, de reden was u een duur abo te verpatsen voor de komende tijd. Zij hebben de TV geleverd en nu moet jij het geld leveren.

Dat systeem bestaat overal en wordt vooral gebruikt met GSM-abo's. Je "krijgt" dan ook een GSM voor minder maar in praktijk betaal je meer en hang je vast aan een abo, ook als je die GSM verliest of als hij niet meer werkt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Er bestaan apps zoals NetLimiter waarmee je je up/downloadsnelheid kan inperken zodat er genoeg overblijft om vlotjes te surfen. Kijk eens rond naar gratis apps die dat ook kunnen, op AlternativeTo.net
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Ik ga het morgen testen.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Ondertussen; komt ne mens wat tegen ze mee die medewerkers van proximus , je legt iets duidelijk uit en dan doen ze iets totaal anders. Niettemin ben ik nog zo dom niet en heb ik alles zelf kunnen aansluiten en doen zoals de nieuwe internet tv box en die wiebel heeft ook den android tv decoder meegestuurd waar ik niet achter gevraagd had maar soit, merci dan maar haha, aangesloten.
Zit ik hier nu mee ne nvidia speler, apple speler en android decoder van proximus, heb veel keuze en nog ne chromecaast heb ik ook nog die ik voor de moment nimmer gebruik.

Ik heb diene superieure ervaring genomen.
Van dit had ik iets anders verwacht al moet ik wel zeggen dat ik nog geene tijd echt heb gehad om het verder te bekijken.
In geval van een onverwachte internet onderbreking is Flex Emergency Internet de oplossing! Je activeert de dienst via de MyProximus-app en gebruikt het Proximus mobiele netwerk om verder te werken, te surfen... zonder extra kosten.

Ik heb dat eens geactiveerd; is 24 uur geldig dan en je hebt 1TB. Dus in feite hebt ge naast uwe data van 77GB die ik heb per maand nog eens 1TB extra? Enige je moet doen is om de 24 uur dan activeren.

Maar wat ik had gehoopt is dat het systeem als volgt zou werken; als de boel plat ligt kunde geene tv meer kijken, ik had gedacht dat het dan oversprong naar 4G en dan je dan zo kon verder kijken op je tv maar dat zal tever gezocht zijn.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Die superieure ervaring verder bekeken; nog iemand die dat heeft?
Dat is toch zijn geld niet waard?
In feite betaal je puur en alleen maar voor de vaste telefonie.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Rocky2014 schreef: 23 nov 2023, 17:28 Maar wat ik had gehoopt is dat het systeem als volgt zou werken; als de boel plat ligt kunde geene tv meer kijken, ik had gedacht dat het dan oversprong naar 4G en dan je dan zo kon verder kijken op je tv maar dat zal tever gezocht zijn.
Het springt ook over naar 4G/5G maar het heeft dan ook de beperking van mobiele data.
Je kijkt dan tv via het pickx platform en dat is niet bedoeld voor tv's maar voor kleinere schermen. Het is een noodoplossing.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Gray schreef: 25 nov 2023, 17:50
Rocky2014 schreef: 23 nov 2023, 17:28 Maar wat ik had gehoopt is dat het systeem als volgt zou werken; als de boel plat ligt kunde geene tv meer kijken, ik had gedacht dat het dan oversprong naar 4G en dan je dan zo kon verder kijken op je tv maar dat zal tever gezocht zijn.
Het springt ook over naar 4G/5G maar het heeft dan ook de beperking van mobiele data.
Je kijkt dan tv via het pickx platform en dat is niet bedoeld voor tv's maar voor kleinere schermen. Het is een noodoplossing.
Je moet het zelf activeren, geldig voor 24 uren maar slechts 4 keer per jaar.

Vergeet niet dat wat zij aanbieden dat ik dat al kan met de smartphone; als de wifi er zou uitliggen koppel ik de phone aan de pc en surf ik via de data die ik heb, ik heb 77GB.

Dit staat er via de proximus app;

Ik zie nergens de uitleg staan als vast internet wegvalt dat het automatisch via die internet box naar 4G overschakelt. Ik lees bv ook nergens dat er 4G kaartje ofzo of weetk veel wat in dien box zou steken. Het is zeer onduidelijk toch?

Of ben ik toch mis?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Het flex emergency internet is enkel mogelijk als je een flex pack hebt waarin er ook een gsm-abonnement zit. (er zit dus geen backup in de router zelf)
Met dat kaartje kan je dan "gratis" verder surfen bij u thuis als je tethering aanzet.
Uw tv, ik neem aan dat dit een smart tv is, maakt dan ook connectie met dat netwerk en dan kijk je aan een beperkte resolutie over het mobiele datanetwerk. (pickx)
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Gray schreef: 26 nov 2023, 23:06 Het flex emergency internet is enkel mogelijk als je een flex pack hebt waarin er ook een gsm-abonnement zit. (er zit dus geen backup in de router zelf)
Met dat kaartje kan je dan "gratis" verder surfen bij u thuis als je tethering aanzet.
Uw tv, ik neem aan dat dit een smart tv is, maakt dan ook connectie met dat netwerk en dan kijk je aan een beperkte resolutie over het mobiele datanetwerk. (pickx)
Bedankt voor de info maar ik vind het toch zijn geld dan niet waard. Ook omdat je dit 4 keer per jaar maar kan gebruiken.
Ik heb mijn keuze gemaakt.
Vaste telefonie daar deed ik het niet voor.
Jammer maar helaas.

Eens voor de fun netflix aangeschaft om te testen, bizar hoe youtube en netflix haperen op de proxi decoder, mijn nvidia shield pro speelt het wel goed af.
De apple tv moet ik testen wat netflix betreft maar youtube loopt daar ook niet zo vlot. Filpke die ik met de iPhone 15 max had opgenomen hapert. Terwijl op de nvidia niet want de iPhone video camera die is smooth als je van links naar rechts beweegt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”