Prijsverhoging Love Pack

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Door de interessante Black Friday promo bij Hey! ging ik even mijn huidig abonnement bij Orange opzoeken, en daar staat volgende melding nu op de productpagina:
Screenshot 2023-11-17 at 11.02.35.png
Van die aankomende prijsverhoging in januari 2024 had ik nog nergens iets vernomen. Heeft er iemand een idee welke producten er nog in prijs gaan verhogen? Dit maakt de promo bij Hey! natuurlijk een nog interessantere keuze als je nu op Start Fiber zit.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

butskristof schreef: 17 nov 2023, 12:39 Door de interessante Black Friday promo bij Hey! ging ik even mijn huidig abonnement bij Orange opzoeken, en daar staat volgende melding nu op de productpagina:
Screenshot 2023-11-17 at 11.02.35.png

Van die aankomende prijsverhoging in januari 2024 had ik nog nergens iets vernomen. Heeft er iemand een idee welke producten er nog in prijs gaan verhogen? Dit maakt de promo bij Hey! natuurlijk een nog interessantere keuze als je nu op Start Fiber zit.
Dit is wel al eens voorbij gekomen hier en ook in de pers verschenen. Voor Mobiel lijkt er niets te veranderen aangezien ze dat in eigen beheer hebben terwijl ze het internetgedeelte in Vlaanderen natuurlijk bij de hongerige Amerikaanse wolven van Telenet / Liberty Global moeten afnemen. Al zal het wel te maken hebben met de investeringen die men verwacht te moeten doen voor een echt fiber netwerk ipv het nu zo te noemen terwijl het gewoon coax is en blijft.

Ik vind het sowieso een rare redenering van dit soort bedrijven om altijd maar te janken over de investeringen en de kosten terwijl de marges, zeker in België, nog steeds enorm hoog liggen. En investeren maakt gewoon onderdeel uit van je bedrijfsvoering om ook in de toekomst levensvatbaar te blijven anders lopen je klanten over naar de concurrent.

Vandaag heb ik na het lezen van verschillende positieve verhalen hier inderdaad dezelfde beslissing genomen om naar Hey! te gaan.

Vroeger was Orange nog interessant voor korting op een iPhone met maar een jaar verbintenis maar nu moet je 2 jaar lang een extra bedrag betalen waardoor er geen voordeel meer is. Dan ben je zelfs bij Telenet nog beter uit. Maar dat weiger ik principieel.
Dus Hey! is voor mij ook de ideale oplossing. Er verandert eigenlijk niets, behalve mijn maandbedrag.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zit met het probleem dat Hey geen goed aanbod heeft voor buitenlandse oproepen.

Zie dat Base voor mij dat nog het meest interessant is. Bij Proximus is het ook te duur :?
Bij Orange betaal je 6 euro per maand om aan 8 cent per minuut te bellen naar Nederland.

Zou Base en Hey internet een optie zijn?
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

butskristof schreef: 17 nov 2023, 12:39 Van die aankomende prijsverhoging in januari 2024 had ik nog nergens iets vernomen.
viewtopic.php?p=972332#p972332

Had ik hier gepost. :)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 17 nov 2023, 15:06 Ik zit met het probleem dat Hey geen goed aanbod heeft voor buitenlandse oproepen.

Zie dat Base voor mij dat nog het meest interessant is. Bij Proximus is het ook te duur :?
Bij Orange betaal je 6 euro per maand om aan 8 cent per minuut te bellen naar Nederland.

Zou Base en Hey internet een optie zijn?
Ik deed dat vroeger via VoIP naar vaste lijnen, en zelfs mobiel, dat is echt spotgoedkoop. Er zijn 'Betamax vergelijkingssites' waarbij je kunt vergelijken welke voip aanbieder gunstig is. En dan de mobiele app downloaden van Betamax, werkt prima.
Je kunt als je niet via 'data' zoals Wifi / 4G wilt bellen ook inbellen naar een lokaal Belgisch nummer. 'Phone2Phone" heet dat. De app wijst zichzelf.

Maar makkelijker nog dan dit... whatsapp? Zelfs m'n gepensioneerde ouders gebruiken dat en dat werkt prima.

Facetime natuurijk maar dat is beperkt tot iOS.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ptoeneigh schreef: 17 nov 2023, 16:25
Ik deed dat vroeger via VoIP naar vaste lijnen, en zelfs mobiel, dat is echt spotgoedkoop. Er zijn 'Betamax vergelijkingssites' waarbij je kunt vergelijken welke voip aanbieder gunstig is. En dan de mobiele app downloaden van Betamax, werkt prima.
Je kunt als je niet via 'data' zoals Wifi / 4G wilt bellen ook inbellen naar een lokaal Belgisch nummer. 'Phone2Phone" heet dat. De app wijst zichzelf.

Maar makkelijker nog dan dit... whatsapp? Zelfs m'n gepensioneerde ouders gebruiken dat en dat werkt prima.

Het is meer dat die persoon meestal wil als ik bel terwijl die geen bereik heeft of beltegoed op is :lol:

Kan ik bv dan via betamax met 4g bellen naar hun zonder dat die data nodig hebben? Dus zoals bij een normale call?
Ik heb sowieso genoeg data.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 17 nov 2023, 17:04
Ptoeneigh schreef: 17 nov 2023, 16:25

Het is meer dat die persoon meestal wil als ik bel terwijl die geen bereik heeft of beltegoed op is :lol:

Kan ik bv dan via betamax met 4g bellen naar hun zonder dat die data nodig hebben? Dus zoals bij een normale call?
Ik heb sowieso genoeg data.
Ja dat kan allemaal.
Dit is de app: https://www.mobilevoip.com/mobile/
En hier kun je een aanbieder kiezen: http://backsla.sh/betamax

Het is prepaid. Zie dat je automatisch herladen wel uit zet.
Ik doe jaren met €10 beltegoed zo cheap zijn ze :-)
Het is sowieso goedkoper dan eender welke formule van een telecom operator.

Ik begrijp dat het off-topic is excuses.

Zie verder: viewforum.php?f=83
dit lijkt me alleszins een mooie besparing voor wie naar het buitenland belt.
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 41 keer

Misschien ook interessant Viber out. Voor een vast bedrag 5,99 euro kan je onbeperkt naar 57 landen bellen.
Heb er wel zelf geen ervaring mee.
https://account.viber.com/en/
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Slim van ze om bij de aankondiging van de nieuwe formules in september de uitgestelde verhoging al mee te nemen. Bij deze heb ik dan ook mijn overstap naar Hey! aangevraagd aangezien dat 12 euro goedkoper gaat uitkomen voor exact hetzelfde (vast internet 150 down/15 up, mobiel 20 GB en onbeperkt bellen).
Perineum
Starter
Starter

blidi schreef: 17 nov 2023, 18:27 Misschien ook interessant Viber out. Voor een vast bedrag 5,99 euro kan je onbeperkt naar 57 landen bellen.
Heb er wel zelf geen ervaring mee.
Raak je viber out ook weer vlot kwijt, bv al na een maand ?
Ik overweeg het als Skype-vervanger.
Luke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Na 7 jaar dan toch maar eens terug posten ... we lezen soms nog wel tussendoor mee.

Deze ochtend kreeg ik een mail van Orange, in mijn spam nota bene, dat ze de prijzen vanaf 22 juni 2025, dus elke factuur na die datum, weer maar eens gaan verhogen. Mijn factuur komt elke maand de 24ste binnen en dat is dus meteen prijs.
Investeringen voor een nog sneller en stabieler netwerk, lees mijn laatste paragraaf. Blablabla, 'maar je krijgt veel meer data voor je telefoon'.
Mijn zoon gebruikt het GSM abbo in het pak en zou dan een pak meer data krijgen waar hij nu nog niet eens 20% van gebruikt. Ikzelf, IT'er, gebruik denk ik een 3 a 4GB per maand op het werk-abbo.

Ik dacht dat we enkele maanden geleden, een maand of 5 ?, al eens meer moesten betalen, ook wegens investeringen, met als voordeel 'meer mobiele data voor u'.
Eigenlijk doet men op 6 maand tijd 2 keer een prijsverhoging.
Voor mijn part begint het teveel van het goede te worden en de naam 'fiber' die blijkbaar nog steeds wordt gebruikt voor een miserabele 13 a 14Mb/s upload hier is niet meer van deze tijd. De andere echte fiber ligt hier binnen, en is getest tot aan het verdeelpunt. Het is nu dus een kwestie van over te stappen naar MV en dan ook maar ineens de energie verslindende tv-box die oertraag is en de tv kast mooi opwarmt vaarwel te zeggen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Schakel over naar Hey. Zelfde modem, zelfde SIM, zelfde netwerk, lagere prijs ...
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Luke
Plus Member
Plus Member

Staat er nu tegenstrijdige info in die mail/website?

In de mail/website staat ivm de verhoging dat je schriftelijk moet opzeggen. Staan uiteraard geen adresgegevens bij. Als je dan gaat kijken op de website bij 'abonnement opzeggen' staat er letterlijk en figuurlijk bij dat je moet bellen.

@ToMiKoN Hoe zit het tegenwoordig met switchen? Ik zou er geen probleem mee hebben om naar Hey te gaan wanneer ik dan zonder probleem een paar maand nadien naar MV (fiber) zou kunnen overstappen. Denk dat ik in mijn leven al genoeg geld bij providers heb achtergelaten.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Je Orange SIMs kunnen gewoon in je telefoon blijven, je modem blijft ook d dezelfde. Ze wisselen gewoon een profiel, dus je zit een paar minuten zonder internet. Het ging om de Silligence modem. Modem interface enzo blijft allemaal hetzelfde. Apps zijn ongeveer hetzelfde als Orange, alleen andere kleurtjes.
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Luke
Plus Member
Plus Member

Ik heb wel net een nieuwe modem swap gehad, de nieuwe livebox cable peins ik. De oude was letterlijk en figuurlijk elke week een paar keer aan het rebooten.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”