Proximus schrapt oude abonnementen en bundels: “Wie niet reageert, wordt automatisch naar alternatieve én duurdere formule overgezet”
https://www.hln.be/geld/proximus-schrap ... ~a289e075/
Volgens Testaankoop is het echter een “platte tariefverhoging” . Om welke abonnementen gaat het juist?
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... tot-gevolg
Proximus schrapt oude abonnementen en bundels : platte tariefverhogingen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 5 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
Proximus zal van het BIPT het advies gekregen hebben om wat klanten af te schudden na de overname van EDPnet
.

EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Internet Comfort (100/20, 150GB) gaat eruit.
Deze formule is al jaren geschrapt uit het aanbod, maar bestaande klanten bleven het abonnement houden.
Deze moeten nu overstappen naar Start of Maxi.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Eigenlijk vind ik dit niet kunnen.
Het is niet dat er ook maar iets in zo'n abonnement zit wat obsolete geworden is, het gaat alleen om administratieve dingen.
J.
Het is niet dat er ook maar iets in zo'n abonnement zit wat obsolete geworden is, het gaat alleen om administratieve dingen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Mooie deal, Proximus heeft meer gemak door minder verschillende abo's en de klant krijgt in ruil een duurder abo. Mooi, voor PX dus en voor de klanten die toch graag betalen. Alweer een reden om over te stappen naar bvb MV.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Volgens het artikel van test aankoop gaan de klanten niet naar een duurder abonnement. Ze gaan van Internet Comfort voor 45 euro naar internet Essential voor 25 euro. Het product is minder, maar mensen betalen standaard niet meer. Het zou me verwonderen mochten mensen met dit product dit echt merken, buiten dan misschien in hun portemonnee.Dizzy schreef: 31 okt 2023, 11:25 Mooie deal, Proximus heeft meer gemak door minder verschillende abo's en de klant krijgt in ruil een duurder abo. Mooi, voor PX dus en voor de klanten die toch graag betalen. Alweer een reden om over te stappen naar bvb MV.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
EDPnet, Scarlet, Mobile Vikings, genoeg goedkopere alternatieven voor iemand die vandaag 45,99 euro voor een VDSL-lijntje met een datalimiet betaalt.
Passieve klanten worden altijd gepluimd.
Passieve klanten worden altijd gepluimd.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
dat is wss een deal dat pxm zelf ook wil:Dizzy schreef: 31 okt 2023, 11:25 Mooie deal, Proximus heeft meer gemak door minder verschillende abo's en de klant krijgt in ruil een duurder abo. Mooi, voor PX dus en voor de klanten die toch graag betalen. Alweer een reden om over te stappen naar bvb MV.
- ze zijn de klant niet kwijt (want: mv = pxm)
- ze kunnen een nieuwe aansluitkost rekenen (dno of mv dat aanrekent?)
- ze kunnen hun systeem opkuisen dat die oudere zaken er niet meer inzitten
- belastingtechnisch maakt pxm dan wat minder winst en mv wat meer, wat de boeken alweer wat beter zal balanceren om minder belastingen te betalen
- Dizzy
- Elite Poster
Er is geen aansluitkost, ik heb er in ieder geval geen moeten betalen.
Voor PX is het inderdaad beter dat ze naar MV gaan ipv naar echte concurrent maar als klant bekijk je de voorwaarden en prijs. Ik kreeg een beter abo voor minder geld, goeie deal dus. De prijs varieert bij mij omdat ik gebruik maak van de vikingpunten.
Voor PX is het inderdaad beter dat ze naar MV gaan ipv naar echte concurrent maar als klant bekijk je de voorwaarden en prijs. Ik kreeg een beter abo voor minder geld, goeie deal dus. De prijs varieert bij mij omdat ik gebruik maak van de vikingpunten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Het zou me niet verbazen dat het echt over heel weinig klanten gaat, kunnen 100en redenen zijn. Ik denk bv op een bepaald moment migreer je systemen / billing en wil je geen 100 en tariefplannen meer meesleuren ondersteunen. Dat men deze klanten mogelijk kwijt is, is geloof ik een kosten / baten analyse. Anderzijds hebben deze klant vaak al zo een oude tarieven dat ze niet heel prijsgevoelig zijn dus een meerderheid zal gewoon de wijziging stilzwijgend aanvaarden.
- Dizzy
- Elite Poster
Inderdaad, zoals een PX manager het zei: Belgen betalen graag!Tomsworld schreef: 31 okt 2023, 16:59 ...dat ze niet heel prijsgevoelig zijn dus een meerderheid zal gewoon de wijziging stilzwijgend aanvaarden.
- Splitter
- Elite Poster
vergeet een mogelijks grotere kost niet: training.Tomsworld schreef: 31 okt 2023, 16:59 Het zou me niet verbazen dat het echt over heel weinig klanten gaat, kunnen 100en redenen zijn. Ik denk bv op een bepaald moment migreer je systemen / billing en wil je geen 100 en tariefplannen meer meesleuren ondersteunen.
voor elk product dat er is, moeten mensen opgeleid worden: voor de administratie, voor de technische zijde, voor de helpdesk, ...
de technische zijde zal wel meevallen, maar ik kan er wel degelijk inkomen dat "oudere producten" blijven ondersteunen voor administratie & helpdesk niet altijd evident is.
(en men klaag zo al genoeg over die helpdesk meestal, dusss.....)
- Splitter
- Elite Poster
omdat scarlet nog steeds een aparte entiteit is binnen proximus.
ze zeggen je in de delhaize ook niet "ga anders kijken in de albert heijn", of in de spar "ge kunt beter nekeer naar de colruyt gaan".
ze zeggen je in de delhaize ook niet "ga anders kijken in de albert heijn", of in de spar "ge kunt beter nekeer naar de colruyt gaan".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Is een plus artikel.Matthias_VL schreef: 30 okt 2023, 18:04 Proximus schrapt oude abonnementen en bundels: “Wie niet reageert, wordt automatisch naar alternatieve én duurdere formule overgezet”
https://www.hln.be/geld/proximus-schrap ... ~a289e075/
Heppie NY!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Deze topic gaat over het schrappen van de formule "Internet Comfort" op 1/11/2023Vaganzza schreef: 02 nov 2023, 10:03 Iemand die meer info heeft over wat er effectief verandert? Ik vind niet direct een persbericht met alle details...
Posts over pijsverhogingen op 1/1/2024 afgesplitst, zie: viewtopic.php?t=64689
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.