(lsi) hba kaart?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Ik heb een Truenas Scale, maar omdat er te weinig sata poorten waren, heb ik zo'n cheapo sata 'extender' boardje gekocht op amazon, waarop ik nog 2 extra schrijven heb aangesloten.

Achteraf pas gelezen dat die bordjes niet goed zijn en inderdaad, 't lijkt mijn systeem erg te vertragen.

Daarom ben ik op zoek naar een (LSI) HBA controller die in IT mode staat.

- Weet iemand een goed (eventueel tweedehands) exemplaar (ik wil er ook geen 300 € aan uitgeven) waar ik minstens 8 schrijven op kan aansluiten?
- De twee schrijven die nu op de sata extender hangen, kan ik die dan gewoon verhangen naar dat hba bord? En gaan die dan gewoon nog werken?

Alvast bedankt om mee te kijken.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Beste is om eens op ebay te zoeken en ook te kijken op 't forum van truenas, daar ga je al veel info terugvinden.
Vergeet ook niet dat die HBA's voor SAS schijven zijn en je dus ook een SAS -> SATA expander cable nodig hebt voor de nodige bandbreedte. De kans is ook dat je een betere performance kan halen puur op die HBA.
Ik kan de dell perc h310 wel aanraden, die gebruik ik zelf met 8 SATA schijven aan.

Of alles blijft werken hangt er van af hoe Truenas de schijven in z'n ZFS array mapped - als dit by-id is zal dat geen probleem zijn, by-path heb je garantie problemen. Kan je makkelijk nakijken met een zpool status -P <pool>.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb thuis nog iets liggen dacht ik, morgen ff kijken ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Bedankt voor de hulp.

Als ik zpool -P mijnpool doe, dan zie ik:
/dev/disk/by-partuuid/xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dus ik vermoed daar geen problemen.

@Sasuke moest je iets hebben liggen, staat dat dan in IT mode? Want ik heb geen zin om te flashen enzo, al dat gepruts... ik ben het wat beu :-)
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”