Groepsmail in Outlook - M365

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Even een probleem aankaarten. Misschien zijn er gebruikers die dit ook al hebben ondervonden en een magische oplossing kunnen aanreiken. :-)
'k Heb een groepsmail in Outlook (M 365) aangemaakt.
De leden ervan zijn allemaal "buiten de organisatie" en worden dus als Gast bekeken.
Tot hier geen probleem.
Mailen naar de groepsleden gaat perfect, op één mailadres na: een skynet.be adres.
De mails komen nooit aan.
Ook krijgt de zender v.e. e-mail geen foutmelding te zien.
Wat zou hier het probleem zijn? 't Is toch niet zo dat Skynet.be rigoureus alle mails die afkomstig zijn van een [M365] groepsmail blocked?
Jammer genoeg kan ik niet testen met andere skynet.be adressen, want hij is de enige met dergelijk adres. Alle andere (telenet, gmail, leden met domeinaam, ...) komen perfect aan.
Iemand een idee wat er hier speelt? En wat is een c.q. de oplossing? Want het is flink vervelend. We moeten het lid telkens in cc: zetten en natuurlijk wordt dat vergeten...
Thx!
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 955
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb dit een tijdje gehad met de lezers van onze nieuwsbrieven.

Google had zijn spam instellingen aangescherpt en weigerde mails van ons nieuwsbrief.

Weigerde Microsoft servers e-mails wegens domeinnnaam niet geuthenticeerd. Want idd e-mail domein was idd geen Microsoft domein.

Ik krijg geen foutmeldingen meer. Ofwel heeft mailchimp die 10 uitgeschreven ofwel werkt het terug.

Samengevat: ik denk dat skynet deze mails weigert wegens niet overeenkomen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Toevallig zelf een @skynet.be-adres vanwaar je mailt? Ik heb het zelfde voor(gehad?) met mailen vanaf een GMail naar een extern contact op GMail via een 365 distributielijst. Bleek uiteindelijk dat Google een aantal Microsoft-servers wantrouwde (SPF-issue).
Computer(k)nul
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

@Sinne: nee, we mailen vanuit M 365 en met een domeinadres.
Zojuist eens via MXtoolbox het spf-record opgezocht: "spf.protection.outlook.com" is aanwezig.
Maar geen DMARC record gevonden.
't Is wel vreemd dat alle andere domeinen en mailadressen geen problemen geven. Alleen die skynet.be :-(
Toch nog even meegeven dat gewoon mailen naar het skynet.be adres geen probleem is. De mails komen dan perfect aan!
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

@TS: Kan je eventueel in PM de domeinnaam waarover het hier gaat doorgeven?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Normaliter kan je in de 365-omgeving een Message trace bekijken.
Als je daar All failed messages for the last 7 days kiest, heb je misschien een aanknopingspunt.
Computer(k)nul
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Sinna schreef: 17 okt 2023, 17:05 Normaliter kan je in de 365-omgeving een Message trace bekijken.
Als je daar All failed messages for the last 7 days kiest, heb je misschien een aanknopingspunt.
Heb ik nu gedaan. Eerst als gewone gebruiker en daarna als administrator.
Telkens niets te zien of te vinden over mogelijke failed messages. Zie PM.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb je PM gezien, maar daar kan ik helaas niets uit afleiden.
Heb je de Message Trace FAQ al doorgenomen?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

@Koelreuteria: Ik heb je net eenpm gestuurd met mijn oud (maar nog steeds aktief) skynet mail-adres. Je mag daar eens een testmailtje naar sturen.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

jaker schreef: 19 okt 2023, 08:20 @Koelreuteria: Ik heb je net eenpm gestuurd met mijn oud (maar nog steeds aktief) skynet mail-adres. Je mag daar eens een testmailtje naar sturen.
Oké!
'k Ga je eerst moeten toevoegen aan het groepsmailadres en dan zal ik een testmail sturen.
Srry, voor de vertraging...

Toegevoegd na 16 minuten 13 seconden:
Sinna schreef: 18 okt 2023, 13:46 Ik heb je PM gezien, maar daar kan ik helaas niets uit afleiden.
Heb je de Message Trace FAQ al doorgenomen?
Aha... Die FAQ had ik gemist :-(
Zal die zeker in de loop van volgende week eens grondig doornemen!
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

@Koelreuteria: Heb beide testberichten gekregen (zie pm)
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

jaker schreef: 23 okt 2023, 08:42 @Koelreuteria: Heb beide testberichten gekregen (zie pm)
Mooi!! Dat werkt dus.
En de persoon waarrond het hier allemaal draait, heeft niets, nada, nothing ontvangen (ook niet in spam). :cry:
Ik weet het niet meer <zucht>
Misschien dat de FAQ nog een lichtpuntje geeft.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”