Hoe gaan jullie om met de Youtube adblock blocker?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Verschijnt sinds kort wat vaker op youtube:
Afbeelding

Hoe gaan jullie ermee om?
  • Adblocker uitschakelen voor youtube?
  • Youtube premium?
  • Voortaan wegblijven van youtube?
  • Technische workaround om youtube te misleiden?
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Provider
Te Koop forum

Heb dat inderdaad ook al gemerkt. Blijkbaar op te lossen met een up-to-date uBlock Origin:

Even manueel bijwerken mocht het nog niet werken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Al bijna een jaar YouTube Premium Family via Turkije. Kost me maar een goeie 2 euro per maand. Enkel om het abonnement op te starten heb je VPN nodig. Gewoon een trial nemen bij bvb NordVPN. Daarna gewoon overal (PC, tablet, TV, auto...) reclamevrij YouTube en YouTube Music.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb revanced op gsm. Firefox en unblock origin gebruik ik ook. Vorige maand had ik een dag lang last van korte YouTube premium reclame met Firefox, maar daarna geen last meer gehad.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kijk amper youtube waardoor het me zelfs die €2 via gefoefel niet waard is.
Door de overdreven hoeveelheid reclame hebben ze me weg gejaagd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niks gefoefel, niks 2 euro,
Adblocker updaten of er eentje gebruiken die dit scherm niet geeft…

YouTube bekijken met reclames is niet doenbaar, je ziet meer reclame dan content.
Der is toch gewoon niemand die dat doet?
alphalpha
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik gebruik deze: https://newpipe.net/
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik heb YouTube gewhitelist. Om de een of andere reden valt het bij mij wel mee van de reclames op YouTube. Misschien heb ik gewoon geen interressant reclameprofiel :bdaysmile:
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook revanced op gsm's. Op de laptop's zit Firefox en unblock origin.
We kijken vele uren Youtube op TV via Kodi, daar ook geen reclame. Moet je wel eerst een API voor instellen.
Er zijn altijd wel mogelijkheden, je moet er wel soms wat moeite voor doen.
alphalpha schreef: 15 okt 2023, 17:43 Ik gebruik deze: https://newpipe.net/
Leuk, ook eens proberen :-)
Laatst gewijzigd door lacer 15 okt 2023, 18:40, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Ze zeggen er wel vanalles over, maar tot nu toe nog nix van gezien.
En ik kijk veel YouTube (logged in, niet als guest). uBlock Origin op Firefox op Linux ...
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

iemand ook een goede oplossing voor Apple TV?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Stroper schreef: 15 okt 2023, 17:47 Ik heb YouTube gewhitelist. Om de een of andere reden valt het bij mij wel mee van de reclames op YouTube. Misschien heb ik gewoon geen interressant reclameprofiel :bdaysmile:
Ik heb gemiddeld ook heel weinig spotjes tussendoor. Zeker in vergelijking met huisgenoten en op het werk. Geen idee hoe het komt, misschien omdat ik al erg lang een account heb?

Maar ongewenste reclame blijft ongewenst, no matter welk medium. Het is een teken aan de wand dat de verdienmodellen op basis van ads van die grote bedrijven onder druk staat. Een ander teken aan dezelfde wand: de laatste maanden toch al enkele youtube content creators horen vertellen dat ze in het zak gezet worden, dat ze niet krijgen wat beloofd werd, dat "automagisch" opeens hun subscribers/views kelderen. Of dat ze zonder grondige reden gewoon gewist worden.
Akkoord, youtuber zijn is in mijn ogen ook geen goed verdienmodel. Maar als één partij eenzijdig kan beslissen over mensen hun inkomsten, dan klopt er iets niet.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Ik heb de adblock blocker toegevoegd aan mijn adblocker zodat de adblocker blocker geblockt word nah.
Moet enkel manueel op play duwen bij en filmpje, maar voor de rest geen ads of popups.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Nee, voorlopig geen zin om nog een extra addon te installeren.
Gewoon de popup geblockt zoals je elk ander ongewenst element manueel zou blocken.

Ik heb volgende regels:

Code: Selecteer alles

www.youtube.com##tp-yt-paper-dialog.ytd-popup-container.style-scope
www.youtube.com##.opened
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 46 keer

Premium. Ik nuttig de content en dus is het in mijn ogen niet vreemd dat je daar ook iets voor betaald.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

alphalpha schreef: 15 okt 2023, 17:43 Ik gebruik deze: https://newpipe.net/
Waar je uw profiel niet kan gebruiken, dus geen abonnementen meer etc.
Wel handig om iets te downloaden op uw telefoon, ik gebruik dat als ik weet dat ik een tijdje offline ga zijn, of met haperende data-verbinding.

Op mijn pc nog nooit last van gehad, verschillende adblockers blijven werken, zonder YouTube "boos" te maken.
En yt-dlp werkt ook nog altijd gewoon.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 16 okt 2023, 09:53 En yt-dlp werkt ook nog altijd gewoon.
Yep same here. Gebruik dit heel vaak.

Fatsie schreef: 16 okt 2023, 08:15Premium
Probeer het maar eens deftig te gebruiken, zul je zien dat je bedrogen uitkomt tegenover gratis alternatieven. See:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Voor op mijn telefoon gebruik ik al enkele jaren ReVanced/Vanced. Werkt prima.
Voordelen:
- scherm uit en muziek blijft lopen
- geen ads
- je kan de kwaliteit instellen ("hard coded")

En Re/Vanced werkt wel met een profiel (via MicroG), waardoor voorkeuren etc wel behouden blijven.
NewPipe is mijn "plan B" :).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

splinterbyte schreef: 16 okt 2023, 10:35 Probeer het maar eens deftig te gebruiken, zul je zien dat je bedrogen uitkomt tegenover gratis alternatieven. See:
Wel redelijk belachelijke video. Hij zit downright piraterij te verdedigen omdat je daar meer krijgt dan wanneer je voor iets betaalt. Dat is valabele kritiek op de betaalmodellen, maar dat maakt piraterij nog geen waardig alternatief :bang: . Da's gelijk zeggen dat een zwartrijder in 1ste klas kan gaan zitten, of iemand zonder betalen een Kinepolis-zaal binnenwandelt en op een Cosy Seat gaat gaan zitten, en een betere experience heeft dan mooi betalende klanten die in 2de klas zitten, of op een gewone seat.

Dat downloads beperkt zijn in tijd tot weer eens een license gecheckt wordt, is toch ook gewoon normaal en courant in de wereld van content-abonnementen ?! Je kan toch niet verwachten dat je een maand YouTube neemt, en dan een hoop content gaat downloaden zodat je de resterende 11 maanden gratis naar dat alles kan kijken ? Netflix heeft net dezelfde beperking. PlayStation Plus heeft ook iets gelijkaardig, enz...
Fatsie
Pro Member
Pro Member

splinterbyte schreef: 16 okt 2023, 10:35 Probeer het maar eens deftig te gebruiken, zul je zien dat je bedrogen uitkomt tegenover gratis alternatieven.
Ik kijk naar YT, begin me te storen aan het aantal/duur van advertenties, YT bied een Premium abbo aan zonder die ads, ik maak de afweging & besluit die dienst af te nemen, ik betaal, ik heb sindsdien geen ads meer gezien (behalve 'Sponsor Spots' door de content creator zelf natuurlijk). Wat mij betreft komt YT hier de overeenkomst na & ik kan hier met de beste wil geen 'bedrog' in zien.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Tomby schreef: 16 okt 2023, 11:29 Da's gelijk zeggen dat
Nee want jij wil dan zeggen dat men de dienstverlening naar andere/betalende gebruikers/klanten toe zou afpakken, wat hier niet van toepassing is.
Tomby schreef: 16 okt 2023, 11:29 beperkt zijn in tijd tot weer eens een license gecheckt wordt, is toch ook gewoon normaal en courant in de wereld van content-abonnementen ?!
Dan moet jij niet op reis gaan naar ergens zonder internet dus, het zou om slechts 3 dagen gaan...
Tomby schreef: 16 okt 2023, 11:29YouTube...Netflix
Je verwart freeview met payview...
Fatsie schreef: 16 okt 2023, 13:57geen 'bedrog'
Omdat je de volle pot (duurder dan basis Netflix trouwens) betaalt, maar niet alle features gebruikt...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Moeten de mensen die betalen voor een dienst zich nu al schuldig gaan voelen ook?

Dit soort dingen regelt zichzelf toch?
- Als content creators te weinig verdienen op platform X, dan verhuizen ze toch gewoon naar platform Y?
- YouTube zelf levert weldegelijk een dienst, zijnde opslag, bandbreedte, enz.
- Als het te duur is, dan gaat geen kat (of toch onvoldoende mensen) betalen en dan sterft de dienst vanzelf uit
- Als het te goedkoop is, dan gaat de dienst meestal failliet (YouTube is echt héél wat jaren verlieslatend geweest, maar Google gaat natuurlijk niet snel failliet)

Zelf betaal ik met plezier voor YouTube Premium (family), vnl. voor de muziekstreaming dienst, maar met 3 pubers in huis, is het advertentieloos YouTube kijken een leuke extra.
ooh. shiny.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

cloink schreef: 16 okt 2023, 14:51 - Als content creators te weinig verdienen op platform X, dan verhuizen ze toch gewoon naar platform Y?
Nee dan doen ze gewoon een Patreon/sponsors/..., want YT zelf brengt peanuts op, tenzij een populair kanaal met 1M+ views per video en het YT algoritme moet blijven meewerken. De andere platformen betalen niet echt meer, misschien wel met payview zoals Curiosity Stream of Nebula, maar sowieso minder publiek dan.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dat is dan de keuze van de content creator. Als je op het platform blijft, ga ik er van uit dat het platform meer voordelen dan nadelen biedt.
ooh. shiny.
Fatsie
Pro Member
Pro Member

splinterbyte schreef: 16 okt 2023, 14:30 Omdat je de volle pot (duurder dan basis Netflix trouwens) betaalt, maar niet alle features gebruikt...
Afbeelding

Alle features ... allicht niet, maar de feature waar het me om te doen was alleszins wel!
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 67 keer

Paar bedrijven die hun tutorials op youtube smijten al gevraagd om te verhuizen maar zo'n belangrijke klant ben ik nu ook weer niet :lol: (terwijl behalve volgens het marketingteam maxon's eigen cineversity dood bloedt... youtube natuurlijk wel meer exposure en zullen de extra inkomsten ook niet graag afgeven)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Spijtig dat Premium Lite niet meer beschikbaar is. De rest interesseert mij niet en is te duur. Maar weer omzeilen dan, hun (inkomsten)verlies. :P
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

This looks promising: https://grayjay.app/
Uitleg hierover:

SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Ik heb geen probleem te betalen voor content. Echter... De content komt van gebruikers en Google gaat met de centen lopen. Vandaag weliswaar geen enkele popup gezien. De popup blocker kreeg waarschijnlijk een update. :banana:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

SPR schreef: 18 okt 2023, 23:40 Ik heb geen probleem te betalen voor content. Echter... De content komt van gebruikers en Google gaat met de centen lopen.
Niet altijd toch, vanaf je als creator een zeker niveau haalt kan je toch uitbetaald worden?

Dat Google een aanzienlijke commissie neemt klopt natuurlijk wel. Het is ook niet goedkoop om die site, IMHO toch wel de meest performante videosite, te runnen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Ach, als het hen te duur wordt ,kunnen ze er toch zelf mee stoppen ;)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

CCatalyst schreef: 19 okt 2023, 03:33 Niet altijd toch, vanaf je als creator een zeker niveau haalt kan je toch uitbetaald worden?
Ja en nee. Het minste dat uw content iets doet tegen de Youtube regels die om de haverklap aangepast worden en uw video wordt 'ontwaard'. Ik volg een aantal kanalen en die plooien wel maar telkens zijn er dan video's die miljoenen view trekken en toch geen cent opleveren. Al die kanalen verkopen ondertussen petjes, stickers, T-shirts of schakelen Patreon in om toch maar iets van inkomsten te hebben. Kanalen die rapporteren over Oekraïne bvb mogen geen filmpjes meer afspelen, die werken nu met foto's.

Andere kanalen hebben dan ineens geen views meer. Neem nu Presstube. Een kanaal dat enorm veel kijkers trok en ineens niets meer omdat Youtube zijn algoritme heeft aangepast. Dus die kerel maakt nu niks speciaals meer en concentreert zich dan op zijn materiaal om op andere platformen aan te bieden waaronder Facebook.

Verschillende content creators hebben in het verleden al aangehaald dat ondanks dat ze meer views genereren er steeds minder aan over houden... Allez... :( Laat ons zeggen dat ze meer verdienen door hun sponsors en hun merchandise dan van Youtube.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Tomby schreef: 16 okt 2023, 11:29 Wel redelijk belachelijke video. Hij zit downright piraterij te verdedigen omdat je daar meer krijgt dan wanneer je voor iets betaalt.
ik zie dat niet zo... ik zie het eenvoudiger: indien iets moeilijker te gebruiken is (of meer moeite kost of minder user friendly is in het algemeen),
dan is de stap naar piraterij logisch omdat mensen steeds "sneller, makkelijker, en meer" willen zonder lastiggevallen te worden met allerlei bijkomstigheden,
dewelke niet eigen/noodzakelijk zijn aan de dienst.

Vergeet verder ook niet dat je, betalende user of niet, nog steeds "data" bent voor google: ze zullen je met gemak en plezier profileren adhv wat je kijkt/doet op YT.
dus als je betalende user zou worden krijg je niet meer (ze nemen gewoon minder af), maar je geeft google wel geld bovenop om je te profileren.

if it's free you are the data.... dat vind ik logisch..... maar you pay to be the data ?
(en verder: vergeet ook niet dat google niet verplicht was om youtube over te kopen of te behouden - dus als het ze echt geld zou kosten dat belangrijk is, was dat al lang doorgesluisd)

SPR schreef: 18 okt 2023, 23:40 Ik heb geen probleem te betalen voor content. Echter... De content komt van gebruikers en Google gaat met de centen lopen.
ergens wel en niet eens: het is natuurlijk wel google die het netwerk & storage etc moet betalen.
dat gezegd zijnde, is dat wss wel relatief 'unimportant' gezien google die beide zaken toch heeft voor al de rest dat ze doen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Splitter schreef: 19 okt 2023, 12:21if it's free you are the data.... dat vind ik logisch..... maar you pay to be the data ?
Daar zit inderdaad de knoop, men was gewoon en akkoord dat men gratis diensten kreeg in ruil voor data. Nu wil men dat je betaalt en toch gaan ze uw data vermarkten. Daar stopt het voor mij toch ook.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Tomby schreef: 15 okt 2023, 14:48 Al bijna een jaar YouTube Premium Family via Turkije. Kost me maar een goeie 2 euro per maand. Enkel om het abonnement op te starten heb je VPN nodig. Gewoon een trial nemen bij bvb NordVPN. Daarna gewoon overal (PC, tablet, TV, auto...) reclamevrij YouTube en YouTube Music.
Welke betaalmethode gebruik je dan?

Ik heb nu via Roemenië een abonnement genomen. De andere landen vereisen een betaalmethode uit het land zelf... Voor Premium Family betaal je dan nog €7.83
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

kamiel schreef: 22 okt 2023, 00:13 Welke betaalmethode gebruik je dan?
Gewoon met mijn Visa kaart. 59.99 TRY
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Wat ik me gewoon afvraag is of je account niet kwijt raakt?

Het is mijn hoofdemail.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef: 22 okt 2023, 12:36 Wat ik me gewoon afvraag is of je account niet kwijt raakt?

Het is mijn hoofdemail.
Die kans bestaat altijd.
Daarom dat ik niet met zo’n gefoefel begin.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij is dat gewoon een hardnekkig gerucht/vrees. Ik heb nog geen enkele bevestiging daarvan gezien. Enkel mensen die schrik hebben dat dat zou kunnen gebeuren.
Denk je nu echt dat Google zonder pardon, en zonder waarschuwing, gewoon je account gaan suspenden ? Ze gaan je veeleer melden dat ze merken dat je niet betaalt in het land waarin je je verblijft, en je verplichten van te resubscriben vanuit je thuisland. Ik zie hen echt niet hiervoor je account opschorten.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”