Ik heb een externe usb schijf gekoppeld aan de Nas.Ik gebruik Hyper Backup. Maar ik ben niet zeker of Hyper Backup kan wat ik wil
Stel er staan op het ogenblik van de eerste backup 5000 bestanden op de NAS. Na de backup staan er 5000 bestanden ook op de USB hard disk. Een maand later en in die tijd zijn er 500 bestanden gedelete en 300 nieuwe bestanden bijgekomen op de Nas. Op de USB hard disk staan de 500 gedelete bestanden er wel nog op maar niet de 300 nieuwe bestanden.De rest van de bestanden is ongewijzigd gebleven. Is Hyper backup zo slim om bij de volgende backup enkel de 500 bestanden op de usb schijf te wissen en de 300 nieuwe bestanden van de Nas te kopieren of gaat die gewoon alles van a tot z terug gaan backuppen zodat dit proces uren duurt?
Synology mappen backuppen naar extene usb disk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Ja, Hyper Backup doet exact dat wanneer je als backup destination "Local folder & USB (single-version)" kiest, of bij de rotation settings de maximaal bewaarde versies op 1 zet.
Maar ik zou toch overwegen om de "gewone" workflow van Hyper Backup te kiezen, waarbij hij wel meerdere versies bijhoudt. In dat scenario worden achterliggend óók de 500 verwijderde bestanden bijgehouden op de backupschijf, met een record van wanneer die verwijderd zijn.
Zo kan echt "terug door de tijd gaan", en ofwel een versie van een bestand terughalen van op een bepaalde datum, of verwijderde bestanden terughalen.
Ook hier worden de wijzigingen bijgehouden, dus qua extra benodigde disk space valt het wel mee.
Maar ik zou toch overwegen om de "gewone" workflow van Hyper Backup te kiezen, waarbij hij wel meerdere versies bijhoudt. In dat scenario worden achterliggend óók de 500 verwijderde bestanden bijgehouden op de backupschijf, met een record van wanneer die verwijderd zijn.
Zo kan echt "terug door de tijd gaan", en ofwel een versie van een bestand terughalen van op een bepaalde datum, of verwijderde bestanden terughalen.
Ook hier worden de wijzigingen bijgehouden, dus qua extra benodigde disk space valt het wel mee.