Momenteel heb ik een Telenet OneUp abo doch ik kamp met volgende problemen sedert enkele weken (nadat een jaar ongeveer alles min of meer OK is geweest):
- algemene uitval van ALLE services: mobiele tel., internet, TV, vaste tel. Na tussenkomst van de ombudsdienst, kreeg ik het antwoord dat de laatste totale drop-out het gevolg was van een elektriciteitspanne terwijl ik op die dag - 10/08 - geen enkel moment zonder elekticiteit geweest ben op geen enkele plaats in het huis. Domotica bleef 'aan' met de melding dat er geen internetverbinding was ...
- tijdens het bekijken van TV- opnames, meermaals per week de melding "bufferen", "fout wegens netwerkprobleem Telenet" met hieraan gerelateerd telkens opnieuw opstarten van modem, TV box, etc
- verlies van opnames (minder dan 1 j. oud, ad random, ...) zelfs op momenten dat we met verlof waren en niemand van het gezin - ook niet via de TN tv app - TV gekeken heeft of opnames gewist / geprogrammeerd heeft.
Je hebt meer kans op het winnen van de Lotto dan een medewerker van de TN- klantendienst aan de lijn te krijgen.
via de ombudsdienst heb ik al 4 keer gelijk gekregen nav. problemen met gepaste tussenkomst van TN na interventie van de TELECOM- ombudsdienst maar ook dit parcours word ik regelmatig beu.
Mijn volledige installatie is al meermaals gecontroleerd door verschillende TN techniekers alsook door een SWAT- technicus of iets dergelijks, telkens met de mededeling dat bij mij alles OK is en dat er hier een structureel probleem is met het TN netwerk in de buurt. Er werden al op 4 plaatsen in de buurt bij particulieren wiens installatie netwerkproblemen veroorzaakte, herstellingen uitgevoerd, telkens met tijdelijk succes. Een SWAT technicus sprak over een overbelaste node ...
Tout court: ik zit met TELECOM problemen die allesbehalve aangenaam zijn, zeker op momenten van thuiswerk.
Ik ga nu opnieuw deze namiddag een dossier lanceren bij de ombudsdienst doch ... overweeg ik serieus een nieuwe overstap naar PX. Ze zijn hier gestart met de aanleg van fiber en via fiberklaar en PX krijg ik de melding dat binnenkort (en dat zou max. vandaag + 1 j. zijn, volgens de klantendienst van PX) kan overstappen naar fiber.
Gezien hoger vermelde problemen die meermaals wekelijks opduiken - ook bij andere TN gebruikers langs onze kant van de straat - overweg ik gewoon een flex pack terug te nemen bij PX in afwachting van de komst van fiber.
Ik ben vroeger reeds 'koper-klant' geweest bij PX maar had toen ook te kampen met problemen die 'onoplosbaar' leken na tussenkomst van techiekers en 3 verschillende netwerk-specialisten van toen nog Belgacom. Zelfs 'Quistnix' zaliger, begreep toen niets meer van mijn situatie en zei dat hij er de kaarten moest bij neer leggen. Deze aansluiting dateert van 2012-2013 en toen had ik Belgcaom TV, mobiele tel, vaste tel en internet.
Problemen betroffen toen:
- blokjesvorming bij het TV- kijken
- asynchroon beeld en geluid op TV waarbij het beeld en geluid permanent asynchroon liepen gedurende meerdere seconden
- drastische daling van de intenetsnelheid toen we HD TV keken of met meerdere gezinsleden tegelijk aan het surfen waren
- regelmatige drop-outs van alle diensten.
Ten einde raad overweeg ik nu terug de stap te zetten naar PX- koper in de hoop dat misschien daardoor fiber ook iets vlugger onze weg uit komt. Ik probeer ook andere bewoners uit onze straat langs onze zijde met dezelfde problemen te mobiliseren om de stap te zetten naar PX doch de meeste mensen zijn 70+ ers en trekken zich niet te veel aan van TELECOM.
Nu mijn vraag of ik eigenlijk veel minder kans heb op problemen met TN alook in vergelijking met hoger geschetste Belgacom-problemen daterend van 2013 gezien
- nieuwere versies van de bbox en TV- boxen van PX, zou ik via 'koper' nog altijd problemen hebben zoals hoger beschreven?
- ik ken niets van netwerktechnologie, maar ik hoor dat ook 'vectoring' zijn intrede bij PX gedaan heeft. Zou dit minder kans maken op problemen zoals hoger beschreven?
- misschien zijn er nog wijzigingen in de PX inforastrctuur die minder kans op problemen geven ... ?
Kan ik eventueel gedurende 14 dagen een flex pack uitproberen en TN behouden. Indien dit met de nieuwste technologie OK zou zijn, kan ik TN dat eindelijk definitief buiten zwieren.
Alle adviezen zijn welkom en oprechte dank hiervoor. Ik heb alvast de klantendienst gevraag mijn lijn terug eens uit te meten.
Tout court: ik weet het niet meer.
Overgang naar Orange is voor mij duurder en betekent gebruik van dezelfde netwerk infrastructuur met risico op dezelfde problemen als momenteel met TN. Ik zoek momenteel vooral ook een stabiele internetverbinding ifv. thuiswerk voor mezelf en onze 2 zonen en als het kan ook met synchroon tv- beeld en geluid én zonder blokjesvorming. In deze hoogtechnologische tijden

Terwijl ik deze mail schrijf, opnieuw 3X drop-outs van TN internet.