Iemand ervaring hiermee ? We vertrekken binnenkort op vakantie en zouden een lokale SIM kaart willen aanschaffen (voor data).
Probleem is dat providers blijkbaar wel Tourist packages (20GB) hebben maar dat je hier nergens een prijs van kan vinden ?
Dat we ze niet in luchthaven moeten aanschaffen is al duidelijk (zou veel duurder zijn), dan maar een lokale shop binnen springen op goed geluk (en afbieden) ?
SIM kaartje Turkije
- Garpenlov
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 74 keer
Hoi ik heb drie jaar geleden naar Turkije geweest voor mijn gebit.
Het beste was je kan doen is lokaal een simkaartje kopen bij een verdeler.
Ik had Türk telecom voor een maand genomen. Koste me 12€ voor iets over de 20gb.
Prijzen zijn daar erg uit de duim gezogen helaas, je gaat niet snel een vaste prijs vinden.
Het beste was je kan doen is lokaal een simkaartje kopen bij een verdeler.
Ik had Türk telecom voor een maand genomen. Koste me 12€ voor iets over de 20gb.
Prijzen zijn daar erg uit de duim gezogen helaas, je gaat niet snel een vaste prijs vinden.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Toen stond de Turkse Lira nog op 0.11 vandaag staat die op 0.035... al zal de prijs van de SIM kaart ook wel gestegen zijn maar het geeft me alvast een indicatie.
- Garpenlov
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 74 keer
Toen zelfs nog 0.07, was een goedkoop vakantie'tje 
Diezelfde week brak Corona uit in België.
Maart 2020

Diezelfde week brak Corona uit in België.
Maart 2020
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
-
- Elite Poster
Als ik ga kijken op https://www.airalo.com/turkey-esim/merhaba-30days-20gb spreekt men van 26 USD.
Gezien het gebrek aan prijzen is het dus moeilijk in te schatten of dit een goede deal is of niet.
Gezien het gebrek aan prijzen is het dus moeilijk in te schatten of dit een goede deal is of niet.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
https://esim.holafly.com/nl/esim-turkije
Is een goede om mee te nemen in vergelijking. In dit geval duidelijl duurder, maar wel onbeperkt.
Je kan op youtube trouwens wel kortingcodes vinden bij 'reviews'
Indien je het als hotspot wilt gebruiken moet je wel goed opletten. Sommigen laten dit niet toe. Hollafly zwitserland laat dat bvb niet toe
Is een goede om mee te nemen in vergelijking. In dit geval duidelijl duurder, maar wel onbeperkt.
Je kan op youtube trouwens wel kortingcodes vinden bij 'reviews'
Indien je het als hotspot wilt gebruiken moet je wel goed opletten. Sommigen laten dit niet toe. Hollafly zwitserland laat dat bvb niet toe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik sluit me aan bij de esim kamp. Was zelf recent geweest voor een paar dagen.
Locale sim kaarten zijn niet te koop zonder turks paspoort en werken (naar het schijnt) niet lang in gsms die niet in turkije gekocht / geregistreerd zijn - bizarre wetgeving daar.
Tourist sims zijn een optie, maar zijn mega duur (denk rond 30 euro voor de 20gb) en in dodgy winkeltjes.
Dusja, als je gsm compatibel is, kan ik een esim aanraden, zelf kijk ik altijd op esimdb en esims.io.
Locale sim kaarten zijn niet te koop zonder turks paspoort en werken (naar het schijnt) niet lang in gsms die niet in turkije gekocht / geregistreerd zijn - bizarre wetgeving daar.
Tourist sims zijn een optie, maar zijn mega duur (denk rond 30 euro voor de 20gb) en in dodgy winkeltjes.
Dusja, als je gsm compatibel is, kan ik een esim aanraden, zelf kijk ik altijd op esimdb en esims.io.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik heb in de lente er nog een simkaart gekocht.
Ik herinner me nog 2 dingen:
Best wel duur, en de prijzen zijn uit de duim gezogen, ook bij de officiële verdelers! Ik dacht iets van 25 euro te betalen voor een maand.
Momenteel hier in Georgië betaal ik iets van 3 euro de week onbeperkt.
Ik herinner me nog 2 dingen:
Best wel duur, en de prijzen zijn uit de duim gezogen, ook bij de officiële verdelers! Ik dacht iets van 25 euro te betalen voor een maand.
Momenteel hier in Georgië betaal ik iets van 3 euro de week onbeperkt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 8 keer
https://bireysel.turktelekom.com.tr/tt- ... -75GB.aspx
190 TL => €7 voor 15 dagen
Ik ga ook over een paar weken en dit was de beste optie die ik had gevonden.
Vaak winkel in de luchthaven
190 TL => €7 voor 15 dagen
Ik ga ook over een paar weken en dit was de beste optie die ik had gevonden.
Vaak winkel in de luchthaven

-
- Elite Poster
Gisterenavond een eSIM aangekocht via Airalo... 20 GB voor 26 USD (23 USD via een referentie code)... uiteindelijk dus zo'n 21 euro.Dima_2005 schreef: 28 aug 2023, 17:55 Ik sluit me aan bij de esim kamp. Was zelf recent geweest voor een paar dagen.
Ik lees overal dat die net te vermijden zijn wegens enorm duur.Vaak winkel in de luchthaven
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Hangt van de bestemming af, in sommige landen vallen die prijzen in de luchthaven mee en ze kunnen ook de klanten helpen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Airalo in Zuid Afrika gebruikt. Geen enkel probleem gehad. 5G/4G met een simkaart van Israël (en IP van Israël). In eSwatini ook Airalo gebruikt en voor dat gebruiken ze provider TIM (Italië) met een IP in de UK. Voor ieder land is er een andere esim die geleverd wordt door een andere provider.
Speedtest 5G in Zuid-Afrika - zeker bruikbaar ook voor whatsapp calls
https://www.speedtest.net/result/i/5750176690
Speedtest 5G in Zuid-Afrika - zeker bruikbaar ook voor whatsapp calls
https://www.speedtest.net/result/i/5750176690
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon