Ik was nog niet direct van plan de EMTA ( = "modem-only") gratis te gaan omruilen voor een nieuwe HGW, maar deed dit uitendelijk toch, nadat ik eerst alles uitgeprobeerd had wat ik kon. Maar, ook met de nieuwe HGW blijkt het nog steeds niet te willen lukken, d.w.z. enkel voor wat dit probleem betreft, dus al de rest werkt wel. Dus ook de (nog veel oudere) digibox doet het nog altijd, afgezien van soms blokjes in het beeld en regelmatig het kijken met terugkijk-TV niet ofwel niet goed willen starten op die digibox.
Met alleen maar een Cat5e kabel tussen de HGW en de digicorder en met geen andere toestellen aangesloten op de HGW (en met het WiFi signaal uitgeschakeld in de instellingen via Mijn Telenet), heb ik al geprobeerd de HGW en de digicorder allebei te resetten, dus 35 minuten de HGW uitgeschakeld gelaten en langer dan 5 minuten de digicorder zonder stroom gelaten.
Klantendienst al 2x gebeld, daar kwam het er doodleuk op neer dat zelfs een simpele D-Link DGS-108 tussen de modem en de digicorder hangen, voor problemen kan zorgen omdat deze switch niet van hun is, en dat ze daarom niet verantwoordelijk zijn... had ze misschien achteraf bekeken toch beter de groeten kunnen doen van Jos & Josiane:
viewtopic.php?p=797260#p797260

Ik heb inmiddels ook al de digicorder eens naar de fabrieks-instellingen gereset (met behoud van opnames), maar hij kan de HGW nog altijd niet vinden. Nochtans lijken de IP addressen wel in orde, dit is wat ik krijg met mijn Asus RT-AX92U 2 Pack in AP-modus met AiMesh met wired backhaul waarbij de primaire node hangt tussen de HGW en de D-Link terwijl de secundare node hangt tussen de D-Link en de digicorder:
Er hangt dus geen router in het netwerk (behalve dan de ingebouwde router van de HGW zelf uiteraard).
Weet iemand wat ik nog eerst kan proberen alvorens de digicorder dan toch maar te gaan ruilen voor een TV box? Alvast bedankt voor jullie nuttige tips!